Ο όμιλος ΕΛΛΑΚΤΩΡ θα υποκαταστήσει τον όμιλο Καλογρίτσα σε τέσσερις σημαντικές εργολαβίες που βρίσκονται σε εκτέλεση, ενώ αναζητείται φόρμουλα και για την αντικατάστασή του στις προς υπογραφή τέσσερις συμβάσεις του οδικού άξονα Πάτρα - Πύργος (συνολικού προϋπολογισμού περί τα 250.000.000 ευρώ).
Η συμφωνία που σύμφωνα με πληροφορίες υπήρξε μεταξύ της Attica Bank, του ομίλου Καλογρίτσα και του ομίλου ΕΛΛΑΚΤΩΡ ακολουθεί το μοντέλο της ΑΕΓEΚ. Προκειμένου η τράπεζα να μη ζημιωθεί εκατομμύρια από τις εγγυητικές επιστολές που έχει εκδώσει για τον όμιλο Καλογρίτσα (Τοξότης), αν κηρυχθεί έκπτωτος από τα έργα, η διοίκηση του τελευταίου συμφώνησε να αναλάβει τις εργολαβίες η ΑΚΤΩΡ. Η τελευταία, προ περίπου τριών ετών, είχε βγάλει από τη δύσκολη θέση και τις τράπεζες στην περίπτωση της ΑΕΓΕΚ, αναλαμβάνοντας την εκτέλεση των εργασιών στο μετρό Θεσσαλονίκης.
Στις συμβάσεις που αναλαμβάνει η ΑΚΤΩΡ περιλαμβάνεται η κατασκευή του οδικού άξονα Καλλονής - Σιγρίου στη Λέσβο (το είχε αναλάβει η κοινοπραξία Αναστηλωτική - Τοξότης - Ελληνική Υδροκατασκευή και θα έπρεπε να ολοκληρωθεί από το 2015!), προϋπολογισμού 35.000.000 ευρώ, για το οποίο προ διετίας είχε υπογραφεί συμπληρωματική σύμβαση 13.000.000 ευρώ.
Περιλαμβάνεται επίσης ένα άλλο έργο-σίριαλ, η τηλεθέρμανση της Φλώρινας, προϋπολογισμού 41.300.000 ευρώ, που επίσης έπρεπε να ολοκληρωθεί εδώ και χρόνια. Το υποέργο που είχε αναλάβει η Τοξότης του ομίλου Καλογρίτσα αφορούσε στην κατασκευή δικτύων τηλεθέρμανσης για την τροφοδότηση του οικισμού Φλώρινας με θερμική ενέργεια, για την κάλυψη των αναγκών θέρμανσης και ζεστού νερού χρήσης των κτιρίων της πόλης.
Στο «πακέτο» που αναλαμβάνει η ΑΚΤΩΡ περιλαμβάνονται και τα έργα αποχέτευσης του Διονύσου, προϋπολογισμού περί τα 16.000.000 ευρώ, τα οποία είχε αναλάβει το 2014 η Τοξότης με έκπτωση 48,8%. Το τέταρτο έργο βρίσκεται στην περιοχή του Πειραιά.
Ο όμιλος Καλογρίτσα, μέσω των θυγατρικών Τοξότης και Ομάδα Κατασκευών, είχε μειοδοτήσει στους διαγωνισμούς για τα τέσσερα πρώτα τμήματα του άξονα Πάτρα - Πύργος, συνολικού προϋπολογισμού σχεδόν 250.000.000 ευρώ, με πολύ υψηλές εκπτώσεις. Τότε οι ανταγωνιστές του υποστήριζαν πως δύσκολα θα υλοποιηθούν οι συμβάσεις με αυτές τις εκπτώσεις και θεωρούσαν πως δεν βρίσκονται εύκολα και αντικαταστάτες, στην περίπτωση που αποσυρθεί ο όμιλος Καλογρίτσα, όπως πράγματι συμβαίνει τώρα.
Βέβαια, υπάρχει και η άλλη πλευρά, η οποία υποστηρίζει πως επειδή τα τιμολόγια των δημόσιων έργων είναι απαρχαιωμένα, οι εκπτώσεις δεν είναι και τόσο παράλογες όσο τις εμφανίζουν οι ανταγωνιστές των εταιρειών που μειοδότησαν. Επίσης, τα τέσσερα έργα του ομίλου Καλογρίτσα είναι συνεχόμενα τμήματα του ίδιου οδικού άξονα και ο αντικαταστάτης του θα επωφεληθεί και από τις οικονομίες κλίμακος. Για να υποκατασταθεί από άλλη εταιρεία πρέπει, όμως, πρώτα να υπογράψει τις συμβάσεις... Ή να αναζητηθεί άλλη φόρμουλα, ώστε να μην επαναπροκηρυχθούν οι διαγωνισμοί.
Η κοινοπραξία Τοξότης - Ομάδα Κατασκευών είχε προσφέρει έκπτωση 53,05% για το πρώτο τμήμα (Πύργος - Δουναίικα), 55,32% για το δεύτερο (Δουναίικα - Αμαλιάδα), 57,45% για το τρίτο (Αμαλιάδα - Κυλλήνη) και 50,39% για το τέταρτο (Κυλλήνη - Βάρδα).
Για τα επόμενα τμήματα είχαν μειοδοτήσει άλλες εταιρείες, επίσης με μεγάλες εκπτώσεις: Για το τμήμα Βάρδα - Σαγαίικα η κοινοπραξία Ξανθάκης-Ιντερκάτ με έκπτωση 49,90%, για το τμήμα Σαγαίικα - Κάτω Αχαγιά η DG Infrastrutture (53,40%) και για το Κάτω Αχαγιά - ΒΙΠΕ Πάτρας, η Ιντερκάτ με έκπτωση 50,99%. Προ ημερών, προσωρινός μειοδότης στην τελευταία (όγδοη) εργολαβία που αφορά το τμήμα Μιντιλόγλι - ΒΙΠΕ Πάτρας είχε ανακηρυχθεί πάλι η GD Infrastrutture (που συνεργάζεται με τη Μηχανική), με έκπτωση 52,4%.
Ο όμιλος Καλογρίτσα είχε μειοδοτήσει και σε σειρά έργων κατασκευής και συντήρησης δικτύων του ΔΕΔΔΗΕ, της θυγατρικής της ΔΕΗ που διαχειρίζεται τα δίκτυα μέσης και χαμηλής τάσης. Μέσω της θυγατρικής εταιρείας Ομάδα Κατασκευών είχε ανακηρυχθεί προσωρινός μειοδότης στους διαγωνισμούς για Αθήνα, Πειραιά και Καλλιθέα, συνολικού προϋπολογισμού περί τα 40.000.000 ευρώ. Μέσω της Τοξότης, ήταν προσωρινός μειοδότης για τα δίκτυα Περιστερίου-Ελευσίνας και Καρδίτσας, προϋπολογισμού γύρω στα 20.000.000 ευρώ. Στους προηγούμενους διαγωνισμούς του ΔΕΔΔΗΕ, το 2015, ο όμιλος Καλογρίτσα είχε κυριαρχήσει αναλαμβάνοντας έργα άνω των 150.000.000 ευρώ.
Ομως οι μεγάλες οφειλές προς τους εργαζομένους στις συγκεκριμένες εργολαβίες, οι απολύσεις και οι συνεχείς κινητοποιήσεις των τελευταίων, σε συνδυασμό με τη μη εξυπηρέτηση των δανείων (άνω των 100.000.000 ευρώ) που είχε λάβει από την Attica Bank, οδήγησαν στη συμφωνία με την ΑΚΤΩΡ.