Στα δικαστήρια, δηλαδή στο Συμβούλιο της Επικρατείας (ΣτΕ), είναι πιθανόν να κριθεί η τύχη του διαγωνισμού για ένα από τα μεγαλύτερα λιμενικά έργα της Μεσογείου, που αφορά την επέκταση του λιμένα κρουαζιέρας του Οργανισμού Λιμένα Πειραιά (ΟΛΠ), προϋπολογισμού 168.900.000 ευρώ.
Σύμφωνα με πληροφορίες, η προσφυγή στο ΣτΕ εξετάζεται από κάποιους εκ των ισχυρών εργολάβων που στην ουσία αποκλείονται από τον διαγωνισμό μέσω συγκεκριμένης πρόβλεψης του τεύχους δημοπράτησης που θεωρούν φωτογραφική.
Από την άλλη πλευρά, η διοίκηση του OΛΠ, που ελέγχεται από την κινεζική Cosco, στηρίζεται σε δύο αποφάσεις της Αρχής Εξέτασης Προδικαστικών Προσφυγών, η οποία θεώρησε εαυτόν αναρμόδιο να κρίνει τις προσφυγές των τεχνικών εταιρειών που ζητούσαν να βγουν από την προκήρυξη οι όροι που θεωρούν φωτογραφικούς. Έτσι, ενημέρωσε τους υποψηφίους πως την προσεχή Δευτέρα 22 Οκτωβρίου καλούνται να εκδηλώσουν ενδιαφέρον για το μεγάλο έργο. Εκτιμάται πως μετά την αξιολόγηση των υποψηφίων, όσοι περάσουν στο τελικό στάδιο θα κληθούν να καταθέσουν δεσμευτικές προσφορές στα τέλη Νοεμβρίου.
Με δεδομένη την αδυναμία αρκετών ισχυρών ομίλων για συμμετοχή στον διαγωνισμό, με βάση το τεύχος δημοπράτησης, στην αγορά θεωρούν πως υπάρχουν πολλές πιθανότητες επικράτησης μιας κοινοπραξίας της Archirodon με την τεχνική εταιρεία ΤΕΚΑΛ. Η Archirodon είναι γνωστή για την εμπειρία της σε λιμενικά έργα, ενώ η ΤΕΚΑΛ κυριαρχεί τα τελευταία χρόνια στα έργα του OΛΠ, έχοντας κατασκευάσει σημαντικές υποδομές στο λιμάνι. Ενδιαφέρον αναμένεται, πάντως, να εκδηλωθεί και από άλλους διεθνείς ομίλους όπως η Royal Boskalis Westminster, πρώην βασικός μέτοχος της Archirodon.
Ο OΛΠ, αν και προωθεί διαγωνισμούς ως ιδιωτική εταιρεία, αναγκάστηκε στην ουσία να προκηρύξει δημόσιο διαγωνισμό για το έργο επέκτασης του λιμένα κρουαζιέρας επειδή έχει κοινοτική χρηματοδότηση (Περιφερειακό Επιχειρησιακό Πρόγραμμα Αττικής 2014-2020) που φτάνει το 95%. Η διαδικασία είχε ανασταλεί στις 29 Αυγούστου, έπειτα από δύο προσφυγές ενδιαφερόμενων ομίλων στην Αρχή Εξέτασης Προδικαστικών Προσφυγών.
Αντικείμενο του διαγωνισμού είναι η μετατροπή της Πενταγωνικής Αποθήκης σε Επιβατικό Σταθμό Κρουαζιέρας και κατασκευή Επιβατικού Σταθμού Κρουαζιέρας στην περιοχή της Νότιας Ζώνης.
Με δεύτερο διαγωνισμό θα προχωρήσει η περαιτέρω επέκταση του Επιβατικού Λιμένα (Νότια Ζώνη, Β' φάση), με σκοπό τη δημιουργία συνολικά έξι νέων θέσεων πρόσδεσης κρουαζιερόπλοιων μήκους μέχρι 350 μέτρα. Εκτός από το μεγάλο έργο για την κρουαζιέρα, ο OΛΠ προωθεί διαγωνισμό για την αναβάθμιση του Προβλήτα 1 του σταθμού εμπορευματοκιβωτίων, προϋπολογισμού 14.500.000 ευρώ.