Σε αλλαγή του πρόσφατου νόμου για τις εταιρείες διαμεσολάβησης μεταφορικού έργου, όπως η Beat, προχωρά το υπουργείο Υποδομών, όπως υποστήριξε χθες ο πρόεδρος της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Ταξί και Αγοραίων (ΠΟΕΙΑΤΑ) Θύμιος Λυμπερόπουλος. Ο ίδιος υποστήριξε πως μετά την ψήφιση του νομοσχεδίου, την περασμένη Ανοιξη, και την αποχώρηση της Uber από την ελληνική αγορά, τα έσοδα των ταξί αυξήθηκαν κατά 30%-40% σε ορισμένες περιοχές!
Κατά τον κ. Λυμπερόπουλο, πρόκειται να αλλάξει η παράγραφος 9 του άρθρου 12 του νόμου 4530/2018. Το συγκεκριμένο άρθρο σήμερα προβλέπει πως «εφόσον η μεταφορά διενεργείται εντός της ελληνικής επικράτειας, τα έσοδα από την άσκηση της δραστηριότητας διαμεσολάβησης φορολογούνται με βάση την κείμενη φορολογική νομοθεσία. Οι φορείς διαμεσολάβησης εκδίδουν διαφορετικά φορολογικά στοιχεία προς τον καταναλωτή και διαφορετικά προς τους οδηγούς και τους ιδιοκτήτες των οχημάτων».
Με την αλλαγή της σχετικής διάταξης, που μέχρι στιγμής δεν έχει διευκρινιστεί το περιεχόμενό της, θεωρούν στο υπουργείο πως θα διασφαλιστεί ότι τα έσοδα εισπράττονται νόμιμα (δεν παραβιάζεται η ελληνική και κοινοτική νομοθεσία που απαγορεύει την είσπραξη για λογαριασμό τρίτων από μη πιστοποιημένους φορείς) και παραμένουν στη χώρα. Μένει, βέβαια, να εξακριβωθεί αν μπορεί το υπουργείο να επιβάλει με νόμο κάτι τέτοιο. Και κυρίως αν η ρύθμιση έρχεται να περιορίσει τη χρήση καρτών, σε μια περίοδο που η κυβέρνηση κινείται προς την αντίθετη κατεύθυνση για την αντιμετώπισης της φοροδιαφυγής.
Επισημαίνεται πως ο επικεφαλής της Beat Νίκος Δρανδάκης είχε υποστηρίξει πως η εταιρεία χρησιμοποιεί την ολλανδική Adyen, η οποία είναι αδειοδοτημένος εκκαθαριστής συναλλαγών στην Ε.Ε. και έχει έδρα την Ολλανδία. Στις αρχές Ιανουαρίου είχε ανακοινωθεί, μάλιστα, πως υπέγραψε συμφωνία ώστε να αναλάβει σταδιακά την εκκαθάριση όλων των συναλλαγών της eBay.
Σήμερα, το 70% των συναλλαγών που πραγματοποιούν οι χρήστες του Beat στην Ελλάδα γίνεται με μετρητά και το 30% μέσω πιστωτικών/χρεωστικών καρτών. Η διοίκηση της Beat έχει επίσης υποστηρίξει πως προ ημερών ολοκληρώθηκε έλεγχος για τις χρήσεις 2012-2016, χωρίς να υπάρξει κάποιο σπουδαίο εύρημα, παρά μόνο «λογιστικές διαφορές».
Οι δηλώσεις Θ. Λυμπερόπουλου έγιναν κατά τη διάρκεια συνέντευξης Τύπου με αφορμή την αγωγή που έχει καταθέσει η Beat κατά του προέδρου της ΠΟΕΙΑΤΑ και εκδικάζεται την Πέμπτη. Τόσο ο κ. Λυμπερόπουλος όσο και άλλοι εκπρόσωποι του κλάδου των ταξί υποστήριξαν πως η αγωγή έχει «στόχο την τρομοκράτηση και στρέφονται εντέχνως κατά του προέδρου, προσπαθώντας να τον απομονώσουν και να τον παροπλίσουν».