Η low cost επιστροφή της Cyprus Airways στην Ελλάδα

Με το όνομα του πρώην εθνικού αερομεταφορέα της Κύπρου, συνταγή εταιρειών χαμηλού κόστους και ρωσικά κεφάλαια επαναλειτουργεί η Cyprus Airways. Το ντιλ του Vladislav Filev με το κυπριακό Δημόσιο και το δέλεαρ της χρυσοφόρας γραμμής Αθήνα-Λάρνακα.

Η low cost επιστροφή της Cyprus Airways στην Ελλάδα

Επιστρέφουν στην Ελλάδα οι Κυπριακές Αερογραμμές, μετά από απουσία 38 μηνών. Ωστόσο η Cyprus Airways, που θα ξεκινήσει επίσημα δρομολόγια στις 29 Μαρτίου από το αεροδρόμιο Ελευθέριος Βενιζέλος της Αθήνας προς το Διεθνές Αεροδρόμιο Λάρνακας, θα θυμίζει ελάχιστα τον εθνικό αερομεταφορέα της Κύπρου, που διέκοψε αναγκαστικά τη λειτουργία του τον Ιανουάριο του 2015, μετά την άρνηση της Επιτροπής Ανταγωνισμού της Κομισιόν να επιτρέψει τη συνέχιση των δρομολογίων της, εφόσον δεν είχε τη δυνατότητα να επιστρέψει στο κυπριακό Δημόσιο κεφάλαια που είχε λάβει και θεωρήθηκαν (όπως συνέβη και στην περίπτωση της δικής μας Ολυμπιακής) «κρατικές ενισχύσεις».

Αυτά που θα τις συνδέουν είναι το όνομα (Cyprus Airways) κι ένα μικρό «αναμνηστικό» του λογότυπου της «παλιάς», που έχει τοποθετηθεί ανάμεσα στην μπροστινή πόρτα των αεροπλάνων και το πιλοτήριο.

Ένα κλαδί ελιάς είναι το λογότυπο της νέας Cyprus Airways, ένα από τα στοιχεία της σημαίας της Κυπριακής Δημοκρατίας. Κατά τα λοιπά, η νέα Cyprus Airways θα διαθέτει το 2018 δύο αεροπλάνα Airbus A319, 144 θέσεων, κατανεμημένες (όλες) σε δύο τύπους οικονομικής θέσης. Την economy basic και την economy Flex. H ουσιαστική διαφορά τους αφορά το βάρος της αποσκευής αφού στην Basic ο επιβάτης δικαιούται χειραποσκευή έως 10 κιλών ενώ με  εισιτήρια Economy Flex οι επιβάτες θα μπορούν να μεταφέρουν χειραποσκευή (10 κιλ.) και μεγαλύτερη 23 κιλ. Όλα τα άλλα χρεώνονται. Υπηρεσίες που παραπέμπουν ευθέως στο μοντέλο των εταιρειών χαμηλού κόστους.

Η εταιρεία εξασφάλισε άδεια αερομεταφορέα τον Μάρτιο του 2017 και πραγματοποίησε την παρθενική της πτήση CY1011 την 1η Ιουνίου πέρυσι. Το γεγονός πως η εναρκτήρια πτήση της εταιρείας που αναχώρησε από τη Λάρνακα είχε προορισμό το Διεθνές Αεροδρόμιο της Αγίας Πετρούπολης αποτυπώνει ευδιάκριτα τους στενούς δεσμούς της εταιρείας με την αγορά της Ρωσίας και την ιστορική «μητρόπολη» της χώρας, ιδιαίτερα.

Μόλις στους πρώτους μήνες λειτουργίας της το 2017, άλλωστε, η νέα Cyprus Airways διακίνησε 50.000 επιβάτες στη γραμμή Λάρνακα-Αγ. Πετρούπολη και το 2018 στοχεύει να τους αυξήσει σε 200.000.

Η κυπριακή εταιρεία πέταξε από πέρυσι προς ελληνικούς προορισμούς (Ηράκλειο, Ρόδο).

Το δέλεαρ της Αθήνας, ωστόσο, δεν θα μπορούσε να αφήσει ασυγκίνητη τη διοίκηση της νέας Cyprus Airways. Το δρομολόγιο Λάρνακα-Αθήνα, άλλωστε, έχει εξελιχθεί στο αντίστοιχο του «Ομόνοια-Κολιάτσου» άλλων εποχών για τους Αθηναίους…

Το επιβεβαιώνουν τα στοιχεία του αεροδρομίου της Αθήνας. Σύμφωνα με αυτά, η Κύπρος αποτελεί την τέταρτη μεγαλύτερη «δεξαμενή» άντλησης πελατείας του «Ελευθέριος Βενιζέλος» μετά το Ηνωμένο Βασίλειο, τη Γερμανία και την Ιταλία. Στη γραμμή Αθήνα-Λάρνακα διακινούνται περισσότεροι από 1 εκατ. επιβάτες τον χρόνο και η κυπριακή αγορά αντιπροσωπεύει το 7,5% της συνολικής επιβατικής κίνησης του αεροδρομίου της Αθήνας.

Οι αριθμοί περιγράφουν μερικές φορές καλύτερα την κατάσταση και κάνουν πιο ευδιάκριτο το δέλεαρ. Την περίοδο 2013-2017, οι επιβάτες στη γραμμή Αθήνα-Λάρνακα κατέγραψαν άνοδο 73%, το 2017 αυξήθηκαν 14% και ήδη στο πρώτο δίμηνο του 2018 ο… μετρητής έδειξε +17%.

Οι πτήσεις της Cyprus Airways από την Αθήνα προς Λάρνακα θα πραγματοποιούνται αρχικά (29 Μαρτίου-31 Μαΐου) κάθε Δευτέρα και Πέμπτη. Τα δρομολόγια θα αναχωρούν στις 17:15 και θα φθάνουν στη Λάρνακα στις 19:20. Από 1 Ιουνίου-26 Οκτωβρίου οι πτήσεις αυξάνονται σε τέσσερις, καθώς προστίθενται αναχωρήσεις κάθε Παρασκευή και Σάββατο τις ίδιες ώρες.

Το καλοκαιρινό πρόγραμμα της Cyprus Airways περιλαμβάνει ακόμα πτήσεις από Λάρνακα προς Ζυρίχη, Μόναχο, Βερόνα, Στουτγάρδη, Πράγα, Αγία Πετρούπολη, Τελ Αβίβ και Βηρυτό.

Με ρωσικά κεφάλαια

Ο δρόμος για την επαναλειτουργία της Cyprus Airways άνοιξε στις αρχές Ιουλίου 2016, όταν η αεροπορική εταιρεία Charlie Airlines κέρδισε τον διαγωνισμό που είχε προκηρύξει το Υπουργείο Οικονομικών της Κύπρου μέσω του οποίου απέκτησε το δικαίωμα χρήσης των εμπορικών σημάτων της Cyprus Airways για περίοδο 10 ετών έναντι συνολικού τιμήματος 2,04 εκατ. ευρώ.

Έτσι, η Charlie Airlines έγινε το εταιρικό όχημα το οποίο πετά από τον Ιούνιο του 2017 με το εμπορικό σήμα Cyprus Airways.

Ποια είναι, όμως, η Charlie Airlines; Πρόκειται για αεροπορική εταιρεία που ίδρυσε στην Κύπρο (και εδρεύει στη Λάρνακα) ο Ρώσος επιχειρηματίας Vladislav Filev, ιδιοκτήτης ισχυρής αεροπορικής εταιρείας S7 Airlines. Πρόκειται για τη μετεξέλιξη της πρώην κρατικής αεροπορικής εταιρείας «Sibir», που λειτουργούσε στα χρόνια της Σοβιετικής Ένωσης, ιδιωτικοποιήθηκε στη συνέχεια και απέκτησε το όνομα S7. Ένα όνομα που προήλθε από τον κωδικό που έλαβε η εταιρεία από τη Διεθνή Ένωση Αερομεταφορών (ΙΑΤΑ).

Η κυπριακή Charlie Airlines (δηλ. η νέα Cyprus Airways) αποτελεί θυγατρική της S7, ελέγχεται κατά 40% από ρωσικά κεφάλαια ενώ το 60% φέρονται να κατέχουν επενδυτές από διάφορες χώρες.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v