Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Προχωρά ο διαγωνισμός για τον οδικό άξονα Ακτιο-Αμβρακία

Στο τελικό στάδιο η εργολαβία-σκούπα για την ολοκλήρωση του οδικού άξονα Ακτιο-Αμβρακία, μετά την απόρριψη προσφυγής. Η απόφαση της Αρχής Εξέτασης Προδικαστικών Προσφυγών και οι δηλώσεις Δημ. Κυριτσάκη.

Προχωρά ο διαγωνισμός για τον οδικό άξονα Ακτιο-Αμβρακία

Ένα βήμα πριν το τέλος βρίσκεται το πολυετές σίριαλ με τον ημιτελή οδικό άξονα Άκτιο-Αμβρακία. Η Αρχή Εξέτασης Προδικαστικών Προσφυγών (ΑΕΠΠ) απέρριψε προσφυγή που είχε κατατεθεί κατά της απόφασης με την οποία είχε ανακηρυχθεί προσωρινός μειοδότης η κοινοπραξία ΑΚΤΩΡ-ΤΕΡΝΑ στην εργολαβία-σκούπα, ώστε να ολοκληρωθεί ο οδικός άξονας των 48,5 χιλιομέτρων.

Ο διαγωνισμός είναι προϋπολογισμού 150 εκατ. ευρώ και η κοινοπραξία ΑΚΤΩΡ-ΤΕΡΝΑ είχε καταθέσει προσφορά που προβλέπει έκπτωση 49,85%. Δεύτερος μειοδότης, με έκπτωση 42,41%, ήταν η ιταλική GD Infrastrutture, η οποία είχε καταθέσει και την προσφυγή που απορρίφθηκε από την ΑΕΠΠ.

Η απόφαση της ΑΕΠΠ αποτελεί συνέχεια πρόσφατων παρεμβάσεων που ξεκαθαρίζουν αρκετά το τοπίο σε σχέση με τον περυσινό συμβιβασμό των ισχυρών κατασκευαστικών ομίλων (και κάποιων μικρότερων) με την Επιτροπή Ανταγωνισμού για τους διαγωνισμούς δημοσίων έργων. Εσχάτως υπήρξε αρκετός θόρυβος για τη μεταχείριση που πρέπει να επιφυλάσσουν οι αναθέτουσες αρχές στις συγκεκριμένες εταιρείες.

Η Επιτροπή Ανταγωνισμού είχε ξεκαθαρίσει από πέρυσι πως οι εταιρείες που είχαν ενταχθεί στον συμβιβασμό απαλλάσσονται από οποιαδήποτε άλλη συνέπεια, λένε όσοι παρακολουθούν την υπόθεση. Όπως εξηγούν, σε διαφορετική περίπτωση, ουδείς θα δεχόταν συμβιβασμό σε υποθέσεις που χειρίζεται η Επιτροπή.

Τα ίδια επανέλαβε την προηγούμενη Παρασκευή ο πρόεδρος της Επιτροπής Ανταγωνισμού Δημήτρης Κυριτσάκης, κατά τη διάρκεια παρέμβασης σε συνέδριο της Διεθνούς Διαφάνειας. Οι δηλώσεις του κ. Κυριτσάκη έγιναν σε μια περίοδο που υπήρξαν διάφορες παρεμβάσεις, με αφορμή πρόσφατη απόφαση του Ευρωπαϊκού Δικαστηρίου σε αντιδικία γερμανικών εταιρειών.

Υπενθυμίζεται εξάλλου πως πριν από λίγες ημέρες το Συμβούλιο της Επικρατείας (ΣτΕ) ανέστειλε προσωρινά την πρόοδο διαγωνισμού του ΟΛΠ για την επιλογή αναδόχου στο έργο επέκτασης του λιμένα κρουαζιέρας (νότια ζώνη), προϋπολογισμού 136 εκατ. ευρώ. Στο ΣτΕ είχαν προσφύγει οι ΤΕΡΝΑ και J&P ΑΒΑΞ, οι οποίες έχουν ζητήσει από το ανώτατο δικαστήριο να αποφανθεί αν ο ΟΛΠ, που ελέγχεται από την κινεζική Cosco, πρέπει να τηρεί ή όχι την ευρωπαϊκή νομοθεσία στους διαγωνισμούς που προωθεί, σε ό,τι αφορά αντίστοιχες υποθέσεις κυρώσεων ή συμβιβασμών με την Επιτροπή Ανταγωνισμού. Στην ουσία, θεωρούν πως η διακήρυξη του διαγωνισμού για τον λιμένα κρουαζιέρας περιέχει καταχρηστικούς όρους.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v