Η διαμάχη τoυ QCM και της Folli Follie μπαίνει στο μικροσκόπιο της στήλης Alphaville των Financial Times, η οποία υπενθυμίζει ότι το αμερικανικό fund είχε βάλει στο στόχαστρο και την Globo.
Oι συντάκτες της στήλης υπενθυμίζουν ότι το 2015 είχαν προειδοποιήσει για την έλλειψη ρευστού στα ταμεία του ελληνικού ομίλου, καθώς και τις μεγάλες εμπορικές απαιτήσεις μιας θυγατρικής της στο Χονγκ Κονγκ, την οποία επόπτευε μια ελεγκτική εταιρεία δύο μόλις ατόμων.
Όπως αναφέρει το δημοσίευμα των FT, η «επίθεση» του QCM βασίστηκε στον έλεγχο των καταστημάτων που παρουσίαζε η Folli Follie στην ιστοσελίδα της. Το αμερικανικό fund εντόπισε μόλις 64 σημεία πώλησης στην Κίνα αντί για 240 που αναφέρονταν στην ιστοσελίδα του ελληνικού ομίλου.
Η Folli Follie απάντησε με μια σειρά από ανακοινώσεις. Η πρώτη επιχειρούσε να διαψεύσει διάφορα επιχειρήματα του QCM, τα οποία σύμφωνα με την ίδια ήταν «παραπλανητικά», ενώ υποσχόταν παράλληλα να αναλάβει νομική δράση.
Η δεύτερη ήταν ένα προσωπικό μήνυμα που έστειλε ο CEO, Τζώρτζης Kουτσολιούτσος , καταγγέλλοντας ένα καλά ενορχηστρωμένο σχέδιο που έχει σαν στόχο να πλήξει την εταιρεία και τους μετόχους της, έναντι μεγάλου οικονομικού οφέλους.
Η πιο πρόσφατη ήταν η δημοσίευση μια λίστας που παρουσιάζει αναλυτικά τα σημεία πώλησης της Folli Follie, που σύμφωνα με την εταιρεία είναι τώρα 587.
«Αν οι επενδυτές περίμεναν κάτι που θα τους επέτρεπε να διενεργήσουν άμεσα ένα τονωτικό για την εμπιστοσύνη due-diligence, μπορεί να απογοητεύτηκαν», σημειώνει το Alphaville. Η ανακοίνωση δημοσιεύτηκε ως ένα προστατευμένο PDF, που δυσχεραίνει την αντιγραφή των πληροφοριών σε excel, τονίζει το δημοσίευμα.
Επισημαίνει επίσης πως τα σημεία πώλησης παρουσιάζονταν αλφαβητικά με βάση τη διεύθυνση, χωρίς να περιλαμβάνονται βασικές πληροφορίες, όπως το όνομα του καταστήματος:
Οι συντάκτες του Alphaville ισχυρίζονται πως κατάφεραν να ελέγξουν ορισμένα από τα σημεία πώλησης. Στο Macclesfield στην Αγγλία, υπάρχει ένα στο νούμερο 11 της οδού Chestergate, που ανήκει σε ένα μαγαζί με ονομασία PR Jones Jewellers. Ένας υπάλληλος ανάφερε πως το μαγαζί δεν πουλάει προϊόντα της Folli Follie, αλλά το κάνει το «αδερφάκι» του μαγαζιού στο νούμερο 1 της οδού Chestergate.
Από τις υπόλοιπες διευθύνσεις στη λίστα, στο 25-27 της οδού Ferryquay Street βρίσκεται κατάστημα της αλυσίδας κοσμημάτων Bella Mia. Ένας από τους υπαλλήλους είπε στο Alphaville ότι η Folli Follie δεν είναι από τις μάρκες με τις υψηλότερες πωλήσεις στο Ντέρι, λέγοντας πως στο μαγαζί υπάρχουν διαθέσιμα περίπου τρία ρολόγια, δέκα κολιέ και κάποια άλλα κοσμήματα της Folli Follie.
Στην πόλη Sligo στην Ιρλανδία, στο 2-3 της O’Connell Street υπάρχει ένα κατάστημα ονόματι Wehrly Brothers, το οποίο πουλάει προϊόντα της Folli Follie.
Το Alphaville υπογραμμίζει ακόμα πως η λίστα της Folli Follie περιλαμβάνει κάποιες περίεργες καταχωρίσεις, όπως 63 τοποθεσίες «Duty Free», πάνω από το 10% του συνόλου των σημείων πώλησης. Σύμφωνα με τη στήλη των FT, είναι παράξενο που η ελληνική εταιρεία δεν δίνει λεπτομέρειες για τις τοποθεσίες αυτές.
Εκπρόσωπος της εταιρείας αρνήθηκε να σχολιάσει πέραν των δημόσιων ανακοινώσεων για αυτό που περιγράφηκε ως «επίθεση κατά του σήματός μας Folli Follie και των μετόχων του ομίλου FF από μια ομάδα κερδοσκόπων, με σκοπό να βλάψουν την εταιρεία και τους μετόχους της».
Η QCM είναι σε φόρμα. Το fund είναι μικρό, κάτω των 100 εκατ. ευρώ ενεργητικό υπό διαχείριση, αλλά αυξήθηκε κατά 17% πέρυσι, σύμφωνα με πηγές που έχουν γνώση των επενδυτικών του αποδόσεων. Στη δουλειά του στην Globo ακολούθησε παρόμοια πορεία: κοίταξε εκεί που η εταιρεία ισχυριζόταν ότι πουλούσε τα προϊόντα της και δείχνοντας τι βρήκε σε διάφορα σημεία.
Δεδομένου ότι η Folli Follie χρειάζεται με διαφάνεια να αντιμετωπίσει τους ισχυρισμούς του QCM αν πρόκειται να αποκαταστήσει την εμπιστοσύνη των επενδυτών, η λίστα που παρουσίασε απέχει πολύ από το να είναι μια καλή αρχή.