Επένδυση της τάξης των 5,3 εκατ. ευρώ στην παραγωγή γιαουρτιού ολοκλήρωσε η ιστορική γαλακτοβιομηχανία ΜΕΒΓΑΛ, η οποία παράλληλα επιδιώκει τη μεγέθυνση του μεριδίου αγοράς που κατέχει στην ελληνική αγορά.
Σύμφωνα με την κ. Χατζάκου, την επικεφαλής της εταιρίας, το μερίδιο στην εγχώρια αγορά στραγγιστού γιαουρτιού ανέρχεται σήμερα σε 2,8% και προσβλέπει στον τριπλασιασμό του στην προσεχή τριετία.
Παράλληλα, η εταιρία -που παράγει 170 κωδικούς γαλακτοκομικών- λάνσαρε νέα προϊόντα (σοκολατούχο γάλα, παιδικά γιαούρτια, αλλά και το γάλα «8 γυναίκες» σε συνεργασία με συγκεκριμένες γαλακτοπαραγωγούς της Βόρειας Ελλάδας).
Όλα τα παραπάνω σε συνδυασμό με την προσπάθεια ενίσχυσης των εξαγωγών της, αποτελούν μέρος του business plan επαναφοράς της εταιρίας, η οποία όπως δήλωσε η κ. Χατζάκου, βρίσκεται σε «μνημόνιο» από τις πιστώτριες τράπεζες, μετά την αναδιάρθρωση του δανεισμού της το 2017.
Το 2017 η εταιρία εμφάνισε πωλήσεις ύψους 107,7 εκατ. ευρώ και κέρδη EBITDA ύψους 8,1 εκατ. ευρώ ενώ οι εξαγωγές της άγγιξαν τα 33,4 εκατ. ευρώ, ποσό που αντιστοιχεί με το 18,7% του συνόλου των ελληνικών εξαγωγών γαλακτοκομικών. Στην τρέχουσα χρήση, ήδη οι πωλήσεις της εταιρίας αναπτύσσονται με ρυθμό της τάξης του 11,3%, ενώ εκτιμάται ότι στο τέλος της χρονιάς ο τζίρος θα διαμορφωθεί στα 121,5 εκατ. ευρώ, τα EBITDA στα 9,5 εκατ. ευρώ και οι εξαγωγές σε 36,7 εκατ. ευρώ.
Στα σχέδια της εταιρίας -η οποία εξάγει ήδη σε 36 χώρες- είναι η επέκτασή της στο Ισραήλ με προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας γιαουρτιού και με την προώθηση φέτας με την επωνυμία ΜΕΒΓΑΛ. Παράλληλα επεκτείνεται στη Δυτική Ευρώπη, με νέες συμφωνίες σε Ολλανδία και Βρετανία.
Επίσης η ΜΕΒΓΑΛ παρακολουθεί τα τεκταινόμενα στην εσωτερική αγορά και ειδικά στον κλάδο γαλακτοκομικών. Υπενθυμίζεται ότι στο μετοχικό της κεφάλαιο κατέχει ποσοστό 43,18% ο όμιλος Vivartia, γεγονός που σε αρκετές περιπτώσεις έχει φέρει τριβές. Μπροστά στο ενδεχόμενο ανακατατάξεων ή πώλησης της Vivartia, η κ. Χατζάκου ανέφερε ότι διατηρεί το δικαίωμα πρώτης προτίμησης για την αγορά του συγκεκριμένου ποσοστού.