Τι συμβαίνει με την εμπορική «προίκα» της Folli Follie

Οι ρήτρες και η κλιμακούμενη άμυνα από τους ξένους συνεργάτες της. Ο κίνδυνος από την προσφυγή στο 106α. Μικρότερο του ονόματός της, το βάρος της Nike στη δραστηριότητα της FFG.

Τι συμβαίνει με την εμπορική «προίκα» της Folli Follie

Έκθετη μεν αλλά προστατευμένη από συμβόλαια που διαθέτουν ισχυρές ρήτρες βρίσκεται η Folli Follie, όσον αφορά το χαρτοφυλάκιο επώνυμων σημάτων ένδυσης και καλλυντικών που διανέμει χονδρικώς και λιανικώς σε Ελλάδα, Ρουμανία και Βουλγαρία.

Αν και το σύνολο των ξένων οίκων που συνεργάζονται με την FFG βρίσκεται σε εγρήγορση παρακολουθώντας τις εξελίξεις, εν τούτοις, διασταυρωμένες πληροφορίες του euro2day.gr καταλήγουν πως έως σήμερα δεν έχει υπάρξει μεταβολή, απώλεια αντιπροσωπειών ή ακόμη και άτυπη συνεννόηση μεταξύ των πολυεθνικών και των εγχώριων μνηστήρων.

Ο λόγος αποδίδεται στην πιθανότητα, μια «άναρχη» μετακίνηση φιρμών να οδηγήσει σε αποζημιώσεις εκατομμυρίων με δικαιούχο την FFG, αλλά και να δημιουργήσει πλήγμα στην ομαλή διοχέτευση προϊόντων των ξένων στις παραπάνω αγορές.

Έως σήμερα ωστόσο οι ξένοι πολυεθνικοί όμιλοι που συνεργάζονται με την FFG ακολούθησαν μια κλιμακούμενη πολιτική προστασίας, αίροντας σταδιακά την ασφάλιση πιστώσεων και σε δεύτερη φάση ζητώντας προπληρωμές των παραγγελιών τους, με την εισηγμένη να ανταποκρίνεται σ' αυτή τη νέα συνθήκη, καταργώντας έτσι την πιθανότητα ρήξης εμπορικών σχέσεων λόγω default.

Παρ' όλα αυτά, και σύμφωνα με νομικούς κύκλους, η προσφυγή της FFG στο άρθρο 106α ενδεχομένως να της «κοστίσει» την επιτάχυνση εξελίξεων σ’ αυτό το πεδίο. Παρ' όλα αυτά, τόσο η διεθνής εμπειρία όσο και περιστατικά που αφορούν στην ελληνική αγορά (η μετακίνηση φιρμών ένδυσης της Ridenco στη Notos Com, το πέρασμα της La Prairie από τον Γερολυμάτο στη Σαράντης, ακόμη και της Dolce&Gabbana στην FFG), υποδεικνύουν πως οι διαδικασίες δεν είναι αυτόματες και εν πολλοίς τα εμπορικά συμβόλαια προστατεύονται από ένα πλέγμα ρητρών.

Το διακύβευμα

Προφανώς τόσο οι ξένοι οίκοι όσο και οι εγχώριοι εν δυνάμει αντιπρόσωποι «σκανάρουν» αλλήλους, προετοιμάζοντας σενάρια για μια «επόμενη μέρα». Αξίζει όμως να σημειωθεί ότι το χαρτοφυλάκιο της FFG «κουμπώνει» μερικώς σε πολλές και διαφορετικές εκδοχές.

Ποιο ωστόσο είναι το μέγεθος και η ποιότητα του διακυβεύματος; Με κίνδυνο οι παρακάτω υποθέσεις να θεωρηθούν έωλες, δεδομένου ότι καμιά οικονομική αναλυτική κατάσταση της FFG δεν είναι σε ισχύ, μετά και την άρση γνώμης της ECOVIS VNT και δεδομένου ότι δεν έχουν ολοκληρωθεί έστω οι στοχευμένοι έλεγχοι από την EY, βασιζόμαστε στην απεικόνιση που η FFG έχει δημοσιοποιήσει για τη δραστηριότητά της όσον αφορά τη λιανική και χονδρική καλλυντικών και ειδών ένδυσης και υπόδησης σε Ελλάδα, Βουλγαρία, Ρουμανία.

Αυτή το 2017 άγγιξε τα 183,1 εκατ. ευρώ (αυξημένη κατά 2,8% σε σχέση με το 2016) και αντιπροσώπευε το 12,9% των δραστηριοτήτων του ομίλου, ποσοστό που προφανώς αποκτά άλλη αξία, αν αναλογιστεί κανείς ότι η Ασία (όπου η FFG υπάρχει μέσω της Folli Follie και της Links of London) κατά δήλωση αντιπροσωπεύει το 68% του τζίρου, αλλά κανείς -ούτε καν η ίδια η διοίκηση της FFG!- βάζει το χέρι του στη φωτιά για την ορθότητα αυτής της απεικόνισης.

Τα «διαμάντια του στέμματος»

Η πιο «διάσημη» αντιπροσωπεία ίσως της FFG είναι η Nike, η οποία ωστόσο δεν αφορά σε αποκλειστική σχέση, όπως εκείνη που διατηρούσε η παλιά Elmec Sport. Το euro2day.gr επικοινώνησε τηλεφωνικώς και γραπτώς με τη Nike Hellas, προκειμένου να λάβει ακριβή στοιχεία εκ μέρους της πολυεθνικής εταιρίας, η οποία ωστόσο δεν ανταποκρίθηκε.

Παρ' όλα αυτά, είναι ήδη γνωστό ότι η Nike προμηθεύει κεντρικά από την Ολλανδία τούς μεγάλους βασικούς πελάτες της στην Ελλάδα, ενώ μερίδιο της λιανικής παρουσίας της στη χώρα έχει και ο όμιλος Fais, ο παλιός της συνεργάτης (ο οποίος ανέδειξε εξάλλου τόσο τη Nike όσο και την Converse σε Ελλάδα, Βουλγαρία, Ρουμανία).

Σύμφωνα λοιπόν με διασταυρωμένες πληροφορίες, η FFG στην Ελλάδα εξυπηρετεί ένα μικρό δίκτυο πελατών χονδρικής (καθώς η Nike απέφυγε να επωμιστεί το κόστος διαχείρισης ενός low key customer δικτύου) και παράλληλα φέρεται να ελέγχει ένα δίκτυο 15 μονοθεματικών καταστημάτων της φίρμας στην Ελλάδα. Είναι γεγονός πως το προσφάτως ανακαινισμένο κατάστημα Nike στο Σύνταγμα της ανήκει, αλλά δεν αποτελεί την «πιστοποίηση» μιας βαρύνουσας εμπορικής σχέσης.

Στις πλέον πολυδιαφημισμένες αντιπροσωπείες του ομίλου ανήκει κι εκείνη της Juicy Couture, μιας αμερικανικής φίρμας ένδυσης, η οποία διέγραψε τον γνωστό για την αγορά μόδας κύκλο «διασημότητας», αλλά πλέον δεν έχει παρουσία ολκής ούτε στις ΗΠΑ, όπου εδράζεται.

Τo project Juicy Couture για την FFG ήταν σημαντικό, γιατί για πρώτη φορά ξεπερνούσε τα όρια των Βαλκανίων και αφορούσε ολόκληρη την Ευρώπη. Στα περίπου τρία χρόνια αυτής της συνεργασίας, ποτέ κανείς δεν πληροφορήθηκε με ακρίβεια την τύχη αυτής της δραστηριότητας. Στην τελευταία τηλεδιάσκεψη με τους αναλυτές τον Απρίλιο του 2018 (και μια από εκείνες που το euro2day.gr συνεπώς παρακολουθούσε για χρόνια και ανά τρίμηνο, εκτός από τις φορές που η FFG δεν το επέτρεπε), ο κ. Τζώρτζης Κουτσολιούτσος προϊδέασε για το τέλος της συνεργασίας.

Αν έχει κάποια σημασία στον -ουσιαστικά καταργημένο- ισολογισμό 2017, αναφέρεται πως κατά τη διάρκεια της χρονιάς, η εταιρική οντότητα που εκπροσωπούσε το project πραγματοποίησε επενδύσεις ύψους 9,820 εκατ. ευρώ έναντι 0 (!) το 2016. Σε άλλο σημείο της αναλυτικής κατάστασης πάντως αναφέρεται ότι το 2017 «ολοκληρώθηκε η μεταβίβαση από θυγατρική εταιρία του ομίλου (?) της Juicy Couture Europe Ltd.

Παρά τις παραπάνω ασάφειες, σύμφωνα με ασφαλείς πληροφορίες, η FFG τιμολόγησε προϊόντα Juicy Couture για τελευταία φορά για τη σεζόν Φθινόπωρο-Χειμώνας 2018-2019 (δηλαδή η εμπορική σχέση ολοκληρώθηκε μέσα στο τρέχον καλοκαίρι, περίοδο που εξάλλου γίνονται οι χειμερινές προμήθειες).

Καλλυντικά

Η είσοδος της FFG στα καλλυντικά έγινε μετά την κατάρρευση της Γερολυμάτος, όταν ανέλαβε την αντιπροσώπευση μερικών φιρμών -με σημαντικότερη τη σειρά καλλυντικών Dolce&Gabanna- στην ελληνική αγορά. Το εν λόγω τμήμα ωστόσο χτίστηκε σταδιακά και πήρε ένα σημαντικό μερίδιο, προσθέτοντας νέες αντιπροσωπείες με αξιώσεις. Κορωνίδα στο στέμμα του τμήματος είναι η δημοφιλής ιαπωνική φίρμα Shiseido, ενώ συνεπικούρησε και η ανάληψη της αντιπροσωπείας της Max Factor. Το 2017 η θυγατρική FFG Cosmetics εμφανίζει πωλήσεις της τάξης των 11,724 εκατ. ευρώ από 7,8 εκατ. ευρώ το 2016.

Η θεαματική αυτή μεταβολή νομοτελειακά συνεχίζεται το 2018, καθώς από την αρχή του χρόνου, το συγκεκριμένο τμήμα της FFG ανέλαβε και την αντιπροσωπεία των αρωμάτων του γκρουπ Coty (γκρουπάρει ένα χαρτοφυλάκιο από τα πιο ευπώλητα αρώματα διεθνώς), το οποίο έχασε η Notos Com, μετά τη διεθνή ανακατάταξη που προκάλεσε η απόφαση της P&G να αποσυρθεί από τον συγκεκριμένο χώρο.

Κατά τα λοιπά, ο όμιλος Folli Follie συνεχίζει και αντιπροσωπεύει μάρκες όπως Ermenegildo Zegna, UGG Australia, Ted Baker, Vilebrequin, Guess Jeans, Scotch & Soda, Calvin Klein Jeans, Franklin & Marshall, G-Star RAW, Samsonite και Technogym, τις οποίες διανέμει χονδρικώς σε πελάτες σε Ελλάδα, Κύπρο, Βουλγαρία και Ρουμανία, όσο και μέσω του δικτύου πολυκαταστημάτων αλλά των δικών του multi brand concept stores, Collective και Kix.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v