Κεφάλαια ύψους 180 εκατ. ευρώ «καίει» ετησίως η αλυσίδα ΑΒ Βασιλόπουλος, προκειμένου να αντιμετωπίσει την ένταση του ανταγωνισμού στην εγχώρια αγορά λιανεμπορίου, αξιοποιώντας τα για την υποστήριξη τόσο των προωθητικών ενεργειών και εκπτώσεων που διενεργεί όσο και του προγράμματος loyalty μέσω της κάρτας ΑΒ.
Στο περιθώριο εκδήλωσης για τις πολυεπίπεδες δράσεις Εταιρικής Κοινωνικής Ευθύνης που πραγματοποίησε χθες ο όμιλος, η κ. Ζέτα Χειμωνίδου, Vice President, Marketing & Strategy της αλυσίδας, αναφέρθηκε στη στρατηγική που ακολουθείται προκειμένου η θυγατρική του ολλανδο-βελγικού ομίλου Ahold-Delhaize να κερδίσει μερίδια σε μια αγορά που διέρχεται φάση συγκέντρωσης και ανακατατάξεων, και ταυτόχρονα ταλαιπωρείται από την παρατεταμένη ύφεση. Μια πλευρά αυτής της στρατηγικής βασίζεται στις ανταγωνιστικές τιμές, τις οποίες ο όμιλος προσφέρει με διάφορες μορφές. Μόνο για την υποστήριξη της κάρτας ΑΒ το 2016 δαπανήθηκαν 40 εκατ. ευρώ. Η κα Χειμωνίδου ανάφερε επίσης πως το 2016 -χρονιά όπου η ΑΒ Βασιλόπουλος ξεπέρασε τα 2 δισ. ευρώ πωλήσεων και αναδείχθηκε ηγέτης του κλάδου-υπολογίζεται πως το δίκτυο της αλυσίδας κέρδισε συνολικά 300.000 «ορφανούς» καταναλωτές από το κενό που δημιούργησε η κατάρρευση της Μαρινόπουλος.
Η κα Χειμωνίδου σχολίασε επίσης το περιβάλλον όπου δραστηριοποιείται η αλυσίδα, αναφέροντας ότι με βάση στοιχεία της IRI στο α’ τρίμηνο του 2017, η πτώση της ζήτησης στο λιανεμπόριο έχει ενταθεί με αποτέλεσμα να καταγράφεται πτώση από 8% έως και 15%. Εκτίμησε ότι τα συγκεκριμένα στοιχεία θα ισορροπήσουν και θα δώσουν σαφέστερες ενδείξεις, όταν πλέον περάσει η εποχικότητα (συμπεριλαμβανομένου του Πάσχα).
Υπογράμμισε ωστόσο ότι η πρόβλεψη είναι για μια υποχώρηση της τάξης του 4%-5% σε αξία σε ετήσια βάση για το 2017. Σ’ αυτό το περιβάλλον, η αλυσίδα ωστόσο κινείται αντίστροφα εμφανίζοντας ανοδικές πωλήσεις για το α’ τρίμηνο της χρήσης, γεγονός που αποδεικνύει ότι εξακολουθεί να καρπώνεται μερίδια αγοράς.
Σημειώνεται ότι στη νέα χρήση, η «τράπουλα» του λιανεμπορίου ανακατεύεται και πάλι με την ενεργοποίηση της Σκλαβενίτης μετά και την προσάρτηση του δικτύου της πρώην Μαρινόπουλος, ωστόσο η κα Χειμωνίδου ανέφερε πως η πιστότητα πελατών διατηρείται παρά το γεγονός του ότι υποχωρεί η μέση απόδειξη.
Η ΕΚΕ με αριθμούς
Απτή βοήθεια στην ελληνική κοινωνία -που έχει χτυπηθεί από τη μακροχρόνια κρίση- προσφέρει η αλυσίδα σούπερ μάρκετ Βασιλόπουλος, επεκτείνοντας κάθε χρόνο τα προγράμματα Εταιρικής Κοινωνικής Ευθύνης που «τρέχει» συνεργαζόμενη με ΜΚΟ, Ινστιτούτα και τοπικούς φορείς.
Σύμφωνα με τη διοίκηση της αλυσίδας, κατά την παρουσίαση της νέας πλατφόρμας Εταιρικής Υπευθυνότητας «ΑΒητάρι της Αγάπης» εστιάζοντας στα προβλήματα σίτισης, τόσο χιλιάδων οικογενειών όσο και παιδιών (σύμφωνα με στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ, περίπου 700.000 παιδιά στην Ελλάδα ζουν κάτω από τα επίπεδα φτώχειας), η ΑΒ Βασιλόπουλος, μόνο το 2016, από όλα τα προγράμματά της πρόσφερε 907.966 γεύματα αξίας 2.449.976 ευρώ σε σχολεία, συσσίτια και οικογένειες.
Η αλυσίδα πέρα από την κοινωνική προσφορά μέσω των προγραμμάτων που «τρέχει» με τους οργανισμούς της Τράπεζας Τροφίμων, της ΜΚΟ «Μπορούμε» και του Ινστιτούτου Prolepsis, αποτελεί επίσης έναν σημαντικό επιχειρηματικό οργανισμό, το αποτύπωμα του οποίου προσφέρει στην ελληνική οικονομία. Μέσα στο 2016 η ΑΒ Βασιλόπουλος δημιούργησε 1.272 νέες θέσεις εργασίας, ενώ οι αθροιστικές παροχές προς τις 14.216 εργαζομένους της ανήλθαν στα 17.206.792 ευρώ. Παράλληλα, απέδωσε στο κράτος φόρους της τάξης των 239.000.000 ευρώ το 2016.
Αναλυτικότερα, μέσω της Τράπεζας Τροφίμων στα 22 χρόνια συνεργασίας της η ΑΒ Βασιλόπουλος έχει προσφέρει πάνω από 17.000 τόνους τροφίμων και το 2016 πρόσφερε 80 τόνους τον μήνα. Μέσω της Prolepsis προσφέρθηκαν 271.000 ευρώ για 186.721 σχολικά γεύματα σε 52 σχολεία σε όλη τη χώρα. Επιπλέον η εταιρία, τηρώντας την παράδοση ετών (από το 2012), πρόσφερε το χριστουγεννιάτικο και πασχαλινό γεύμα σε 9.000 οικογένειες (αξίας 78.000 και 45.238 ευρώ αντίστοιχα).
Επίσης, όπως σημείωσε η Αλεξία Μαχαίρα, επικεφαλής της Διεύθυνσης Εταιρικής Επικοινωνίας και Εταιρικής Κοινωνικής Ευθύνης της ΑΒ Βασιλόπουλος, ο όμιλος, με σεβασμό στις μελλοντικές γενιές, εφαρμόζει σταθερά φιλικές πολιτικές προς το περιβάλλον και επενδύει στην ανακύκλωση, εντάσσοντας σύγχρονα κέντρα διαχείρισης συσκευασιών σε πολλά καταστήματα του δικτύου του. Σήμερα σε 70 κέντρα ανακυκλώνονται συσκευασίες έως και έξι υλικών και το 2016 ανακυκλώθηκαν περίπου 2,7 εκατ. συσκευασίες.