Ύφεση και το α' τρίμηνο βλέπει ο όμιλος Φουρλή

Την επιστροφή στην κανονικότητα αναμένει ο όμιλος. Οι θετικοί ρυθμοί ανάπτυξης στις ξένες αγορές «μας κάνουν να θέλουμε να γίνουμε Βουλγαρία». Η βελτίωση περιθωρίων και όρων δανεισμού. Ο μακροπρόθεσμος σχεδιασμός έως το 2025.

Ύφεση και το α τρίμηνο βλέπει ο όμιλος Φουρλή

Ένα «κακό» εμπορικά δ’ τρίμηνο, όπως αυτό του 2016, δεν κατάφερε τελικώς να αναστείλει την τροχιά που ακολουθούσε ο όμιλος Φουρλή, ο οποίος αν και διαπίστωσε την ύφεση «πολύ πριν την επίσημη ανακοίνωση της ΕΛΣΤΑΤ», εν τούτοις κατάφερε να παρουσιάσει το 2016 αύξηση πωλήσεων κατά 3,3%, βελτίωση περιθωρίου κέρδους κατά 1% περίπου και άρα καθαρή μετά φόρων κερδοφορία στα 6 εκατ. ευρώ από 250 χιλιάδες ευρώ το 2015.

Η πτώση των πωλήσεων στην εσωτερική αγορά, η οποία συνεχίζεται και στο α’ τρίμηνο του 2017 προβληματίζει, καθώς «δεν έχει να κάνει με την ανταγωνιστικότητα του ομίλου, αλλά με μια διαπιστωμένη πλέον ύφεση», ανάφερε η διοίκηση του ομίλου στο πλαίσιο ενημέρωσης των αναλυτών στην Ένωση Θεσμικών Επενδυτών.

Αν και η Ελλάδα εξακολουθεί να αποτελεί τον αστάθμητο παράγοντα και να υποαποδίδει, δεν συμβαίνει ωστόσο το ίδιο με τις υπόλοιπες αγορές όπου δραστηριοποιείται ο όμιλος.

Ειδικότερα, η Ρουμανία αλλά και η Βουλγαρία, στις οποίες δραστηριοποιείται με ΙΚΕΑ και Intersport, παρουσιάζουν διψήφιο ρυθμό αύξησης των πωλήσεών τους. Είναι δε χαρακτηριστική η αποστροφή του CEO του ομίλου κ. Απόστολου Πεταλά (φωτ.) πως «κάποια στιγμή μπορεί να θέλουμε να γίνουμε Βουλγαρία», υπογραμμίζοντας μ’ αυτό τον εμφατικό τρόπο τις αδυναμίες ανάκαμψης της ελληνικής οικονομίας.

Σήμερα πάντως οι αγορές του εξωτερικού αντιπροσωπεύουν περίπου το 30% του ενοποιημένου κύκλου εργασιών του ομίλου, ενώ το ποσοστό συμμετοχής τους στα κέρδη EBITDA αγγίζει το 50%, ποσοστό που αποτελεί τον στόχο που είχε θέσει ο όμιλος πριν από μια πενταετία.

Παρά ωστόσο την αβεβαιότητα και την εύθραυστη εσωτερική κατανάλωση, ο όμιλος αναμένεται να επιστρέψει στην πολιτική διανομής κερδών. Έτσι, για το 2016 δεσμεύεται να διανείμει είτε με τη μορφή μερίσματος είτε με τη μορφή επιστροφής κεφαλαίου ποσό 0,05 έως 0,10 ευρώ ανά μετοχή στους μετόχους του.

Στη χρήση που έκλεισε, ο όμιλος κατάφερε να αναδιαρθρώσει σχεδόν το σύνολο του δανεισμού του, επιτυγχάνοντας μείωση χρηματοοικονομικού κόστους κατά 20%. Ο καθαρός δανεισμός του ομίλου μάλιστα υποχώρησε στα 115 από 125 εκατ. ευρώ στο τέλος του 2016, ενώ ο όμιλος δαπάνησε ποσό περίπου 10 εκατ. ευρώ για επενδύσεις που αφορούν στον εκσυγχρονισμό και στην επέκταση δικτύου (7 νέα σημεία Intersport, 2 νέα σημεία Athlete’s Foot, ένα pick up point στη Βουλγαρία). Η θετική επίδραση τόσο αυτών των κινήσεων όσο και της άντλησης κεφαλαίων μέσω της ομολογιακής έκδοσης που πραγματοποίησε το περασμένο φθινόπωρο αναμένεται να έχουν περαιτέρω θετική επίδραση και το 2017, σύμφωνα με τον CFO του ομίλου Γιώργο Αλεβίζο.

Οι προβλέψεις βεβαίως για τη νέα χρήση παραμένουν συγκρατημένες. «Η επιστροφή στην κανονικότητα αποτελεί από μόνη της εύνοια για τις δραστηριότητές μας» υποστηρίζει ο κ. Πεταλάς.

Σ’ αυτό το πλαίσιο, η διοίκηση του ομίλου εκτιμά ότι αν υπάρξει επιστροφή της οικονομίας σε ρυθμούς ανάπτυξης και με δεδομένο του ότι κάποιες αγορές -όπως π.χ. του οικιακού εξοπλισμού- είναι υπερσυμπιεσμένες, τα concepts του ομίλου θα μπορούσαν να υπεραποδώσουν.

Πάντως στη νέα χρήση ο όμιλος συνεχίζει τις λελογισμένες επενδύσεις, προβλέποντας να δαπανήσει 10 εκατ. ευρώ και να προσθέσει πέντε νέα σημεία πώλησης στο δίκτυο των αθλητικών του concept. Ο όμιλος διαθέτει σήμερα συνολικά 113 καταστήματα Intersport, ενώ ο συνολικός στόχος για την αλυσίδα παραμένει η λειτουργία 160 και πλέον καταστημάτων. Οπως ανέφερε η διοίκηση, στην ελληνική αγορά ανοίγουν, λόγω κρίσης, καταστήματα σε πολύ καλά σημεία, σε περιοχές οι οποίες προ κρίσης θα ήταν απαγορευτικές λόγω υψηλών μισθωμάτων. Ενδεικτικά, στην οδό Τσιμισκή στη Θεσσαλονίκη άνοιξε προ ημερών ένα νέο The Athlete’s Foot ενώ και στη Σταδίου κοντά στο Σύνταγμα πρόκειται να ανοίξει ένα πολύ μεγάλο Intersport πριν το Πάσχα.

Σε ό,τι αφορά τα non core assets του ομίλου, ο CFO Γ. Αλεβίζος ανέφερε πως επίκειται μια ακόμη μίσθωση καταστήματος 3.500 τ.μ. στο συγκρότημα της Πειραιώς, αλλά πρόσθεσε ότι δεν υπάρχουν σκέψεις πώλησης ακινήτων (Πειραιώς, Σόφια, Logistics Center) με τα τρέχοντα επίπεδα τιμών.

Πέρα ωστόσο από τη βραχυπρόθεσμη στρατηγική, ο όμιλος επεξεργάζεται νέα σχέδια με ορίζοντα το 2025. Αυτό που εσωτερικά στον όμιλο αποκαλούν «Αποστολή 2025» αποτελεί την έκφανση των μεσοπρόθεσμων στρατηγικών, που αποβλέπουν στην εμπορική και γεωγραφική επέκτασή του.

Σ’ αυτό το πλαίσιο, ο όμιλος διερευνά την πιθανότητα εισόδου σε νέες γεωγραφικές περιοχές με τα concepts της ΙΚΕΑ και της Intersport, σε αγορές ωστόσο μικρού μεγέθους, όπως οι όμορες των Βαλκανίων.

Παράλληλα, όμως, αναζητά νέα εμπορικά concepts που θα μπορούσε να αντιπροσωπεύσει στις αγορές επιρροής του. Για αυτό τον σκοπό εξάλλου, ο όμιλος συνεργάζεται με βρετανικό γραφείο συμβούλων, το οποίο αναλύει τη διεθνή αγορά και τις ευκαιρίες επέκτασης νέων και παλιών εμπορικών concepts.

Για τον όμιλο, ο οποίος έχει ήδη δοκιμάσει συνεργασίες που δεν του βγήκαν, όπως η ανάπτυξη της φίρμας ένδυσης New Look σε Ρουμανία και Βουλγαρία, η στόχευση αυτή τη φορά είναι η εμπλοκή με μια φίρμα ή κλάδο δραστηριοποίησης που να προσφέρει άνετα περιθώρια κέρδους και λελογισμένο ανταγωνισμό. Όπως χαρακτηριστικά ανάφερε πρόσφατα ο CEO του ομίλου κ. Απόστολος Πεταλάς, ο όμιλος δεν θέλει να εμπλακεί σε αγορές όπου «τρέχει αίμα» και προτιμά να πλέει σε ασφαλέστερα περιβάλλοντα (blue oceans όπως ανάφερε).

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v