Νέες καταγγελίες QCM, με λίστα σημείων πώλησης απαντά η Folli

(upd3) Το fund επανέρχεται μετά τις απαντήσεις της ελληνικής εταιρείας και επιμένει στις καταγγελίες του ενώ ζητά τον διορισμό εξειδικευμένων λογιστών. Υποστηρίζει ότι μεγάλο μέρος του δικτύου της Folli Follie μπορεί να είναι πολύ μικρά σημεία πώλησης. Πώς απαντά η εισηγμένη.

Νέες καταγγελίες QCM, με λίστα σημείων πώλησης απαντά η Folli

Επιμένει το fund Quintessential Capital Management στις θέσεις του για τη Folli Follie, εξαπολύοντας, με νέα ανακοίνωσή του, νέες κατηγορίες κατά της εταιρείας, με επίκεντρο τα σημεία πώλησης. 

Η εισηγμένη απάντησε αναρτώντας στο site του Χρηματιστηρίου μακροσκελή ανακοίνωση με όλα τα σημεία πώλησης, συνολικά 587 σημεία (είναι αναρτημένη στη δεξιά στήλη "Συνοδευτικό Υλικό"). 

«Σε συνέχεια χθεσινής δήλωσης και προκειμένου να καταστεί απόλυτα σαφές, θέτουμε σήμερα στη διάθεση του επενδυτικού κοινού αναλυτική λίστα όλων των σημείων πώλησης (POS) του Brand Folli Follie και προσκαλούμε όποιον επιθυμεί να τα επισκεφτεί», αναφέρει η εισηγμένη.

Η νέα έκθεση του fund

Στη νεότερη έκθεση-απάντηση στις δηλώσεις της Folli Follie, το fund αναφέρει πως εξέτασε «την τελευταία ανακοίνωση της FF και επαναλαμβάνει τα κύρια ευρήματα που τεκμηριώνονται στην πρόσφατη έκθεση, παρουσίαση και due diligence της».

Μεταξύ άλλων, αναφορικά με τα ταμειακά υπόλοιπα, κάνει λόγο για έσοδα από τόκους 229.000 ευρώ επί ταμειακών υπολοίπων 328 εκατ. ευρώ, σημειώνοντας πως «το υποδηλούμενο επιτόκιο είναι μόλις 0,07%. Αυτό το ποσό απαιτεί αποσαφήνιση από την εταιρεία».

«Στο τελευταίο conference call την περασμένη εβδομάδα, η FF απάντησε σε ερώτηση αναλυτή αναφορικά με τη θέση των ταμειακών υπολοίπων και εάν τα ταμειακά υπόλοιπα βρίσκονται στην Ευρώπη ή την Ασία. Η FF απάντησε με αμφιλεγόμενο τρόπο "στην Ευρώπη και στην Ασία". Μια γρήγορη ματιά στον ισολογισμό της FF Group Sourcing Limited θα δείξει πως 217 εκατ. ευρώ σε μετρητά (66%) τηρούνται στην Ασία, όπως φαίνεται στον ισολογισμό της FF Group Sourcing limited, την ασιατική θυγατρική της FF».

Όπως αναφέρει η QCM, «καταλαβαίνουμε πως η FF πρόκειται να δημοσιοποιήσει τη δική της λίστα εγγράφων. Αν υπάρξουν ασυμφωνίες, αναμένουμε η FF να εξηγήσει πλήρως γιατί αναρτούσε για χρόνια ανακριβείς πληροφορίες για τους εντοπισμούς καταστημάτων της. Επιπλέον, εφιστούμε την προσοχή των αναγνωστών σε όποια επιπλέον έγγραφα φέρει η FF αναφορικά με τα σημεία πώλησής της. Φοβόμαστε, με βάση τις αποδείξεις που συλλέξαμε και που παρουσιάσαμε στις εκθέσεις μας, πως ένα μεγάλο μέρος του δικτύου της FF μπορεί να αποτελείται από πολύ μικρά σημεία πώλησης ή από πωλητές χονδρικής που πωλούν πολλά brands (εκ των οποίων η FF μπορεί να αποτελεί ένα ελάχιστο μόνο μέρος). Αυτά τεχνικά κατηγοριοποιούνται ως "σημεία πώλησης", όμως είναι απίθανο να παράγουν πωλήσεις 2,4 εκατ. δολαρίων/σημείο πώλησης που υποδηλώνουν οι οικονομικές καταστάσεις της FF. Η FF θα πρέπει να συμπεριλάβει, μαζί με την οποιαδήποτε επικαιροποιημένη λίστα των σημείων πώλησης, τη φύση, το μέγεθος και τον όγκο πωλήσεων κάθε σημείου πώλησης.

Εντέλει, πιστεύουμε πως θα πρέπει να διοριστεί αμέσως μια εξειδικευμένη λογιστική ομάδα (forensic accounting team), προκειμένου να ξεκαθαριστεί μια και καλή το ζήτημα».

Το δίκτυο πωλήσεων

Η QCM επιμένει αναλύοντας και πάλι τη μεθοδολογία διασταύρωσης των υφιστάμενων καταστημάτων της Folli Follie πως το δίκτυο έχει περιοριστεί σε 289 σημεία, εκ των οποίων τα 64 βρίσκονται στην Κίνα (παραθέτει ξανά πίνακες με τα στοιχεία του δικτύου).

Η QCM βασίστηκε στην επίσημη δήλωση καταστημάτων του ομίλου (630 σημεία πώλησης για το brand Folli Follie) αλλά και στην ιστοσελίδα της εταιρίας, όπου η αναζήτηση καταστημάτων αποδίδει συνολικό αριθμό 587 σημείων. Αυτά τα στοιχεία αποτέλεσαν τη βάση της έρευνας της QCM, μέσω τηλεφωνικών και προσωπικών επισκέψεων. Το fund σημειώνει πως η ενημέρωση του δικτύου καταστημάτων στο επίσημο site της εταιρίας όφειλε να είναι επικαιροποιημένη, για τη διευκόλυνση πελατών αλλά και για την ορθή ενημέρωση των επενδυτών.

To fund παραθέτει μια ακόμη παρατήρηση όσον αφορά την παραγωγή πωλήσεων του δικτύου, «υποθέτοντας ότι τα στοιχεία πωλήσεων που δίνει ο όμιλος είναι σωστά».

Σύμφωνα με τους υπολογισμούς της QCM, αν στην Ασία (Κίνα, Ιαπωνία κ.λπ.) οι πωλήσεις αγγίζουν τα 896 εκατ. ευρώ, επιμερισμένος στα 367 σημεία πώλησης που διατηρεί στην περιοχή η Folli Follie, οδηγεί στο ότι ο τζίρος ανά κατάστημα σε ετήσια βάση (2016) θα έπρεπε να αγγίζει τα 2,4 εκατ. ευρώ.

Αντιστοίχως, τα 263 καταστήματα εκτός Ασίας της εταιρίας παράγουν πωλήσεις 86 εκατ. ευρώ, ποσό που αντιστοιχεί σε τζίρο 300 χιλ. ευρώ ανά κατάστημα.

Η QCM υπογραμμίζει πως το αποτέλεσμα αυτού του υπολογισμού θα ήταν προφανώς πιο ακραίο, αν βασιζόταν στις δικές της εκτιμήσεις για το υφιστάμενο εν λειτουργία δίκτυο

Η χρηματοοικονομική ανάλυση

Το fund, βασιζόμενο στην απάντηση της Folli Follie την Παρασκευή, προχωρά σε νέες συμπληρωματικές παρατηρήσεις. Εκτιμά πως το ότι «μειώνονται οι απαιτήσεις για κεφάλαιο κίνησης ως ποσοστό των πωλήσεων» είναι άσχετο με το γεγονός του ότι το fund ούτως ή άλλως αμφισβητεί το ύψος των παραγόμενων πωλήσεων του γκρουπ. Υποστηρίζει δε ότι ποτέ η εταιρία δεν έδωσε ικανοποιητικές απαντήσεις επί του θέματος.

Επισημαίνει επίσης πως το κλείσιμο 47 καταστημάτων θα έπρεπε να επιφέρει μείωση και όχι αύξηση στις απαιτήσεις και στα αποθέματα του ομίλου. Το fund επικαλείται επίσης τις τακτικές τριμηνιαίες τηλεδιασκέψεις, όπου η διοίκηση του ομίλου υποσχόταν σταδιακή βελτίωση των ταμειακών ροών, χωρίς αυτό να επιτυγχάνεται.

Παραδέχεται ότι το μειοψηφικό ποσοστό που διαθέτει η Folli Follie στην Dufry (όμιλο που εξαγόρασε τα ΚΑΕ) «εάν ρευστοποιηθεί, θα βελτιώσει προσωρινά την κατάσταση ρευστότητας».

Οι κινεζικές θυγατρικές

Η QCM σχολιάζοντας την απάντηση της FF για λανθασμένους υπολογισμούς όσον αφορά την παρουσία της στην Ασία, αλλά και στο γεγονός του ότι η Κίνα κατέχει τη μερίδα του λέοντος επί του 1 δισ. πωλήσεων που πραγματοποιούνται στην ευρύτερη περιοχή, αναφέρει:

Σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία του ομίλου FF, 240 από τα 367 σημεία πώλησης που διατηρεί στην Ασία (APAC) βρίσκονται στην Κίνα και αποτελούν το 70% του συνολικού δικτύου. Εκτιμά ως εκ τούτου ότι θα έπρεπε να υπάρχει αντιστοιχία πωλήσεων και μεγέθους δικτύου καταστημάτων. Προσθέτει,επιπλέον, πως ο όμιλος δεν δίνει αναλυτικά στοιχεία ανά χώρα/περιοχή, οπότε οποιοσδήποτε παρατηρητής βασίζεται στην παραπάνω υπόθεση.

Η QCM επανέρχεται στις δύο κινεζικές θυγατρικές (Fu Li Fu Lei και Binlianyun), αναφέροντας τες ως τις μόνες θυγατρικές που ο όμιλος FF εμφανίζει στην περιοχή και οι οποίες εκτιμά ότι έχουν τζίρο 40 εκατ. δολαρίων με 50 καταστήματα. Το fund προσθέτει ότι έχει διασταυρώσει μέσω των κινεζικών αρχών ότι δεν υπάρχουν άλλες τοπικές θυγατρικές.

Εκτιμά ότι αν υπάρχουν άλλες θυγατρικές, η FF θα έπρεπε να τις ανακοινώσει στο επενδυτικό κοινό, μαζί με τα βασικά τους μεγέθη, έτσι ώστε να μη δημιουργούνται υποθέσεις για τη θέση της στην Κίνα.

Ορκωτοί

Η QCM εκτιμά πως η ECOVIS, εταιρία που ελέγχει τις λογιστικές καταστάσεις της μητρικής και ορισμένων θυγατρικών της Folli Follie, κατέχει την 21η θέση στην παγκόσμια κατάταξη έναντι της 18ης που ισχυρίζεται το γκρουπ. Προσθέτει δε πως το αφήνει στην κρίση των επενδυτών (μετοχών και ομολόγων της FF), αν αυτή η κατάταξη παρέχει ασφάλεια στην παροχή κατάλληλων ελεγκτικών υπηρεσιών.

Σύμφωνα δε με τα στοιχεία που συνέλεξε μέσω Bloomberg, η FF είναι η μοναδική εισηγμένη που ελέγχεται από την Ecovis, ενώ μόνον 4 εισηγμένες, με μέγεθος άνω του 1 δισ.ευρώ στην Ευρώπη, ελέγχονται από ελεγκτική που στο χαρτοφυλάκιό της έχει μόνο μία εισηγμένη.

Το fund, ωστόσο, επισημαίνει πως η FF δεν απάντησε στη βασική του ανησυχία, δηλαδή στο γεγονός πως η θυγατρική FF Group Sourcing Limited, η οποία εδρεύει στο Χονγκ Κονγκ και αποτυπώνει το μεγαλύτερο μέρος των εσόδων για το γκρουπ, ελέγχεται από την Chung and Partners, μια ελεγκτική εταιρία μόλις δύο συνεταίρων.

Επιτόπου έλεγχοι

Η QCM χαρακτηρίζει ευφημισμό την έννοια συγχώνευσης και αναβάθμισης των καταστημάτων FF που έκλεισαν σε Σόχο και Λεωφόρο Μάντισον, και κατόπιν συστεγάστηκαν σε νέο σημείο εντός του νέου Παγκόσμιου Εμπορικού Κέντρου.

Αμφισβητεί τον χαρακτηρισμό «αναβάθμιση», καθώς το συγκεκριμένο κατάστημα βρίσκεται στο υπόγειο του ΠΚΕ και «μακριά από τις προηγούμενες τοποθεσίες που διέθεταν πρεστίζ αλλά και πιθανά μεγαλύτερους όγκους πωλήσεων», καταλήγει το fund.

Διαδικτυακή παρουσία

Το QCM επισημαίνει ότι οι followers στην ιστοσελίδα Weibo δεν έχουν μεγάλη σημασία από τη στιγμή που το ποσοστό μετατροπής (από followers σε buyers) είναι πολύ χαμηλό. Η FF ανακοίνωσε σε τηλεδιάσκεψη το περασμένο έτος πως η δραστηριότητα στο διαδίκτυο ήταν χαμηλότερη από 10%. Τα Facebook και Instagram είναι πράγματι απαγορευμένα στην Κίνα (όχι στην υπόλοιπη Ασία). Πολλοί εύποροι ή καταρτισμένοι Κινέζοι εξακολουθούν να χρησιμοποιούν Facebook ή Instagram, παρακάμπτοντας την απαγόρευση μέσω συστήματος VPN. 

 

 

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v