Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Επισήμως στον όμιλο Καλογρίτσα και το 4ο τμήμα του άξονα Πάτρα - Πύργος

Λίγες εβδομάδες μετά την απόφαση για ανάθεση του πρώτου τμήματος του οδικού άξονα Πάτρα - Πύργος, με απόφαση του υπουργού Υποδομών Χρ. Σπίρτζη, ο όμιλος Καλογρίτσα αναλαμβάνει και το τέταρτο τμήμα. Ο ρόλος της Intrakat.

Επισήμως στον όμιλο Καλογρίτσα και το 4ο τμήμα του άξονα Πάτρα - Πύργος

Στην κοινοπραξία των εταιρειών Τοξότης - Ομάδα Κατασκευών, του ομίλου Καλογρίτσα ανατέθηκε και το τέταρτο τμήμα (Κυλλήνη - Βάρδα) του οδικού άξονα Πάτρα - Πύργος. Ο ίδιος όμιλος ανέλαβε προ εβδομάδων και το πρώτο τμήμα του οδικού άξονα (Πύργος - Δουναίικα), ενώ τα άλλα δύο τμήματα (το δεύτερο και τρίτο) στο οποίο έχει μειοδοτήσει, οδεύουν προς την Intrakat η οποία θα έχει τελικά κυρίαρχο ρόλο στην κατασκευή του δρόμου των 130 χιλιομέτρων. Η απόκτηση του 20% της Intrakat και της θέσης του προέδρου από τον κ. Δημήτρη Κούτρα φαίνεται πως ήταν ο καταλύτης για σειρά ανατροπών. Ετσι η εταιρεία του ομίλου Intracom Holdings θα συμμετάσχει στην κατασκευή των τεσσάρων από τα οκτώ τμήματα του Πάτρα - Πύργος αφού θα συνεργαστεί με τον όμιλο Καλογρίτσα ώστε να προχωρήσουν οι εργολαβίες που αυτός έχει αναλάβει.

Οπως έχει γράψει το Euro2day.gr, στους διαγωνισμούς για το δεύτερο τμήμα (Δουναίικα-Αμαλιάδα) και για το τρίτο τμήμα (Αμαλιάδα-Κυλλήνη) είχε μειοδοτήσει ο όμιλος Καλογρίτσα αλλά στη συνέχεια αποσύρθηκε. Για το δεύτερο τμήμα, δεύτερος μειοδότης ήταν η ιταλική GD Infrastrutture (με έκπτωση 49,33%) και τρίτος μειοδότης η Intrakat (με 45,50%). Στον διαγωνισμό για το τρίτο τμήμα υπήρξε «αιματοκύλισμα» καθώς εκτός από τον πρώτο μειοδότη (όμιλος Καλογρίτσα) αποκλείστηκαν ο δεύτερος (η κυπριακή Cyfield Development) και ο τρίτος (η κοινοπραξία Θεμέλη-Ελληνική Υδροκατασκευή), με αποτέλεσμα να κληθεί να αιτιολογήσει την προσφορά ο τέταρτος, που είναι πάλι η ιταλική GD Infrastrutture. Τελικά το έργο οδεύει προς τον πέμπτο μειοδότη, την Intrakat.

Οι τέσσερις τελευταίοι διαγωνισμοί του οδικού άξονα Πάτρα-Πύργος αφορούσαν τα τμήματα Βάρδα-Σαγαίικα (μειοδότησε η κοινοπραξία Ξανθάκης - Ιντερκάτ με έκπτωση 49,90%), Σαγαίικα-Κάτω Αχαγιά (μειοδότησε η GD Infrastrutture με έκπτωση 53,40%), Κάτω Αχαγιά-ΒΙΠΕ Πάτρας (μειοδότησε η Ιντερκάτ με έκπτωση 50,99%) και ΒΙΠΕ Πάτρας-Μιντιλόγλι (μειοδότησε πάλι η GD Infrastrutture, που συνεργάζεται με τη Μηχανική, με έκπτωση 52,4%). Oι τέσσερις συγκεκριμένες εργολαβίες είχαν γίνει με το νέο νόμο για τις δημόσιες συμβάσεις (μάλιστα οι δύο τελευταίες για τα τμήματα 7 και 8 είχαν γίνει με ηλεκτρονική δημοπρασία)

Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή ενέκρινε προ μηνών τη χρηματοδότηση του οδικού άξονα των 130 χιλιομέτρων, ο συνολικός προϋπολογισμός του οποίου προσεγγίζει τα 450 εκατ. ευρώ. Με βάση τις εκπτώσεις που συνοδεύουν τις προσφορές, το κόστος περιορίζεται στα 240 εκατ. ευρώ περίπου.

 

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v