Η επόμενη τακτική γενική συνέλευση των μετόχων της Π. Πετρόπουλος (άνοιξη 2019) θα σηματοδοτήσει την αποχώρηση των βασικών της μετόχων από το διοικητικό συμβούλιο και το management της εταιρείας!
Ειδικότερα, η εισηγμένη που εδώ και δεκαετίες διοικείτο από τους Κωνσταντίνο και Ιωάννη Πετρόπουλο, θα αποφασίσει την αντικατάσταση του σημερινού διευθύνοντος συμβούλου Ιωάννη Πετρόπουλου λόγω συνταξιοδότησης, με στέλεχος που ήδη ασκεί διευθυντικά καθήκοντα στην εταιρεία. Η κίνηση αυτή αποτελεί συνέχεια εκείνης του 2017, όταν ο τότε πρόεδρος κ. Κων/νος Πετρόπουλος (φωτό) είχε αντικατασταθεί από τον Μιχαήλ Μιχαλούτσο.
Οι εξελίξεις αυτές μπορεί να εκπλήσσουν την κοινή γνώμη, πλην όμως δεν ξαφνιάζουν όσους παρακολουθούν εδώ και χρόνια τα τεκταινόμενα στην εισηγμένη εταιρεία που δραστηριοποιείται στην ευρύτερη αγορά των οχημάτων.
Οι αδελφοί Πετρόπουλοι, μη διαθέτοντας διάδοχη κατάσταση, έχουν σχεδιάσει εδώ και χρόνια το πώς θα συνεχίσει να λειτουργεί η εταιρεία και μετά τη δική τους φυσική παρουσία. Σήμερα, κατέχουν το 51% των μετοχών, το οποίο είναι σχεδιασμένο να κληρονομηθεί σε ολλανδικό ίδρυμα, προκειμένου να συνεχιστεί απρόσκοπτα η λειτουργία της εισηγμένης, διατηρώντας παράλληλα και την ίδια κουλτούρα.
Βασικά στοιχεία της κουλτούρας είναι η έμφαση στην εταιρική διακυβέρνηση, ο χωρισμός της εταιρείας σε business units και η ανταμοιβή των στελεχών με βάση την απόδοση της επιχειρηματικής μονάδας που διευθύνουν. Οι διευθυντές μπορούν, αν θέλουν, να λαμβάνουν κάποιες υπηρεσίες και εκτός ομίλου, αν δουν ότι κάτι τέτοιο τους συμφέρει, ενώ παράλληλα πιέζουν την κεντρική διοίκηση για μείωση του λειτουργικού της κόστους.
«Εμείς δεν μπήκαμε στο χρηματιστήριο για να αντλήσουμε κεφάλαια, αλλά για να εξασφαλίσουμε τη λειτουργία της εταιρείας σε βάθος χρόνου, μέσω της εταιρικής διακυβέρνησης. Η εταιρική διακυβέρνηση δεν κοστίζει στις εταιρείες, αλλά κοστίζει στους ιδιοκτήτες τους που δεν είναι μαθημένοι να ελέγχονται για θέματα διαφάνειας και δεν είναι συνηθισμένοι στην εκχώρηση εξουσιών», ανέφερε χαρακτηριστικά ο κ. Κων/νος Πετρόπουλος στο πρόσφατο συνέδριο του ΧΑ για τις εταιρείες μικρής κεφαλαιοποίησης.
Ο κ. Πετρόπουλος επίσης αναφέρθηκε και στη ζήτηση που υπάρχει σήμερα από επενδυτές προκειμένου να τοποθετηθούν στην εταιρεία: «Ήδη, διαθέσαμε ποσοστά, περιορίζοντας τη θέση μας στο 51%. Υπάρχει επιπλέον ζήτηση για μετοχές από το εξωτερικό και δεν κρύβω ότι εξετάζουμε διάφορα σενάρια για το πώς αυτό θα μπορούσε να γίνει εφικτό, χωρίς εμείς να πέσουμε κάτω από το 50% και έτσι να θέσουμε σε κίνδυνο την μελλοντική κουλτούρα της εταιρείας».
Η «επόμενη μέρα»
Πάντως, επί του παρόντος και για το ορατό μέλλον, η εταιρεία δεν έχει ανάγκη από πρόσθετα κεφάλαια. «Μπορούμε να αυξήσουμε τον κύκλο εργασιών μας έως και κατά 100 εκατ. ευρώ (το 2017 οι πωλήσεις διαμορφώθηκαν στα 73,2 εκατ. ευρώ), χωρίς νέα αύξηση μετοχικού κεφαλαίου» υποστηρίζει ο κ. Κων/νος Πετρόπουλος, σημειώνοντας ότι το όραμα της εισηγμένης είναι να καταστεί σε βάθος χρόνου η μεγαλύτερη δύναμη στην Ελλάδα στον κλάδο οχημάτων, με κύκλο εργασιών μεγαλύτερο των 500 εκατ. ευρώ!
Εκτίμησή του είναι πως η αυτοκινητοβιομηχανία στην Ελλάδα είναι μια υπερώριμη αγορά και σ’ αυτήν απαιτείται ριζική αναδιάρθρωση, αφού πολλές εισαγωγικές εταιρείες δεν θα μπορέσουν να συνεχίσουν να υπάρχουν με βάση τα νέα δεδομένα που έχουν δημιουργηθεί.
«Αντίθετα, εμείς έχουμε και τα κεφάλαια και τη διοικητική ικανότητα» υποστηρίζει, προσθέτοντας πως η εταιρεία του αναζητεί να επεκταθεί τόσο λειτουργικά όσο και μέσω εξαγορών και απορροφήσεων άλλων εταιρειών. Άλλωστε, συνεχίζει, ενδεικτικό είναι ότι το 50% των πωλήσεων του 2017 προήλθε από δραστηριότητες που δεν διέθετε η εταιρεία πριν το ξέσπασμα της οικονομικής κρίσης.
ΥΓ: Ο πρώην πρόεδρος μάλιστα της εισηγμένης ενστερνίζεται την άποψη του ΔΝΤ που θέλει την ελληνική οικονομία να επιστρέφει το έτος 2035 στα επίπεδα του 2008. «Εμείς με βάση αυτό το μακροοικονομικό σενάριο δουλεύουμε στην εταιρεία», σημειώνει χαρακτηριστικά.