Την αισιοδοξία τους ότι η πορεία της ΑΛΟΥΜΥΛ θα είναι ανοδική και πως θα προχωρήσει η αναδιάρθρωση του τραπεζικού της δανεισμού εκφράζουν στο Euro2day.gr κύκλοι προσκείμενοι στην εισηγμένη εταιρεία, συμπληρώνοντας πως «η βολιδοσκόπηση για προσέλκυση στρατηγικού επενδυτή διεξάγεται επικουρικά και ανεξάρτητα από την αναδιάρθρωση του δανεισμού της εταιρείας. Η έκβαση των σχετικών διαπραγματεύσεων σε καμιά περίπτωση δεν θα επηρεάσει την ανοδική πορεία της ΑΛΟΥΜΥΛ».
Στόχος είναι, αφενός, να υπάρξει μια αναδιάρθρωση δανεισμού (βρίσκονται σε εξέλιξη οι σχετικές διαπραγματεύσεις με τις τράπεζες, σύντομα αναμένεται να υποβληθεί αναλυτικό εξειδικευμένο επιχειρηματικό σχέδιο από την EY), γεγονός που σε συνδυασμό με μια σημαντική αύξηση των λειτουργικών κερδών να οδηγήσει μελλοντικά τον όμιλο σε ένα δείκτη «καθαρού χρέους προς EBITDA» βελτιωμένο σε σχέση με τον τρέχοντα.
Αν, τώρα, προκύψει και η κεφαλαιακή ένεση από τον στρατηγικό επενδυτή, τότε η διαδικασία απομόχλευσης και χρηματοοικονομικής εξυγίανσης θα επιταχυνθεί σημαντικά. Η ουσία είναι πως ήδη κατέθεσαν μη δεσμευτικές προτάσεις πέντε υποψήφιοι επενδυτές και σύμφωνα με πληροφορίες του Euro2day.gr, ανοίγει σύντομα το Virtual Data Room για τους τέσσερις επενδυτές που πέρασαν στην επόμενη φάση (τη διαδικασία «τρέχουν» οι KKR και EY), έτσι ώστε μέσα στους επόμενους μήνες να υποβληθούν δεσμευτικές προτάσεις.
Σύμφωνα με τους ίδιους κύκλους, το σημαντικότερο είναι πως έχει γίνει κατά τα τελευταία χρόνια μια ευρύτατη σειρά κινήσεων, η οποία έχει δημιουργήσει προϋποθέσεις μελλοντικής ανάπτυξης για τον εισηγμένο όμιλο.
Αν και δεν έχει δοθεί οποιοδήποτε guidance από τον όμιλο, πρώτες εκτιμήσεις πιθανολογούν φετινές ενοποιημένες πωλήσεις γύρω στα 250 εκατ. ευρώ (212 εκατ. πέρυσι) και λειτουργικό EBITDA κοντά στα 20 εκατ. ευρώ, με ανοδική τάση μάλιστα για το 2019. Αυτά βέβαια θα πρέπει να επιβεβαιωθούν και στην πράξη.
Όπως υποστηρίζεται, το κυριότερο είναι ότι ο όμιλος έχει αναδιαρθρωθεί εκ βάθρων κατά τα τελευταία χρόνια, προκειμένου να προσαρμοστεί σε ένα περιβάλλον κατακόρυφης πτώσης της ζήτησης τόσο στην Ελλάδα όσο και στα Βαλκάνια. Αρχικά, έκλεισαν τα εργοστάσια της Ξάνθης και της Κομοτηνής, όπως επίσης και θυγατρικές στο εξωτερικό. Παράλληλα, αναδιοργανώθηκε η παραγωγή στο κεντρικό εργοστάσιο του Κιλκίς (εξοικονόμηση ενός εκατ. ευρώ ετησίως) και επανασχεδιάστηκε η δομή των logistics του ομίλου για το δίκτυο διανομής στα Βαλκάνια.
Το κυριότερο ωστόσο ήταν πως άλλαξε η φιλοσοφία του ομίλου, δίνοντας έμφαση στην παραγωγή νέων προϊόντων υψηλότερης προστιθέμενης αξίας σε ακριβότερες και απαιτητικότερες αγορές, ακολουθώντας παράλληλα επιθετικότερη πολιτική marketing («η εταιρεία έχει μεταστραφεί από διανεμητική σε knowledge based», αναφέρεται χαρακτηριστικά). «Όλα αυτά έχουν αρχίσει να αποδίδουν από το 2018» υποστηρίζεται, όπου οι ρυθμοί αύξησης των πωλήσεων των νέων προϊόντων είναι πολύ υψηλοί.
Τέλος, σειρά δομικών παρεμβάσεων έχει γίνει και σε θυγατρικές εταιρείες.
Στην Αίγυπτο υλοποιείται επένδυση ύψους 5 εκατ. ευρώ που θα ολοκληρωθεί μέσα στο 2019 (εδραίωση του ομίλου στις αγορές της Ανατολικής Αφρικής, λειτουργώντας ως περιφερειακό κέντρο εξυπηρέτησης).
Αναδιοργανώθηκε πλήρως η θυγατρική στις ΗΠΑ, η οποία δεν υφίσταται τις επιπτώσεις των πρόσφατων δασμών στο αλουμίνιο.
Επίσης, ανεβαίνουν οι επιδόσεις στην Ινδία, ενώ περιορισμένες αναμένεται να είναι οι απώλειες της τουρκικής θυγατρικής, λόγω των εξελίξεων στη γειτονική χώρα.