Αυξημένες πωλήσεις και βελτιωμένα στοιχεία σε επίπεδο καθαρών κερδών από συνεχιζόμενες και μη συνεχιζόμενες δραστηριότητες, εμφάνισε η Frigoglass το α' τρίμηνο του 2018, σύμφωνα με τα μη ελεγμένα οικονομικά στοιχεία που δημοσιοποίησε η εταιρεία.
Συγκεκριμένα, οι πωλήσεις αυξήθηκαν κατά 19,8% στα 105,664 εκατ. ευρώ, τα EBITDA κατά 37,9% στα 13,129 εκατ. ευρώ, ενώ οι καθαρές ζημίες από συνεχιζόμενες δραστηριότητες περιορίστηκαν στα 2,246 εκατ. ευρώ από 10,443 εκατ. ευρώ το αντίστοιχο διάστημα του προηγούμενου έτους και οι ζημίες από μη συνεχιζόμενες δραστηριότητες στο 1,425 εκατ. ευρώ από 1,782 εκατ. ευρώ.
Ο κύριος Νίκος Μαμουλής, Διευθύνων Σύμβουλος της Frigοglass, σχολίασε:
«Πραγματοποιήσαμε ένα δυναμικό ξεκίνημα για το 2018, που ανταποκρίνεται στις προσδοκίες μας για ανάπτυξη των πωλήσεων και βελτίωση του περιθωρίου EBITDA κατά τη διάρκεια του τριμήνου.
Συνεχίζουμε να υλοποιούμε τις στρατηγικές μας προτεραιότητες, με στόχο την επιστροφή σε κερδοφόρα ανάπτυξη. Εστιάζουμε στη διατήρηση της ανάπτυξής μας, βασιζόμενοι και στις εκτιμήσεις για σταδιακή βελτίωση του οικονομικού περιβάλλοντος σε σημαντικές αγορές που δραστηριοποιούμαστε».
Οι προοπτικές
Σύμφωνα με την ανακοίνωση της Frigοglass, «σε ένα μακροοικονομικό περιβάλλον που βελτιώνεται και με τους βασικούς πελάτες μας να ενισχύουν την παρουσία τους στην αγορά μέσω αυξανόμενων επενδύσεων σε επαγγελματικά ψυγεία, αναμένουμε ανάπτυξη των πωλήσεων το 2018. Ο κλάδος Επαγγελματικής Ψύξης θα ωφεληθεί από τη σταθερή ανάπτυξη στις βασικές αγορές μας. Η έντονη ζήτηση για τα ψυγεία ICOOL από τους εμφιαλωτές της Coca-Cola και η περαιτέρω ανάπτυξη του τομέα Service (Frigoserve) αναμένεται να συντελέσουν στην αύξηση των πωλήσεων στην Ευρώπη. Στοχεύουμε στη διεύρυνση της πελατειακής μας βάσης και στη βελτίωση της ανταγωνιστικότητάς μας στην Ευρώπη μέσω των ψυγείων Flex και Plus. Μετά από ένα ισχυρό ξεκίνημα το 2018, εστιάζουμε στη διατήρηση της ανάπτυξης στην Αφρική μέσω του ψυγείου Hybrid και του ανταγωνιστικού από πλευράς κόστους ψυγείου Super, που λειτουργεί με ψυκτικό υγρό χωρίς υδροφθοράνθρακες (HFC-fee refrigerants). Στην Ασία, η προτεραιότητά μας είναι να διευρύνουμε την παρουσία μας σε αυτή την έντονα ανταγωνιστική αγορά και να βελτιώσουμε την ανταγωνιστικότητά μας μέσω της σειράς ψυγείων SL που προσφάτως λανσάραμε. Στον κλάδο Υαλουργίας, υποστηριζόμενοι από τις ευνοϊκές τάσεις στην αγορά αναψυκτικών, αναμένουμε περαιτέρω ανάπτυξη των πωλήσεων γυάλινων φιαλών και πλαστικών κιβωτίων στη Νιγηρία.
Στοχεύουμε στην επιστροφή στην κερδοφόρα ανάπτυξη και στη λειτουργική αρτιότητα (operational excellence). Επικεντρωνόμαστε στην εξοικονόμηση κόστους πρώτων υλών, στην εφαρμογή της λιτής παραγωγής (Lean Manufacturing) με στόχο την αύξηση της παραγωγικής μας δυναμικότητας και τη βελτίωση της παραγωγικότητας, καθώς και σε επενδύσεις για απλοποίηση και τυποποίηση των προϊόντων μας. Αξιολογούμε συνεχώς την παραγωγική μας βάση, με στόχο την ενίσχυση της ευελιξίας και τη βελτίωση της ανταγωνιστικότητας κόστους. Στον κλάδο Υαλουργίας, η ανάπτυξη του όγκου πωλήσεων και οι πρωτοβουλίες αύξησης τιμών αναμένεται να επηρεάσουν θετικά τα περιθώρια κέρδους το 2018.
Η εκτίμησή μας για το ύψος των κεφαλαιακών δαπανών παραμένει αμετάβλητη στα €29 εκατ.».
****Τα αναλυτικά αποτελέσματα της Frigοglass επισυνάπτονται στη στήλη "Συνοδευτικό Υλικό"