Φουρλής: Τα σχέδια και οι επενδύσεις με ορίζοντα το 2025

Διαμοιρασμό του ρίσκου και της εξάρτησης από αγορές και λιανικά concepts, αλλά και τις βάσεις περαιτέρω ανάπτυξης προετοιμάζει ο όμιλος. Η στασιμότητα στην ελληνική αγορά και οι θετικές επιδόσεις του εξωτερικού. Η δυναμική του ηλεκτρονικού καναλιού.

Φουρλής: Τα σχέδια και οι επενδύσεις με ορίζοντα το 2025

Επενδύσεις που θα υποστηρίξουν τη σύγχρονη λιανεμπορική μορφή του και προετοιμασίες για τη διεύρυνση των δραστηριοτήτων του στο εγγύς μέλλον πραγματοποιεί η διοίκηση του ομίλου Φουρλής.

Ο πρόεδρος του ομίλου, κ. Βασίλης Φoυρλής, μιλώντας χθες στην καθιερωμένη ενημέρωση των αναλυτών για τα μεγέθη του α’ εξαμήνου 2018 στην ΕΘΕ, αναφέρθηκε στον στρατηγικό στόχο γεωγραφικής επέκτασης και προσθήκης νέων λιανικών δραστηριοτήτων.

Σύμφωνα με τον ίδιο, στο πλαίσιο του σχεδιασμού Mission 2025, η Φoυρλής επιδιώκει στο μέλλον καμιά γεωγραφική αγορά να μην ξεπερνά το 30% των λειτουργικών κερδών του ομίλου ενώ επίσης καμιά λιανεμπορική δραστηριότητα να μην υπερβαίνει το 50% των λειτουργικών κερδών. Η στρατηγική αυτή θα βοηθήσει τον όμιλο να διαμοιράσει την εξάρτησή του και θα προσφέρει νέες προοπτικές ανάπτυξης στο μέλλον, σύμφωνα με τον κ. Φουρλή.

Προς το παρόν ωστόσο και έως ότου ωριμάσουν οι συνθήκες για την προσθήκη νέων συμφωνιών γεωγραφικής και εμπορικής επέκτασης, ο όμιλος αποφάσισε την υλοποίηση επενδύσεων ύψους 8 εκατ. ευρώ για την ενίσχυση του logistic center της Intersport.

Η νέα αυτή δαπάνη έρχεται να υποστηρίξει το άνοιγμα των on line καταστημάτων της φίρμας σε Ρουμανία, Βουλγαρία, Κύπρο και Τουρκία, με στόχο την προσεχή 5ετία, το 10% του τζίρου της αλυσίδας να προέρχεται από το ηλεκτρονικό κανάλι. Σήμερα, οι ηλεκτρονικές πωλήσεις -που αφορούν μόνον την Ελλάδα- φθάνουν στο 3,5% του συνολικού τζίρου. Ωστόσο, εκτιμάται ότι μεσοπρόθεσμα και με την προσθήκη των κατά τόπους online καταστημάτων η συμμετοχή τους θα αυξηθεί.

Ήδη για την ΙΚΕΑ (η οποία λειτουργεί ηλεκτρονικά καταστήματα σε Ελλάδα, Κύπρο και Βουλγαρία), οι ηλεκτρονικές πωλήσεις αγγίζουν το 9% του συνολικού της τζίρου, όταν σε ώριμες αγορές της Ευρώπης, οι αντίστοιχες επιδόσεις αγγίζουν το 13%.

Στάσιμη η ελληνική αγορά

Ο κ. Φoυρλής αναφέρθηκε εκτενώς στην επίδοση του ομίλου σε όλο το γεωγραφικό φάσμα, επισημαίνοντας την αδυναμία της ελληνικής αγοράς να ξεφύγει από τη στασιμότητα. Ο ίδιος υπογράμμισε ότι σε επίπεδο συγκράτησης των παραγόντων κόστους στην Ελλάδα, ο όμιλος δεν έχει άλλα περιθώρια, καταλήγοντας ότι η αναιμική επίδοση θα αλλάξει εφόσον επιστρέψει η κατανάλωση σε κανονικούς ρυθμούς.

Πέραν των κινήσεων της επιχείρησης, ο κ. Φoυρλής, απαντώντας σε σχετικά ερωτήματα αναλυτών, εκτίμησε πως η ελληνική οικονομία απαιτεί αφενός επενδύσεις προκειμένου να αναπτυχθεί και αφετέρου ανάκτηση της εμπιστοσύνης. «Υπάρχει κρίση αξιοπιστίας που αφορά τόσο την ίδια την οικονομία, όσο και τις ελληνικές επιχειρήσεις και το επίπεδο εταιρικής διακυβέρνησής τους», ανάφερε.

Επισήμανε ότι οι επιδόσεις του ομίλου στις υπόλοιπες αγορές -ακόμη και της Τουρκίας, η οποία βρίσκεται στη δίνη σφοδρής κρίσης- κινούνται σε υψηλά μονοψήφια ποσοστά ανάπτυξης στο α' εξάμηνο.

Ο όμιλος, που διαθέτει μικρή έκθεση στην Τουρκία, έχει πραγματοποιήσει κινήσεις θωράκισης από την κρίση της τοπικής οικονομίας και τη διολίσθηση του τοπικού νομίσματος αλλά εκτιμά ότι η συγκεκριμένη αγορά παρουσιάζει πολλές ευκαιρίες για την INTERSPORT, λόγω του μεγέθους της, των δημογραφικών χαρακτηριστικών της και της δομής του ανταγωνισμού. Στο α' εξάμηνο δε παρουσίασε αύξηση πωλήσεων σε τοπικό νόμισμα κατά 12%. Αναμένει δε τον εξορθολογισμό των συνθηκών μίσθωσης καταστημάτων στην τοπική αγορά (όπου σήμερα γίνονται συμβόλαια σε δολάρια), προκειμένου να προσχωρήσει σε νέες επενδύσεις δικτύου.

Για φέτος πάντως προγραμματίζει πέρα από το λανσάρισμα των e-shops της Intersport, να προσθέσει ένα pick up point κατάστημα ΙΚΕΑ στη Βουλγαρία και 4 ακόμη σημεία Intersport σε Ελλάδα, Ρουμανία, Βουλγαρία.

Σήμερα, λειτουργούν συνολικά 7 καταστήματα ΙΚΕΑ, 5 από αυτά στην Ελλάδα, ένα στην Κύπρο και ένα στη Σόφια Βουλγαρίας. Επίσης λειτουργούν 7 σημεία παραγγελιοληψίας προϊόντων ΙΚΕΑ στη Ρόδο, στην Πάτρα, στα Χανιά, στο Ηράκλειο, στην Κομοτηνή και δύο στη Βουλγαρία (Βάρνα και Μπουργκάς). Ο Όμιλος Fourlis αριθμεί σήμερα 128 καταστήματα στη λιανική αθλητικών ειδών, καθώς το δίκτυο καταστημάτων Intersport αποτελείται από 50 καταστήματα στην Ελλάδα, 29 στη Ρουμανία, 24 στην Τουρκία, 7 στη Βουλγαρία και 4 στην Κύπρο. Αντιστοίχως λειτουργούν 12 καταστήματα The Athlete’s Foot στην Ελλάδα και 2 στην Τουρκία.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v