Αναβλήθηκε η πώληση του ΟΛΘ λόγω ρωσικού δακτύλου!

Μετατέθηκε για τις 21/12 η υπογραφή της συμφωνίας πώλησης του ΟΛΘ καθώς υπήρξε σοβαρή εμπλοκή με ρωσική τράπεζα που είχε εκδώσει εγγυητική επιστολή του επενδυτικού σχήματος υπό την DIEP.

Αναβλήθηκε η πώληση του ΟΛΘ λόγω ρωσικού δακτύλου!

Με εγγυητική επιστολή από ρωσική τράπεζα, την Promsvayzbank, που η Κεντρική Τράπεζα της Ρωσίας αποφάσισε σήμερα να θέσει υπό καθεστώς προσωρινής διαχείρισης, ήθελε να πάρει τον ΟΛΘ το επενδυτικό σχήμα υπό τη γερμανική DIEP.

Μάλιστα, οι εκπρόσωποι του σχήματος έφτασαν το πρωί στην Αθήνα προκειμένου να υπογράψουν σήμερα το απόγευμα στα γραφεία του ΤΑΙΠΕΔ τη συμφωνία πώλησης του OΛΘ. Λογάριαζαν, όμως, χωρίς την Κεντρική Τράπεζα της Ρωσίας! Τώρα τρέχουν για να αντικαταστήσουν την εγγυητική επιστολή.

Η Promzavayzbank, η 9η μεγαλύτερη τράπεζα της Ρωσίας, κρατικοποιείται, όπως ανακοινώθηκε σήμερα το πρωί. Βασικοί μέτοχοι της τράπεζας ήταν οι Dmitry and Alexei Ananiev. Εταιρεία συμφερόντων του Dmitry Ananiev είχε αγοράσει προ μηνών την Vitro Hellas από τον όμιλο Ευθυμιάδη. Εγγυητική επιστολή από τη συγκεκριμένη τράπεζα, ύψους 24 εκατ. ευρώ, είχε καταθέσει ο όμιλος Σαββίδη που συμμετέχει στο επενδυτικό σχήμα (για λογαριασμό του συνόλου των επενδυτών). Οι εκπρόσωποι του ομίλου είπαν σήμερα, κατά πληροφορίες, πως θα έχουν έτοιμη μια νέα εγγυητική επιστολή μέχρι τα μέσα της επόμενης εβδομάδας.

Η σημερινή εξέλιξη μάλλον αποτελεί βούτυρο στο ψωμί όσων αντιδρούσαν εδώ και μήνες στην υπογραφή της συμφωνίας, όπως ο αμερικανός πρέσβης Τζέφρι Πάιατ ο οποίος είχε δηλώσει προ ημερών πως  "είναι ασαφές ποιοι είναι οι πραγματικοί ιδιώτες επενδυτές του ΟΛΘ και από πού προέρχονται τα χρήματά τους"! Το πρωϊ, πάντως, ο υφυπουργός Οικονομίας Στέργιος Πιτσιόρλας υποστήριζε, σε ραδιοφωνικές δηλώσεις, πως "διαψεύδονται οι Κασσάνδρες" και πως η σύμβαση θα υπογραφεί σήμερα, χωρίς φυσικά να γνωρίζει τις εξελίξεις στη Ρωσία.

Η διοίκηση του ΤΑΙΠΕΔ ανακοίνωσε πως «κατόπιν συμφωνίας μεταξύ όλων των εμπλεκομένων μερών, ότι για λόγους ανωτέρας βίας που αφορούν την τράπεζα Promsvyazbanκ, εκδότη της εγγυητικής επιστολής της συναλλαγής, αναβάλει την υπογραφή της αγοραπωλησίας μετοχών του 67% του OΛΘ για την Πέμπτη 21 Δεκεμβρίου, στις 18.00». Κατά το ΤΑΙΠΕΔ, «η παραπάνω επιλογή επιβλήθηκε απρόσμενα και απρόβλεπτα λόγω σημερινής απόφασης της Κεντρικής Τράπεζας της Ρωσίας να θέσει υπό καθεστώς προσωρινής διαχείρισης την παραπάνω τράπεζα». 

Στο επενδυτικό σχήμα συμμετέχουν η γερμανική Deutsche Invest (DIEP), η γαλλική CMA-CGM και ο όμιλος Ιβάν Σαββίδη. Στο σχήμα συμμετέχουν με 47% οι Γερμανοί, με 33% οι Γάλλοι, μέσω της θυγατρικής Terminal Link, και με 20% η Belterra Investments Ltd. του ομίλου Ιβάν Σαββίδη.

Το επενδυτικό σχήμα είχε προσφέρει 231.930.000 ευρώ για το 67% του OΛΘ και η υπογραφή της σύμβασης έρχεται να καλύψει τους στόχους εσόδων της κυβέρνησης από ιδιωτικοποιήσεις. Η διαδικασία δεν ολοκληρώνεται, βέβαια, με την υπογραφή της σύμβασης αγοραπωλησίας. Θα ακολουθήσει ο έλεγχος από την Επιτροπή Ανταγωνισμού, ενώ στη συνέχεια θα υπογραφεί η νέα σύμβαση παραχώρησης των λιμενικών υποδομών της Θεσσαλονίκης μεταξύ OΛΘ και Δημοσίου που πρέπει να εγκριθεί από τη Βουλή.

Προ μηνών οι εκπρόσωποι του σχήματος είχαν υποστηρίξει πως συμμετέχουν σ' αυτό τόσο ο μεγαλύτερος διαχειριστής τερματικών σταθμών λιμένων στον κόσμο, όσο και η τρίτη μεγαλύτερη ναυτιλιακή εταιρεία τακτικών γραμμών μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων διεθνώς, γεγονός που του δίνει ισχυρό πλεονέκτημα. Μέτοχοι της Terminal Link είναι η CMA CGM (51%) και η κινεζική China Merchants Port Holding (49%), ο μεγαλύτερος διαχειριστής τερματικών σταθμών λιμένων παγκοσμίως. H Terminal Link διαχειρίζεται σήμερα 14 τερματικούς σταθμούς λιμένων ανά τον κόσμο, μεταξύ των οποίων στο Μαϊάμι και στο Χιούστον των ΗΠΑ, στη Χάβρη (Γαλλία), στην Αντβέρπ (Βέλγιο), στην Ταγγέρη (Μαρόκο), στη Μάλτα, στο Μπουσάν (Ν. Κορέα) κ.λπ.

Η σύμβαση παραχώρησης προβλέπει επενδύσεις ύψους 180.000.000 ευρώ για την προσεχή επταετία, ενώ κρίσιμο στοιχείο θεωρείται η σιδηροδρομική σύνδεση με το λιμάνι που μελετάται αυτή την περίοδο καθώς και τα έργα διασύνδεσης με το οδικό δίκτυο.


ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v