Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Το «Κατίκι Δομοκού» βγαίνει από τα σύνορα

Στόχος η επιμήκυνση της διάρκειας ζωής του τυριού, ώστε να είναι εφικτή και η εξαγωγή του. Αύξηση τζίρου και θετικά EBITDA για το τυροκομείο το 2018. Οι κινήσεις της «Οπτιμα» για τη διεύρυνση των πωλήσεων στην εσωτερική αγορά.

Το «Κατίκι Δομοκού» βγαίνει από τα σύνορα

Σε διπλασιασμό του όγκου πωλήσεων σε Ελλάδα και εξωτερικό, προσβλέπει για το κατίκι Δομοκού «Ορεινές Πλαγιές» έως το 2021 η «Όπτιμα».

Ειδικότερα, σχεδόν ενάμιση χρόνο από την απόκτηση του brand (Οκτώβριος 2017) από τη «Νίκας», η «Όπτιμα» συμφερόντων της οικογένειας Παντελιάδη, θέτει ως βασικό στόχο την είσοδο του αλειφόμενου τυριού κυρίως σε αγορές του εξωτερικού, καθώς στην Ελλάδα, αυτή τη στιγμή, ήδη κατέχει ηγετική θέση στη συγκεκριμένη κατηγορία με το μερίδιό της να ανέρχεται στο περίπου 60%.

Σύμφωνα με το γενικό διευθυντή της «Όπτιμα» Γεώργιο Καραμπέτσο (φωτό), η είσοδος στις αγορές του εξωτερικού προϋποθέτει και την επιμήκυνση του χρόνου ζωής του τυριού που δεν περιέχει συντηρητικά, ο οποίος σήμερα ανέρχεται στους δύο μήνες. Σημειώνεται ότι προς το παρόν, το κατίκι Δομοκού εξάγεται μόνο στην Αγγλία, (κυρίως σε ελληνικά εστιατόρια) μέσω της «αδελφής» εταιρείας της ΟΠΤΙΜΑ, Epiros UK.

Όπως ανέφερε ο κ. Καραμπέτσος από τον Οκτώβριο του 2017, που με την εξαγορά της «Δομοκός» ΑΕ η «Όπτιμα»ενέταξε το κατίκι Δομοκού "Ορεινές Πλαγιές" στο χαρτοφυλάκιό της, πιστή στο όραμά της για την ανάπτυξη μεγάλων brands, επένδυσε συστηματικά στην ανάπτυξη του εμβληματικού αυτού ΠΟΠ τυριού, με στόχο τη βελτιστοποίηση της διαδικασίας παραγωγής του, αλλά και την ανανέωση της εικόνας του.

Συγκεκριμένα, η επένδυση της «Όπτιμα» στο εργοστάσιο της Δομοκός έφτασε το 2018, τα 2,5 εκατ. ευρώ, ποσό μεγαλύτερο της συνολικής επένδυσης που έγινε στο εργοστάσιο τα τελευταία 15 χρόνια. Με στόχο τον εκσυγχρονισμό των εγκαταστάσεων και της διαδικασίας ποιοτικού ελέγχου των προϊόντων, η διαδικασία παραγωγής έχει αυτοματοποιηθεί πλήρως, ώστε να εξασφαλίζεται η σταθερότητα της δομής, της υφής και της γεύσης του τυριού, ενώ ταυτόχρονα διατηρείται η παραδοσιακή συνταγή, που απαιτεί το στράγγισμα του τυριού με "τσαντίλα". Η βελτιστοποίηση της διαδικασίας παραγωγής επιτρέπει στο προϊόν να φτάνει σταθερά φρέσκο στον τελικό καταναλωτή, σημείωσε ο γενικός διευθυντής της εταιρείας.

Μέσω αυτής της επενδυτικής της στρατηγικής η «Όπτιμα» κατάφερε μέσα σε 12 μήνες να πετύχει την επιστροφή της «Δομοκός ΑΕ» σε κερδοφορία το 2018, όπου τα EBITDA διαμορφώθηκαν σε 450.000 ευρώ, έναντι αρνητικών EBITDA 158.000 ευρώ το 2017. Όσον αφορά τον κύκλο εργασιών, αυτός ανήλθε στα 3,5 εκατ. ευρώ, έναντι 3,3 εκατ. ευρώ το 2017.

Παράλληλα, χάρη στην επένδυση, αυξήθηκε η παραγωγική ικανότητα του εργοστασίου, γεγονός που επιτρέπει, την παραγωγή μεγαλύτερου όγκου προϊόντος, ώστε να καλύπτεται η αύξηση της ζήτησης, σε Ελλάδα και εξωτερικό.

Νέες συσκευασίες

Παράλληλα, στην ανανεωμένη στρατηγική επικοινωνίας της «Όπτιμα» το κατίκι Δομοκού "Ορεινές Πλαγιές" κυκλοφορεί τώρα σε νέο κύπελλο που κλείνει με αλουμινόφυλλο, ενώ η ετικέτα του τονίζει την εντοπιότητα, την παράδοση και την αυθεντικότητα του brand, υπενθυμίζοντας στον καταναλωτή πως πρόκειται για φρέσκο τυρί με πιστοποίηση ΠΟΠ, ενώ διατίθεται και σε συσκευασία του 1 κιλού, για να εξυπηρετήσει την αγορά HORECA.

Υπενθυμίζεται ότι η «Όπτιμα» είναι η μεγαλύτερη ελληνική εταιρεία στον χώρο των τυροκομικών προϊόντων. Στο portfolio της περιλαμβάνονται brands, όπως HΠΕΙΡΟΣ, Dirollo, Kerrygold, Adoro, Ταλαγάνι Αποστόλου, Λογάδι και Λεβέτι.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v