Με ένα ισχυρό μαξιλάρι... ρευστότητας 363,1 εκατ. ευρώ, δηλαδή τις ελεύθερες ταμειακές ροές, ο όμιλος της Motor Oil πορεύεται στο επίσης δύσκολο μακροοικονομικό περιβάλλον του 2017.
Οπως έκανε γνωστό η διοίκηση στη διάρκεια της ενημέρωσης των αναλυτών κι επενδυτών, από τα 363,1 εκατ. ευρώ, τα 283,7 εκατ. ευρώ θα διατεθούν για τη μείωση του χρέους και τα 77,6 εκατ. ευρώ για τη διάθεση του μερίσματος του 0,90 ευρώ ανά μετοχή. Αξίζει να σημειωθεί ότι το μέρισμα για τη χρήση του 2015 ήταν 0,65 ευρώ.
Η Motor Oil είχε να επιδείξει για το 2016 τέσσερα δυνατά αποτελέσματα, παρά και το κλείσιμο των διυλιστηριακών εργασιών της προηγούμενης χρονιάς: Η δυνατή κερδοφορία, οι ισχυρές ελεύθερες ταμειακές ροές, η σημαντική μείωση του δανεισμού σε ιστορικό χαμηλό και η εξαιρετική αναλογία κερδών EBITDA - δανεισμού.
Είναι χαρακτηριστικό ότι τα κέρδη EBITDA του ομίλου το 2016 αυξήθηκαν κατά 22,65% και διαμορφώθηκαν στα 603,49 εκατ. ευρώ από 492 εκατ. ευρώ, ενώ και σε επίπεδο εταιρίας αυτά ήταν υψηλότερα κατά 21,37% στα 522,8 από 430,79 εκατ. ευρώ. Αλλά και ο τραπεζικός δανεισμός του ομίλου της Motor Oil μειώθηκε στο 1,1 από 1,3 δισ. ευρώ, με το καθαρό χρέος να πέφτει στα 383,5 εκατ. ευρώ έναντι 603,8 εκατ. ευρώ. Η σχέση μάλιστα καθαρού χρέους προς ίδια κεφάλαια έπεσε κάτω και από τη μισή μονάδα, 0,47, όταν το 2015 ήταν 1,13.
Εντυπωσιακή είναι και η μείωση του τραπεζικού δανεισμού σε επίπεδο εταιρείας στα 857,3 εκατ. ευρώ το 2016 από 1 δισ. ευρώ. Το καθαρό χρέος σε εταιρικό επίπεδο στα 168,5 εκατ. ευρώ από 452,3 εκατ. ευρώ. Κι εδώ η σχέση καθαρού χρέους προς ίδια κεφάλαια ήταν 0,24 από 0,89.
Τα διυλιστήρια της Κορίνθου αύξησαν εντυπωσιακά τις εξαγωγές τους και έτσι προχώρησε η σταδιακή αποσύνδεσή τους από την εγχώρια αγορά. Ο όγκος πωλήσεων της εταιρείας, αφενός, ανέβηκε στα 13,1 εκατομμύρια τόνους, από 12,8 εκατ. τόνους, με αποτέλεσμα οι πωλήσεις του εξωτερικού να αντιστοιχούν στο 77,85% του συνόλου, έναντι 76,07% το 2015.
Οι εξαγωγές ήταν αυξημένες κατά 4%, ενώ και στην εγχώρια αγορά η Motor Oil επέλεξε σχεδόν όλες τις πωλήσεις της να τις κάνει στο δίκτυο των θυγατρικών της Avin και Coral (πρώην Shell), ήτοι το 22% του συνόλου των πωλήσεων (εσωτερικό και εξωτερικό). Ποσοστό 14% διατέθηκε στην Saudi Aramco.
Ανάμεσα στα άλλα που αξίζει να τονιστούν από την ενημέρωση των αναλυτών είναι και δύο στοιχεία τα οποία δείχνουν τη διαφοροποίηση της δραστηριότητας της Motοr Oil στην εγχώρια αγορά. Σύμφωνα με τη διοίκηση, η αύξηση των πωλήσεων LPG από το δίκτυο της Coral Gas αντιστάθμισε τις μεγάλες απώλειες του ντίζελ κίνησης και θέρμανσης.
Επιπλέον κάθε χρόνο ο όμιλος δημιουργεί 20 με 25 σημεία πώλησης άλλων προϊόντων και υπηρεσιών. Σύμφωνα με τη διοίκηση αυξάνονται τα μικρά καταστήματα σούπερ μάρκετ, τα καφέ (I Love Café) και τα πλυντήρια αυτοκινήτων (Wash it). Με τον τρόπο αυτό ο όμιλος επικεντρώνει στην αύξηση εσόδων πέραν των πωλήσεων των καυσίμων.