Κορασίδης: Στόχος η κατάκτηση της... γειτονιάς

Με καταστήματα γειτονιάς, ανταγωνιστική τιμολόγηση και επιθετική ανάπτυξη θα επιχειρήσει να επανακτήσει μέρος του άλλοτε ισχυρού μεριδίου της στις πωλήσεις ηλεκτρικών συσκευών η Ράδιο Κορασίδης.

Κορασίδης: Στόχος  η κατάκτηση της... γειτονιάς
του Χρ. Κίτσιου

Με καταστήματα γειτονιάς, ανταγωνιστική τιμολόγηση και επιθετική ανάπτυξη θα επιχειρήσει να επανακτήσει μέρος του άλλοτε ισχυρού μεριδίου της στις πωλήσεις ηλεκτρικών συσκευών η Ράδιο Κορασίδης, σύμφωνα με το επιχειρησιακό σχέδιο που έχει εκπονήσει η διοίκησή της σε συνεργασία με το επιτελείο του βασικού της μετόχου MIG.

H τυπική μεταβίβαση του 55,79% της Ράδιο Κορασίδης και του 58,78% της Elephant (οι δύο εταιρίες βρίσκονται σε διαδικασία συγχώνευσης) στη MIG από τη V-net του κ. Γ. Ευαγγελάτου αποτελεί και την απαρχή της αντίστροφης μέτρησης για την εταιρία. Ήδη άνοιξαν γραμμές δανεισμού από τις τράπεζες και τους πολυεθνικούς προμηθευτές της και τα 54 καταστήματά της αρχίζουν να γεμίζουν εμπορεύματα.

Η αλυσίδα κατά τα τελευταία δύο χρόνια λειτουργούσε ουσιαστικά βάσει παραγγελιών, διαθέτοντας στα καταστήματά της ελάχιστο στοκ προϊόντων. Ο πελάτης έδινε την παραγγελία και το κατάστημα ζητούσε από τον προμηθευτή, που είχε καταστεί και μέτοχος της Κορασίδης μετά την κατάρρευσή της και τη μετοχοποίηση των χρεών, να του στείλει το προϊόν.

Στην αρχή μάλιστα της κρίσης ακόμη και μεγάλα καταστήματα της Ράδιο Κορασίδης φιλοξενούσαν στη βιτρίνα τους ελάχιστες ηλεκτρικές συσκευές, ενώ υπήρχαν βιτρίνες μόνο με… πατίνια. Η κατάσταση είχε βελτιωθεί κατά τους προηγούμενους μήνες, μετά την είσοδο της V-net, του κ. Γ. Ευαγγελάτου ως στρατηγικού επενδυτή στο μετοχικό κεφάλαιο της Κορασίδης, πόρρω όμως απείχε από την εικόνα της άλλοτε κραταιάς αλυσίδας.

Με δεδομένο ότι ένα κατάστημα λιανικής ηλεκτρικών θεωρείται πλήρες, εφόσον διαθέτει εμπορεύματα της τάξης των 2 εκατ. ευρώ, είναι σχεδόν σίγουρο ότι η Κορασίδης μετά και την ολοκλήρωση απορρόφησης της Elephant (το αργότερο έως τις 30/6) θα προχωρήσει σε μεγάλη αύξηση κεφαλαίου. Άλλωστε οι στόχοι για νέα καταστήματα και πωλήσεις δείχνουν ότι επιβάλλεται η κεφαλαιακή της ενίσχυση.

Φέτος, βάσει του σχεδιασμού οι πωλήσεις της Κορασίδης αναμένεται να ξεπεράσουν τα 200 εκατ. ευρώ, ενώ το 2009 εκτιμάται ότι θα ανέρχονται σε 350 εκατ. ευρώ.

H Κορασίδης διαθέτει σήμερα μερίδιο της τάξης του 2%, η αναγνωρισιμότητα όμως της φίρμας στο καταναλωτικό κοινό δεν έχει υποχωρήσει παρά τα προβλήματα της τελευταίας διετίας σε επίπεδα κάτω του 8,5%, δημιουργώντας την πρώτη προϋπόθεση επανάκτησης μεριδίου.

Η στρατηγική της Κορασίδης δείχνει να εστιάζεται στην ανάπτυξη μεσαίας επιφάνειας καταστημάτων στην Αθήνα και μεγαλύτερων στην επαρχία, αποφεύγοντας προς το παρόν την απευθείας σύγκρουση με τις Dixons και Media Markt. Άλλωστε το 50% περίπου της αγοράς μοιράζονται όλοι οι υπόλοιποι πλην των Dixons, Ηλεκτρονική Αθηνών και Μedia Markt.

Στη διετία 2008-09 η Κορασίδης προβλέπεται να δημιουργήσει 29 νέα καταστήματα από τα οποία 25 θα είναι μεσαίου μεγέθους και 4 υπερκαταστήματα. Στο δίκτυο πρόκειται να ενσωματωθούν στη Βόρειο Ελλάδα και τα 8 καταστήματα της επίσης υπαχθείσας στο άρθρο 44 (μετοχοποίηση και ρύθμιση χρεών) αλυσίδας Βασιλάκης Α.Ε. στην οποία η Κορασίδης ελέγχει το 35% και προωθεί την απόκτηση του πλήρους ελέγχου της.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v