Την πρόθεση του να διεκδικήσει την κορυφαία θέση της ελληνικής ακτοπλοϊκής αγοράς έκανε γνωστή εμμέσως πλην σαφώς ο Εmanuelle Grimaldi, διευθύνων σύμβουλος του ομίλου Grimaldi, μιλώντας στο περιθώριο των εργασιών του XXII Euromed Convection που οργάνωσε ο όμιλος στο Λαγονήσι.
Μιλώντας για τα σχέδια επέκτασης του στην ελληνική αγορά ο επικεφαλής του ιταλικού ομίλου ανέφερε χαρακτηριστικά πως θα αγόραζε την Attica Group (ηγετική δύναμη στην αγορά με τα πλοία Blue Star, Super Fast Ferries και Hellenic Seaways) εφόσον επίθετο θέμα πώλησης μετοχών της στο μέλλον.
O Ε. Grimaldi σημείωσε με έμφαση πως η ελληνική θυγατρική του ομίλου Minoan Lines βρίσκεται στην καλύτερη θέση από ποτέ, διαθέτοντας τρία υπερσύγχρονα πλοία, μηδενικά χρέη και μετρητά διαθέσιμα στο ταμείο της. Όπως ανέφερε χαρακτηριστικά, ενδιαφέρεται να αγοράσει οτιδήποτε εκτός από σκουπίδια.
Αναφερόμενος στη κίνηση της Minoan Lines να δραστηριοποιηθεί και στη γραμμή Πειραιάς- Χανιά φέτος σημείωσε πως αποδείχθηκε πετυχημένη καθώς η κίνηση στην γραμμή μόνο για τον Αύγουστο αυξήθηκε κατά 40% με 50%.
Τα τρία πλοία των Μινωικών γραμμών θα ενταχθούν, όπως ανέφερε ο επικεφαλής του Grimaldi Group, σε πρόγραμμα αναβάθμισης το χειμώνα έτσι ώστε τον Απρίλιο να έχουν τοποθετηθεί σε αυτά σκράμπερς προκειμένου να είναι συμβατά με τους νέους κανονισμούς που θα ισχύσουν από το 2020 και προβλέπουν τη μείωση των εκπομπών CO2 με τη χρήση ειδικού καυσίμου χαμηλής περιεκτικότητας σε θείο.
Ο Ε. Grimaldi προανήγγειλε νέο ναυπηγικό πρόγραμμα κατασκευής επιβατικών-οχηματαγωγών πλοίων σε μια προσπάθεια να ανταποκριθεί ο όμιλος στις προκλήσεις που θέτουν οι νέοι περιβαλλοντικοί κανονισμοί και οι τάσεις για την διακίνηση φορτίων και επιβατών.
Ήδη, όπως σημείωσε, το τεχνικό επιτελείο του Ομίλου βρίσκεται σε προχωρημένη φάση σχεδιασμού τα νέα πλοία τα οποία όπως ανέφερε θα εγκαινιάσουν μια νέα κλάση την οποία ονόμασε Supe Star.
Περιγράφοντας σε γενικές γραμμές τα χαρακτηριστικά των νέων πλοίων, σημείωσε πως θα είναι 20% μεγαλύτερης χωρητικότητας και 40% μικρότερης κατανάλωσης καυσίμων.
Ο σχεδιασμός τους εκτίμησε πως θα έχει ολοκληρωθεί σε ένα χρόνο και στη συνέχεια θα αναζητηθούν ναυπηγεία για την κατασκευή τους.
Μιλώντας για τα βασικά μεγέθη του ομίλου Grimaldi σημείωσε πως ο τζίρος του άγγιξε τα 2 δισ. ενώ ο στόλος του αποτελείται συνολικά από 120 πλοία συνδυασμένων μεταφορών.