Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

H ελληνική Green Cola άνοιξε φτερά για τη Σαουδική Αραβία

Εκχώρηση loyalties και απευθείας εξαγωγές προβλέπει η πρώτη φάση της συμφωνίας με τους Σαουδάραβες. Σε βάθος τριετίας, εμφιάλωση και επέκταση σε όμορες αγορές. Σταθερό το μερίδιο της Green Cola στην Ελλάδα.

H ελληνική Green Cola άνοιξε φτερά για τη Σαουδική Αραβία

Στρατηγικό deal για την επέκτασή της καταρχάς στη Σαουδική Αραβία και στη συνέχεια στη Μέση Ανατολή συνήψε η ελληνική εταιρία αναψυκτικών Green Cola με το γκρουπ Ocean Holding Group, του επιχειρηματία Mansour Al Sudais. Πρόκειται για όμιλο με σημαντική κατασκευαστική δραστηριότητα (εμπορικά κέντρα και πολυτελείς κατοικίες) αλλά και παρουσία στην αγορά τροφίμων και ποτών.

Η συμφωνία των δύο πλευρών κατέληξε στη σύσταση νέας εταιρίας, όπου η ελληνική πλευρά διατηρεί μόνον το 15% και εκχωρεί τα royalties του σήματος, ενώ προβλέπεται σε πρώτη φάση η απευθείας εξαγωγή έτοιμου προϊόντος από την Ελλάδα στη Σαουδική Αραβία και στο Μπαχρέιν, πιθανότατα στο τέλος τους 2017.

Σύμφωνα με τον ιδρυτή της εταιρίας Περικλή Βενιέρη -κατά τη διάρκεια συνέντευξης Τύπου-, στόχος είναι σε πρώτη φάση η εξαγωγή 1 εκατομμυρίου κιβωτίων αναψυκτικού ενώ σε βάθος τριετίας, οι δύο συνέταιροι εκτιμούν ότι η συγκεκριμένη ποσότητα μπορεί να διπλασιαστεί, ώστε να δικαιολογεί και εκ μέρους της Ocean Holding Group τη δημιουργία εμφιαλωτηρίου για την επιτόπια παραγωγή αναψυκτικών. Μια τέτοια εξέλιξη θα επέτρεπε επίσης καλύτερη τιμολογιακή πολιτική, ώστε το προϊόν να μην επιβαρύνεται με το μεταφορικό κόστος, που το καθιστά -σύμφωνα με τον κ.Βενιέρη- ως premium στο ράφι. Πάντως σήμερα, η συνολική μέση ετήσια κατανάλωση αναψυκτικών στη Σαουδική Αραβία ανέρχεται σε 2,5 δισεκατομμύρια λίτρα, με τη μερίδα του λέοντος να καταλαμβάνουν τα προϊόντα τύπου Cola.

Πριν από την πιθανότητα ανάληψης της παραγωγής, ο κοινός στόχος των δύο συνεργατών είναι η σταδιακή εμπορική επέκταση και στις υπόλοιπες χώρες της Μέσης Ανατολής, οι οποίες μοιράζονται εν πολλοίς τα ίδια εμπορικά αλλά και διατροφικά χαρακτηριστικά.

Σύμφωνα με πληροφορίες του Εuro2day.gr, η διοίκηση της Green Cola έχει εκπονήσει σε συνεργασία με την Ernst&Young και τη στήριξη του δικτύου Endeavor (της οποίας η Green Cola είναι μέλος από το 2015), έρευνα αγοράς με σκοπό τον καθορισμό ενός «οδικού χάρτη» αποτελεσματικότερης επέκτασης στις διεθνείς αγορές. Σε αυτό το πλαίσιο, η Σαουδική Αραβία αναδείχθηκε ως υποσχόμενη περιοχή, αφενός, λόγω του οικονομικού μεγέθους, του υψηλού καταναλωτικού εισοδήματος, των ρυθμών ανάπτυξης και της κατά κεφαλή κατανάλωσης αναψυκτικών (ως υποκατάστατο του αλκοόλ) και αφετέρου, λόγω του μεγάλου ποσοστού του πληθυσμού της που πάσχει από σακχαρώδη διαβήτη!

Η παράμετρος αυτή εκτιμάται ότι θα ευνοήσει την Green Cola, που χρησιμοποιεί αποκλειστικά ως γλυκαντική ύλη τη στέβια.

Πέρα από τα μελλοντικά οφέλη της συγκεκριμένης συμφωνίας, η Green Cola συνεχίζει να αναπτύσσεται στην Ελλάδα διατηρώντας μερίδιο 8,5%, που τη φέρνει στη δεύτερη θέση της αγοράς πίσω από τον ηγέτη Coca Cοla, σύμφωνα με τον κ. Βενιέρη.

Ο ίδιος ανάφερε ότι οι επιδόσεις της εταιρίας έρχονται σε μια εποχή, όπου συνεχίζεται η πτώση της ζήτησης (υποχώρηση 1%-2% στο εννεάμηνο για τα αναψυκτικά). Σύμφωνα με εκτιμήσεις του 2017, οι πωλήσεις της εταιρίας, η οποία ενεργοποιήθηκε μόλις στα τέλη του 2014, θα αγγίξουν τα 18 εκατ., εκ των οποίων 3 εκατ. ευρώ αφορούν εξαγωγές.

Υπενθυμίζεται ότι η εταιρία διαθέτει παρουσία σε 22 ξένες αγορές, κυρίως στην Ευρώπη, καθώς και στην Ασία, τη Μέση Ανατολή και την Αυστραλία, είτε μέσω απευθείας εξαγωγικής δραστηριότητας, είτε μέσω εμφιάλωσης με τοπικό συνεργάτη.

Κατά τον κ. Βενιέρη, η παραπάνω συνεργασία με τους Σαουδάραβες θα μπορούσε να αποτελέσει μοντέλο μελλλοντικής ανάπτυξης στις ξένες αγορές, όπου το σήμα Green Cola είναι κατοχυρωμένο σε 140 χώρες. Κατά τον ίδιο, η εταιρία επανεξετάζει υπάρχουσες συνεργασίες στο εξωτερικό, προαναγγέλοντας κάποιες νέες συμφωνίες στις αρχές του 2018.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v