Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Κομισιόν: Πράσινο φως για το αεροδρόμιο στο Καστέλι

Τον δρόμο για την υπογραφή της σύμβασης παραχώρησης του νέου αεροδρομίου στο Καστέλι Ηρακλείου ανοίγει η έγκριση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής. Εκκρεμεί ο προσυμβατικός έλεγχος του Ελεγκτικού Συνεδρίου.

Κομισιόν: Πράσινο φως για το αεροδρόμιο στο Καστέλι

Εγκρίθηκε από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή η σύμβαση παραχώρησης του νέου αεροδρομίου στο Καστέλι Ηρακλείου Κρήτης, σύμφωνα με διασταυρωμένες πληροφορίες από το υπουργείο Υποδομών.

Η θετική γνώμη της Κομισιόν ανοίγει τον δρόμο για την υπογραφή της σύμβασης παραχώρησης με την κοινοπραξία «Ariadne Airport Group», στην οποία συμμετέχουν η ΤΕΡΝΑ (90%) και η ινδική GMR Airports Limited (10%). Για να πέσουν οι υπογραφές, μέσα στο φθινόπωρο όπως αναμένουν στο υπουργείο, απαιτείται και η έγκριση του Ελεγκτικού Συνεδρίου προς το οποίο οδεύει πλέον η σύμβαση παραχώρησης. Στο υπουργείο εκτιμούν πως μέσα στο πρώτο τρίμηνο του επόμενου έτους μπορούν να ξεκινήσουν οι πρόδρομες εργασίες.

Η κοινοπραξία των ΤΕΡΝΑ - GMR κατέθεσε προσφορά η οποία ανέρχεται σε 480.000.000 ευρώ, δηλαδή πολύ χαμηλότερα από τα 850.000.000 ευρώ που προέβλεπε ο προϋπολογισμός του υπουργείου Υποδομών.

Με βάση τον σχεδιασμό της κοινοπραξίας, το χρηματοοικονομικό μοντέλο του έργου δεν περιλαμβάνει δανεισμό από Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων (ΕΤΕπ) ή άλλους φορείς. Ετσι το δημόσιο μπορεί να έχει αυξημένο ποσοστό στην εταιρεία διαχείρισης του αεροδρομίου. Σύμφωνα με πληροφορίες, θα κατέχει το 46% της εταιρείας παραχώρησης.

Ο όμιλος ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ είχε πρόσφατα διεκδικήσει και τη σύμβαση παραχώρησης του αεροδρομίου Βελιγραδίου, πάλι σε συνεργασία με τους Ινδούς της GMR. Στην πρόσφατη ετήσια τακτική συνέλευση του ομίλου, η διοίκηση είχε υποστηρίξει πως θα ενδιαφερθεί και για τα αεροδρόμια Σόφιας και Βουκουρεστίου, όταν οι κυβερνήσεις των γειτονικών χωρών προχωρήσουν στην παραχώρησή τους. 

Το αντικείμενο του έργου στην Κρήτη περιλαμβάνει τη μελέτη, κατασκευή, χρηματοδότηση, λειτουργία, συντήρηση και εκμετάλλευση του νέου διεθνούς αερολιμένα Καστελίου Πεδιάδος εντός της Περιφερειακής Ενότητας Ηρακλείου Κρήτης, που συνίσταται σε όλες τις απαραίτητες έρευνες, μελέτες, κατασκευές, συστήματα και εξοπλισμό για τη λειτουργία του Νέου Αερολιμένα, που θα αντικαταστήσει το σημερινό εν λειτουργία αεροδρόμιο Ηρακλείου στην περιοχή της Αλικαρνασσού. Το Νέο Αεροδρόμιο Καστελίου χωροθετείται σε επαφή με το στρατιωτικό αεροδρόμιο στο Καστέλι Πεδιάδος και θα λειτουργεί παράλληλα μ’ αυτό.

Το αεροδρόμιο θα περιλαμβάνει ένα διάδρομο κατηγορίας Ε, μήκους 3.200 μέτρων, ένα τροχόδρομο παράλληλο με τον διάδρομο κατηγορίας Ε πλάτους 23 μέτρων, με πρόβλεψη για μελλοντική κατασκευή και δεύτερου τροχόδρομου, τρεις κατ’ ελάχιστο συνδετήριους τροχόδρομους υψηλής ταχύτητας και δύο κατ’ ελάχιστον συνδετήριους τροχόδρομους μεταξύ του Αεροδρομίου και του Στρατιωτικού Αεροδρομίου.

Προβλέπονται, επίσης, είκοσι επτά θέσεις στάθμευσης στην πίστα, με δυνατότητα Αυτόνομης Προσέγγισης και Απομάκρυνσης, σύστημα αποθήκευσης και διανομής καυσίμων με υπόγειο δίκτυο τροφοδοσίας αεροσκαφών για κάθε Θέση Στάθμευσης (έναντι 25 που ήταν ο ελάχιστος επιτρεπτός αριθμός κατά τη Διακήρυξη) και δεκαεννέα Αίθουσες Αναμονής Επιβατών (έναντι 12 που ήταν ο ελάχιστος επιτρεπτός αριθμός κατά τη Διακήρυξη).

Στο αντικείμενο της σύμβασης παραχώρησης περιλαμβάνεται και η μελέτη, κατασκευή και χρηματοδότηση των οδικών προσβάσεων σύνδεσης του νέου αεροδρομίου Καστελίου με τον Βόρειο και Νότιο Οδικό άξονα της Κρήτης, ήτοι του νέου κλειστού αυτοκινητόδρομου (μήκους 18 χιλιομέτρων περίπου, διατομής δύο λωρίδων ανά κατεύθυνση με διαχωρισμένο οδόστρωμα) για τη σύνδεση του Νέου Αεροδρομίου Καστελίου με τον Βόρειο Οδικό άξονα της Κρήτης στην περιοχή της Χερσονήσου. Για τη σύνδεση με το Νότιο Οδικό άξονα της Κρήτης προβλέπεται η μελέτη και κατασκευή της οδικής σύνδεσης (μήκους 6 χλμ. περίπου, διατομής μιας λωρίδας ανά κατεύθυνση με Λωρίδα πολλαπλών χρήσεων χωρίς διαχωρισμένο οδόστρωμα) από το Αεροδρόμιο μέχρι τον άξονα Ηράκλειο - Αρκαλοχώρι - Βιάννος.

Στο υπουργείο Υποδομών υποστηρίζουν πως «η κατασκευή του νέου αεροδρομίου θα συμβάλει αποφασιστικά στην τόνωση της απασχόλησης, αφού κατά την περίοδο κατασκευής θα δημιουργηθούν περίπου 1.000 άμεσες θέσεις εργασίας για διάστημα 5 ετών, και κατά την περίοδο λειτουργίας του αεροδρομίου θα δημιουργηθούν 500 μόνιμες θέσεις εργασίας. Επίσης νέες εκατοντάδες θέσεις εργασίας θα δημιουργηθούν, όταν αναπτυχθούν οι εμπορικές υποδομές και χρήσεις».

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v