Αρχικό ενδιαφέρον για τη διαχείριση του τομέα κρουαζιέρας στα λιμάνια του Ηρακλείου και της Κέρκυρας, μέσω συμμετοχής στους διαγωνισμούς για υποπαραχωρήσεις δραστηριοτήτων στους μεγάλους ελληνικούς λιμένες που προωθεί το ΤΑΙΠΕΔ, έχουν εκδηλώσει οι διεθνείς όμιλοι Carnival και TUI Cruises (κοινοπραξία του γερμανικού ομίλου TUI με την αμερικανική Royal Caribbean).
Οι δύο όμιλοι έχουν, σύμφωνα με πληροφορίες, προσεγγίσει ήδη τους εμπλεκόμενους με τους διαγωνισμούς του ΤΑΙΠΕΔ.
Πρόκειται για το γνωστό σχέδιο αξιοποίησης των δέκα περιφερειακών λιμένων που λειτουργούν με τη μορφή των ανωνύμων εταιρειών, στα οποία περιλαμβάνονται το Ηράκλειο και η Κέρκυρα. Όπως έχει ανακοινώσει η διοίκηση του Ταμείου, η αξιοποίηση θα γίνει μέσω υποπαραχωρήσεων δραστηριοτήτων (π.χ. κρουαζιέρα, εμπορευματικός σταθμός, μαρίνα κ.ά.), χωρίς να πωληθούν οι οργανισμοί λιμένων, όπως συνέβη σε Πειραιά (ΟΛΠ) και Θεσσαλονίκη (ΟΛΘ).
Ο σχεδιασμός του ΤΑΙΠΕΔ έχει καθυστερήσει, καθώς δεν έχει ακόμα ολοκληρωθεί η επεξεργασία σχεδίου νόμου του υπουργείου Ναυτιλίας που έπρεπε να έχει προχωρήσει από το περασμένο καλοκαίρι. Οι καθυστερήσεις συνδέονται, όπως έχει γράψει το Euro2day.gr, και με τοπικές αντιδράσεις για το ποια δραστηριότητα θα παραχωρηθεί σε κάθε λιμάνι.
Το ενδιαφέρον των διεθνών ομίλων, κυρίως για το λιμάνι του Ηρακλείου, συνδέεται τόσο με τον σχεδιασμό για το νέο αεροδρόμιο στο Καστέλι όσο και με την ανάκαμψη στην τουριστική αγορά της Ανατολικής Μεσογείου.
Πρόκειται για αγορά που είχε βρεθεί αντιμέτωπη με σοβαρά προβλήματα εξαιτίας των γνωστών καταστάσεων στην Αίγυπτο και την Τουρκία. Κατά τις ίδιες πληροφορίες, οι ενδιαφερόμενοι έχουν ευρύτερο σχέδιο αναπτύξεων (π.χ. εμπορικών δραστηριοτήτων) στο λιμάνι του Ηρακλείου, που μπορεί να αποτελέσει «ορμητήριο» για κρουαζιέρες σε ολόκληρη την περιοχή, εξαιτίας της στρατηγικής του θέσης.
Ενδιαφέρον για περαιτέρω ανάπτυξη της κρουαζιέρας έχουν δείξει από την πρώτη στιγμή και οι Κινέζοι της Cosco που ελέγχουν τον ΟΛΠ. Μάλιστα είναι σε εξέλιξη διαγωνισμός για την αναβάθμιση του προβλήτα κρουαζιεροπλοίων, ύψους περί τα 150 εκατ. ευρώ, που έχει καθυστερήσει λόγω δικαστικής διένεξης μεταξύ κατασκευαστικών ομίλων.
Ο ΟΛΠ, σύμφωνα με πρόσφατα στοιχεία, αναμένεται φέτος να έχει αύξηση περί το 16% στις αφίξεις κρουαζιεροπλοίων, που θα φτάσουν τα 605, από 524 το 2018.