Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Motor Oil: Επενδύσεις σε μονάδα 180 εκατ. ευρώ

Στα 180 εκατ. ευρώ θα διαμορφωθεί το σύνολο της επενδυτικής δαπάνης της εταιρίας Motor Oil, όπως ανακοίνωσε στο πλαίσιο της ετήσιας ενημέρωσης των αναλυτών στην Ένωση Θεσμικών Επενδυτών. Η κατασκευή της νέας μονάδας αναμένεται να τεθεί σε λειτουργία στις αρχές του 2010.

Motor Oil: Επενδύσεις σε μονάδα 180 εκατ. ευρώ
Στα 180 εκατ. ευρώ θα διαμορφωθεί το σύνολο της επενδυτικής δαπάνης της εταιρίας Motor Oil, όπως ανακοίνωσε στο πλαίσιο της ετήσιας ενημέρωσης των αναλυτών στην Ένωση Θεσμικών Επενδυτών. Η κατασκευή της νέας μονάδας η οποία ανετέθη, μετά από διεθνή διαγωνισμό, στην TECHNIP Italy, αναμένεται να τεθεί σε λειτουργία στις αρχές του 2010.

Σύμφωνα με σχετική ανακοίνωση, το 2007 υπήρξε για τη Motor Oil μία σημαντική χρονιά από άποψη επιχειρηματικών αποφάσεων που αφορούν στο πρόγραμμα επέκτασης του Διυλιστηρίου (Refinery Expansion Program) και ιδιαίτερα θετική σε επίπεδο οικονομικών αποτελεσμάτων.

Ως γνωστόν, μετά την ολοκλήρωση της επένδυσης του ”Ηydrocracker” (η μονάδα συμπλήρωσε ήδη 2 χρόνια λειτουργίας), η Motor Oil κατατάσσεται στα πλέον σύγχρονα διυλιστήρια της Ευρώπης με υψηλό βαθμό πολυπλοκότητας, το οποίο έχει τη δυνατότητα παραγωγής καυσίμων κίνησης προδιαγραφών 2008 και 2009 της Ευρωπαϊκής Ένωσης (περιεκτικότητα σε θείο 10 ppm).

Το Μάιο του 2007 το Διοικητικό Συμβούλιο της Εταιρείας αποφάσισε την κατασκευή μιας νέας μονάδας ατμοσφαιρικής απόσταξης (Crude Distillation Unit) δυναμικότητος περίπου 60.000 βαρελιών την ημέρα (bbl/d) μετά την ολοκλήρωση της οποίας η συνολική δυναμικότητα παραγωγής του Διυλιστηρίου θα υπερβεί τα 170.000 bbl/d ή τα 9 εκατ. μετρικούς τόννους ετησίως.

Επιπλέον, πρόσθετα οφέλη αναμένονται από την υποκατάσταση εισαγωγών μαζούτ (Straight Run Fuel Oil) από ιδιοπαραγόμενο, από τη βελτιστοποίηση προμηθειών αργού και από τη δυνατότητα κατεργασίας νέων τύπων αργού.

Η κατασκευή της νέας μονάδας ανετέθη, μετά από διεθνή διαγωνισμό, στην TECHNIP Italy. Το σύνολο της επενδυτικής δαπάνης θα διαμορφωθεί σε 180 εκατ. ευρώ περίπου και η νέα μονάδα αναμένεται να τεθεί σε λειτουργία στις αρχές του 2010.

Κατά το 2007, τα διεθνή περιθώρια διύλισης κινήθηκαν σε ιστορικά υψηλά επίπεδα αντικατοπτρίζοντας την αυξανόμενη παγκόσμια ζήτηση για καύσιμα.

Τα προϊόντα της Motor Oil συνέχισαν να διοχετεύονται και στις 3 κύριες αγορές: εσωτερική, εξαγωγές, ναυτιλία μέσω ενός ισχυρού δικτύου πωλήσεων και μακροχρόνιων σχέσεων με τους πελάτες της.

Όπως επισημαίνεται, η εταιρεία συνεπής προς τους μετόχους της για τη μεγιστοποίηση της μερισματικής απόδοσης θα προτείνει για το 2007 συνολικό μέρισμα 1,20 Ευρώ ανά μετοχή, που στα τρέχοντα επίπεδα τιμής δίνει μερισματική απόδοση της τάξης του 9%.



Οσον αφορά στα μεγέθη, ο κύκλος εργασιών της μητρικής για το 2007 ανήλθε σε 3.719 εκατ. Ευρώ έναντι 3.630 εκατ. Ευρώ για το 2006.

Οι πωλήσεις σε όγκο ανήλθαν σε 8,31 εκατ. μετρικούς τόννους έναντι 8,38 εκατ. μετρικούς τόννους το 2006.

Τα μικτά κέρδη της εταιρείας διαμορφώθηκαν σε 374 εκατ. Ευρώ, έναντι 341,4 εκατ. Ευρώ του 2006.

Τα κέρδη προ αποσβέσεων, χρηματοοικονομικών και φόρων (EBITDA) για το 2007 ήταν 286,3 εκατ. Ευρώ έναντι 258,6 εκατ. Ευρώ για το 2006.

Τα κέρδη προ φόρων διαμορφώθηκαν σε 208,4 εκατ. Ευρώ έναντι 189,6 εκατ. Ευρώ για το 2006.

Τα κέρδη μετά από φόρους ανήλθαν σε 154,7 εκατ. Ευρώ έναντι 127,5 εκατ. Ευρώ και τα κέρδη ανά μετοχή σε 1,40 Ευρώ έναντι 1,15 Ευρώ.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v