Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

«Νέα εποχή» για τη Sixt στην Ελλάδα

Η στρατηγική της Μοτοδυναμικής για την επανατοποθέτηση της Sixt στην ελληνική αγορά του Rent A Car. Τι δηλώνουν και γιατί αισιοδοξούν ο πρόεδρος και ο διευθύνων σύμβουλος της εισηγμένης εταιρείας.

«Νέα εποχή» για τη Sixt στην Ελλάδα

«Μπήκαμε στο σωστό brand name, στη σωστή στιγμή, στη σωστή αγορά και τώρα εξαρτάται από εμάς για το αν θα πετύχουμε στο έργο μας», ανέφερε χαρακτηριστικά ο CEO της Μοτοδυναμικής Σωτήρης Χατζίκος, στο πλαίσιο της χθεσινής έκτακτης γενικής συνέλευσης των μετόχων της εισηγμένης, όπου ψηφίστηκε η αύξηση κεφαλαίου με καταβολή μετρητών, ύψους έως 10 εκατ. ευρώ.

Η ΑΜΚ θα χρηματοδοτήσει την απόκτηση του 80,5% της Lion Rental, εταιρείας που αντιπροσωπεύει τη γερμανική εταιρεία μίσθωσης αυτοκινήτων Sixt.

Σύμφωνα με τον κ. Χατζίκο, η αγορά της βραχυπρόθεσμης ενοικίασης αυτοκινήτων (Rent A Car) εμφανίζει θετικές προοπτικές εξαιτίας παραγόντων μεταξύ των οποίων συγκαταλέγονται η ανοδική τάση του τουρισμού, η διεύρυνση της τουριστικής περιόδου, η βελτίωση των οδικών δικτύων της χώρας και η ιδιωτικοποίηση των περιφερειακών αεροδρομίων, η οποία ωστόσο από την άλλη πλευρά θα φέρει πιθανότατα και αύξηση των χρεώσεων.

«Υπάρχει προοπτική ενδυνάμωσης του σήματος της Sixt στην Ελλάδα, ξεκινώντας από μια χαμηλή βάση. Ας μην ξεχνάμε πως η Sixt είναι η μεγαλύτερη εταιρεία του κλάδου στην Ευρώπη και η πλέον κερδοφόρος» σημείωσε ο κ. Χατζίκος, συμπληρώνοντας:

«Δεν είναι αυτοσκοπός για μας να μεγαλώσουμε το μερίδιο αγοράς από το υπάρχον 8%-8,5%, αλλά να επιτύχουμε θετική αποδοτικότητα επί των κεφαλαίων μας, προσφέροντας παράλληλα και σωστές υπηρεσίες, επιπέδου Sixt. Η διεύρυνση του μεριδίου θα έρθει ως επακόλουθο. Mε αυτή τη στρατηγική συμφωνούν και οι Γερμανοί.

Θα προχωρήσουμε σε ριζική ανακαίνιση του στόλου, θα ακολουθήσουμε στοχευμένη τιμολογιακή πολιτική, θα επιδιώξουμε την αποτελεσματικότερη χρήση των αυτοκινήτων μας και την εξομάλυνση της εποχικότητας των εργασιών μας, θα βελτιστοποιήσουμε το δίκτυο των καταστημάτων μας, θα επενδύσουμε στο προσωπικό μας και σε πληροφοριακά συστήματα».

Απαντώντας επίσης σε σχετικές ερωτήσεις μετόχων, η διοίκηση της εισηγμένης εταιρείας σημείωσε:

• Στην εγχώρια αγορά του Rent A Car, οι δύο μεγαλύτεροι «παίκτες» (Avis και Hertz) κατέχουν αθροιστικά γύρω στο 40% της αγοράς, ενώ ένα μερίδιο γύρω στο 35% έως 37% ελέγχεται από μικρότερες εταιρείες. Πιστεύουμε ότι το ποσοστό των μικρότερων εταιρειών θα περιοριστεί, καθώς θα ενδυναμωθεί η τάση που θέλει το κλείσιμο των πελατών να γίνεται μέσα από ηλεκτρονικές πλατφόρμες, πριν καν οι πελάτες έρθουν στη χώρα μας. Σ’ αυτό το κομμάτι της αγοράς θα στοχεύσουμε και εμείς.

• Θέλουμε να ελπίζουμε πως η επιστροφή της Lion Rental στην κερδοφορία είναι θέμα χρόνου, καθώς ξέρουμε τι πρέπει να κάνουμε. Θα θέλαμε το deal να είχε ολοκληρωθεί νωρίτερα, προκειμένου να σχεδιάσουμε και να προετοιμαστούμε έγκαιρα για το 2019. Τώρα, δίνουμε αγώνα δρόμου για να καλύψουμε τον χαμένο χρόνο. Αν καταφέρουμε να καλύψουμε το κενό, τότε θα σημειώσουμε θετικό αποτέλεσμα από το 2019.

• Με βάση τα στοιχεία του deal, η Lion Rental θα έχει ως χρηματοδότηση τα 15 εκατ. ευρώ που κατέβαλε η Μοτοδυναμική (έως 10 εκατ. μέσω της ΑΜΚ και 5 εκατ. μέσω τραπεζικού δανεισμού), συν 18 εκατ. προϋπαρχουσών τραπεζικών υποχρεώσεων, συν, τέλος, μια πρόσθετη γραμμή τραπεζικής χρηματοδότησης ύψους 10 εκατ. ευρώ.

• Οι βασικοί μέτοχοι θα καλύψουν το ποσοστό της ΑΜΚ που τους αναλογεί και η «αίσθηση» του CEO είναι πως η έκδοση θα καλυφθεί πλήρως.

• Στον τομέα της μακροπρόθεσμης ενοικίασης οχημάτων, η Lion Rental δεν προτίθεται σε αυτή τη φάση να κινηθεί επιθετικά, ωστόσο θα διατηρήσει τις υπάρχουσες συνεργασίες και θα διερευνήσει τομείς της αγοράς όπου διαθέτει συγκριτικά πλεονεκτήματα.

Τέλος, ο πρόεδρος της εισηγμένης εταιρείας Πάρης Κυριακόπουλος τόνισε τη σημασία της αποδοχής της Μοτοδυναμικής από τους Γερμανούς της Sixt, συμπληρώνοντας πως η Μοτοδυναμική είναι μια καλή πλατφόρμα που μπορεί να «σηκώσει» με επιτυχία σημαντικά εγχειρήματα όπως αυτά της Yamaha, της Porsche, της Sixt και ό,τι άλλου ήθελε προκύψει στο μέλλον.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v