Στην ισπανική Puig πωλήθηκε η Apivita

(upd) Στον ισπανικό πολυεθνικό όμιλο Puig, που διαθέτει παρουσία σε σε 150 χώρες, περνά, σύμφωνα με πληροφορίες, η ελληνική εταιρεία φυσικών καλλυντικών. Ο νέος ρόλος της οικογένειας Κουτσιανά.

Στην ισπανική Puig πωλήθηκε η Apivita

Μετά από διαπραγματεύσεις με σειρά ελληνικών και ξένων ομίλων καλλυντικών, η ελληνική εταιρία παραγωγής φυσικών καλλυντικών Apivita κατέληξε σε συμφωνία εξαγοράς της από την ισπανική εταιρία Puig, που εδρεύει στη Βαρκελώνη.

Σύμφωνα με τις πρώτες πληροφορίες από δημοσιεύματα του ισπανικού Τύπου, η Puig απέκτησε πλειοψηφικό ποσοστό έναντι ποσού 40 εκατ. ευρώ, ωστόσο οι ιδρυτές και βασικοί μέτοχοι της εταιρίας, το ζεύγος Νίκης και Νίκου Κουτσιανά, διατηρούν καταστατική μειοψηφία και ρόλο στη συνέχεια της εταιρίας.

Η Puig είναι εταιρία παραγωγής και διακίνησης αρωμάτων αλλά και ειδών υψηλής μόδας με γνωστά brands στο χαρτοφυλάκιό της, η οποία ωστόσο δεν διαθέτει παρουσία στην αγορά των κρεμικών καλλυντικών (φυσικών ή μη).

Ειδικότερα, η Puig ελέγχει τα σήματα Νina Ricci, Carolina Herrera, Paco Rabanne και Jean Paul Gaultier, τόσο στον τομέα των αρωματικών προϊόντων όσο και των ομώνυμων κολεξιόν ρούχων. Επιπλέον διαχειρίζεται τα brands Comme des Garçons, Prada, Penhaligon's, L'Artisan Parfumeur και Valentino στον τομέα των αρωμάτων. Διαθέτει παρουσία σε 150 χώρες, σε 22 εκ των οποίων διατηρεί θυγατρικές εταιρίες, ενώ το 2015 εμφάνισε κύκλο εργασιών της τάξης του 1,645 δισ. ευρώ και κέρδη ύψους 126 εκατ. ευρώ.

Όπως ήδη έχει γράψει το Euro2day.gr, η οικογένεια Κουτσιανά βρισκόταν εδώ και χρόνια σε αναζήτηση στρατηγικού συνεργάτη. Το τελευταίο διάστημα είχε προχωρημένες επαφές τόσο με τον γαλλικό πολυεθνικό όμιλο L’Oreal, όσο και με ελληνικό πολυεθνικό εισηγμένο όμιλο, οι οποίες ωστόσο δεν ευοδώθηκαν.

Σημειώνεται ότι σύμφωνα με πηγές εκ μέρους της Apivita, το 2016 η εταιρία τερμάτισε με κύκλο εργασιών της τάξης των 37 εκατ. ευρώ, έναντι 32,3 εκατ. ευρώ περίπου που εμφάνισε το 2015. Περίπου το 30% του κύκλου εργασιών της εταιρίας προήλθε από το εξωτερικό (12 εκατ. ευρώ πωλήσεις), με τη θυγατρική της Ισπανίας να πραγματοποιεί πωλήσεις της τάξης των 7 εκατ. ευρώ το 2016 και να αποτελεί τον μεγαλύτερο εξαγωγικό προορισμό της εταιρίας αλλά ίσως και το «γούρι» της, καθώς από αυτή τη θέση μπήκε στο ραντάρ της Puig.

Για την ιστορία, η Puig είναι επίσης μια οικογενειακή επιχείρηση που ιδρύθηκε από τον προπαππού του σημερινού προέδρου και CEO, Marc Puig.

H επίσημη ανακοίνωση

Σε μια σημαντική συμφωνία για την πρώτη εταιρεία φυσικών καλλυντικών στην Ελλάδα, αλλά και την ελληνική επιχειρηματικότητα συνολικά κατέληξε η αναζήτηση στρατηγικού εταίρου για την Apivita.

Το πλειοψηφικό πακέτο της Apivita απέκτησε η ισπανικών συμφερόντων PUIG (www.puig.com), μια εταιρία με παγκόσμια παρουσία που δραστηριοποιείται στον χώρο της μόδας, των αρωμάτων και καλλυντικών. Η επένδυση της PUIG στην Apivita έχει στρατηγικό χαρακτήρα, καθώς εξασφαλίζονται μια σειρά από προϋποθέσεις, οι οποίες εξαρχής ήταν κεφαλαιώδους αξίας για την οικογένεια Κουτσιανά, που διατηρεί την καταστατική μειοψηφία.

Εξασφαλίζεται η κεφαλαιακή επάρκεια της Apivita – η οποία ενισχύεται κεφαλαιακά με αύξηση μετοχικού κεφαλαίου. Η έδρα και η γραμμή παραγωγής της εταιρίας παραμένουν στην Ελλάδα, με πλήρη αξιοποίηση των δυνατοτήτων του ερευνητικού εργαστηρίου και των υπερσύγχρονων εγκαταστάσεων στο Μαρκόπουλο.

Παράλληλα, όλες οι υφιστάμενες συνεργασίες της Apivita θα συνεχιστούν και δίνεται η ευκαιρία να ενισχυθούν και να αναπτυχθούν ακόμα περισσότερο, όπως οι συνεργασίες με μια ολόκληρη κοινότητα από παραγωγούς και καλλιεργητές σε όλη τη χώρα που εξασφαλίζουν την απόλυτη ιχνηλασιμότητα και εξαιρετική ποιότητα των πρώτων υλών της εταιρείας.

Σημαντικό κριτήριο στην επιλογή της από πλευράς της οικογένειας Κουτσιανά αποτέλεσε το γεγονός ότι παρά το μεγάλο μέγεθος της και την παγκόσμια παρουσία της, η PUIG παραμένει κατά βάση μια οικογενειακού χαρακτήρα και ιδιοκτησίας εταιρεία.

Η ιστορία και η φιλοσοφία της Apivita, η μοναδική έρευνα και ανάπτυξη, η συμμετοχή σε πρωτοπόρα επιστημονικά προγράμματα με τους πλέον αναγνωρισμένους εταίρους, το εκπληκτικό προϊόν της που από τους πελάτες της σε όλο τον κόσμο, το διαφορετικό μοντέλο επιχειρηματικότητας που προάγει την αειφορία και το ανώτερο κοινό καλό οδήγησαν την PUIG να συνεργαστεί με την Apivita.

Σημαντική για την ολοκλήρωση της συμφωνίας ήταν η κατανόηση ότι η Apivita παραμένει μία ελληνική εταιρεία, πιστή στη φιλοσοφία και στις αξίες, και στο διαφορετικό, αειφόρο μοντέλο επιχειρηματικότητας, που την ανέδειξε σε ολόκληρο τον κόσμο.

Ο Νίκος Κουτσιανάς είναι ο νέος Πρόεδρος του ΔΣ και Διευθύνων Σύμβουλος της Apivita.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v