Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

ΟΠΑΠ: Ερώτηση 15 βουλευτών του ΠΑΣΟΚ

Ερώτηση και Αίτηση Κατάθεσης Εγγράφων, κατέθεσαν σήμερα 15 βουλευτές του ΠΑΣΟΚ, προς τους υπουργούς Δικαιοσύνης, Οικονομίας και Οικονομικών και Εξωτερικών με αντικείμενο τις αμοιβές του προέδρου και διευθύνοντος Συμβούλου της ΟΠΑΠ, Χρ. Χατζηεμμανουήλ.

ΟΠΑΠ: Ερώτηση 15 βουλευτών του ΠΑΣΟΚ
Ερώτηση και Αίτηση Κατάθεσης Εγγράφων, κατέθεσαν σήμερα 15 βουλευτές του ΠΑΣΟΚ, προς τους υπουργούς Δικαιοσύνης, Οικονομίας και Οικονομικών και Εξωτερικών με αντικείμενο τις αμοιβές του προέδρου και διευθύνοντος Συμβούλου της ΟΠΑΠ, Χρ. Χατζηεμμανουήλ.

**** Το πλήρες κείμενο της Ερώτησης:

Προς τους κ.κ. Υπουργούς: Δικαιοσύνης, Οικονομίας & Οικονομικών και Εξωτερικών

ΘΕΜΑ: ”Ο Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της ΟΠΑΠ, κ. ΧΡΗΣΤΟΣ ΧΑΤΖΗΕΜΜΑΝΟΥΗΛ, και ”εκλεκτό” στέλεχος του συστήματος Καραμανλή διασφαλίζει τον διπλασιασμό των αποδοχών του με αυθαίρετη εισήγηση του στην Γενική Συνέλευση των Μετόχων της εταιρείας”.

Ο κ. Χατζηεμμανουήλ, σύμφωνα με πληροφορίες, φέρεται να συνεχίζει την πρακτική αυθαιρεσιών στη διαχείριση των εξουσιών που του αποδόθηκαν με τον διορισμό του ως επικεφαλής της ΟΠΑΠ, καθώς, ακολουθώντας πιστά τη λαϊκή ρήση ”Γιάννης κερνάει Γιάννης πίνει”, καθώς εισηγήθηκε μόνος του στη Γενική Συνέλευση των Μετόχων που έγινε στις 16-11-2007 το σχέδιο της Σύμβασης του, που περιλαμβάνει και ρύθμιση των αποδοχών του, γνωρίζοντας εκ των προτέρων ότι θα γίνει αποδεκτό. Και αυτό γιατί, την απαραίτητη πλειοψηφία σε περίπτωση απαρτίας (δηλαδή 50% + 1 των μετόχων) την κατέχει το Ελληνικό Δημόσιο με το ποσοστό 34% και όπως είναι λογικό, αυτό το ποσοστό μεταφράζεται σε ποσοστό άνω 80% περίπου του συνήθους αριθμού των παρόντων.

Η εισήγηση αυτή στη Γενική Συνέλευση έγινε χωρίς την προηγούμενη απαραίτητη έγκριση του σχεδίου σύμβασης από το ΔΣ του ΟΠΑΠ, ως όφειλε, αφού είναι και το μόνο αρμόδιο, σύμφωνα με το καταστατικό, να εισηγείται τα θέματα της ημερήσιας διάταξης προς την Γενική Συνέλευση των Μετόχων.( άρθρο 18 & 3 εδάφιο στ. όπου αναγράφεται ότι ”το ΔΣ εισηγείται όλα τα προς συζήτηση από την Γενική Συνέλευση θέματα” καθώς και το άρθρο 20 & 5 όπου περιγράφεται ότι η μηνιαία αποζημίωση του Διευθύνοντος συμβούλου καθορίζεται με απόφαση του ΔΣ της εταιρείας).

Το ετσιθελικό, και σύμφωνα με τις πληροφορίες μας, φερόμενο ως παράτυπο και καταχρηστικό σχετικά με την μεθόδευση έγκρισής του, σχέδιο σύμβασης, στην αποδοχή του οποίου φαίνεται ότι παρέσυρε τη Γενική Συνέλευση των μετόχων έχει ισχύ για χρονικό διάστημα από 16-11-07 έως 15-11-2011.

ΥΠΕΡΔΙΠΛΑΣΙΑΣΜΟΣ ΑΠΟΔΟΧΩΝ - ΣΠΑΤΑΛΕΣ



1) Έτσι ο, με την στήριξη του ΜΑΞΙΜΟΥ, Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος του ΟΠΑΠ κ. Χρήστος Χατζηεμμανουήλ, αυτοπροσδιορίζει με τρόπο που πρέπει να ελεγχθεί και νομικά και ηθικά, τις τακτικές αποδοχές του Διευθύνοντος συμβούλου στο ποσό των 15.750 € πλέον ετήσιας αποζημίωσης (bonus) η οποία θα διαμορφωθεί ανάλογα με τα κέρδη της εταιρείας προ τόκων, φόρων και αποσβέσεων (EBITDA) της χρήσης 2008, ως εξής:

1) για αύξηση της κερδοφορίας από 5%-7% bonus ίσο με το 20% της ετήσιας αποζημίωσης, 2) για αύξηση της κερδοφορίας από 7%-10% bonus ίσο με το 50% της ετήσιας αποζημίωσης και 3) για αύξηση της κερδοφορίας μεγαλύτερης του 10%, bonus ίσο με το 90% της ετήσιας αποζημίωσης.

Μια σύντομη ανάλυση αυτής της αλλαγής του υπολογισμού του bonus φανερώνει τις μεθοδεύσεις και τους στόχους που φαίνεται να κρύβει η σύμβασή αυτή:

Η προηγούμενη καταγγελθείσα ως αποτυχημένη Διοίκηση της ΟΠΑΠ, με Πρόεδρο τον κ. Σ. Κωστάκο κουμπάρο του στενότατου συνεργάτη του Πρωθυπουργού, κ. Γ. Αγγέλου και με Διευθύνοντα Σύμβουλο τον κ. Β. Νειάδα, πρώην στέλεχος του οργανισμού 2004 και φερόμενο ως ευνοούμενο του κ. Γ. Αλογοσκούφη, είχε συναρτήσει τις επιπλέον αποδοχές (bonus) με την αύξηση των εσόδων και όχι των κερδών.

Τα έσοδα αυτά, κατά την διάρκεια της θητείας της 2004-2007, είχαν αυξηθεί κατά μέσο όρο πάνω από 20%. Είναι γνωστή, άλλωστε, η κρίσιμη διάκριση μεταξύ των εσόδων μιας επιχείρησης και κερδών της και η δυνατότητα, ανάλογα με τη διαχείριση, τα οικονομικά αυτά μεγέθη να αποκλίνουν σε μεγάλο βαθμό.

Με τη ”ΖΑΧΟΠΟΥΛΕΙΑ” Κυβερνητική πολιτική, η οποία στην περίπτωση αυτή φέρεται να υλοποιήθηκε μέσω των συμβούλων του ΔΣ κ.κ. Δ. Κρανιά και Δ. Λυκόπουλου, υπεύθυνων για τη διαφήμιση και τις χορηγίες του ΟΠΑΠ, ανθρώπων που φέρονται να λειτουργούσαν κατ’ εντολή και συνεννόηση των κ.κ. Ρουσόπουλου και Ορφανού αντίστοιχα, (δαπάνες χορηγιών και διαφήμισης 230 εκ. € για το 2007), η προηγούμενη διοίκηση κατάφερε κατά το ίδιο χρονικό διάστημα να συρρικνώσει τα κέρδη (EBITDA) στα πλέον χαμηλά επίπεδα για τις δυνατότητες του Οργανισμού, που είναι σαφώς μεγαλύτερες.

Ο νέος Διευθύνων Σύμβουλος κ. Χατζηεμμανουήλ, μέλος του πρωινού καφέ του Μαξίμου και γνωστός καμπαλέρο του συστήματος Καραμανλή, ως γνώστης των χρηματοοικονομικών θεμάτων, διέβλεψε την επερχόμενη κατάσταση, δηλαδή ότι, ανεξάρτητα από τα έσοδα, η επίτευξη της αύξησης κερδοφορίας για το 2008 κατά 10%, μετά την αμφιλεγόμενη διαχείριση της προηγούμενης Διοίκησης, είναι στόχος πανεύκολος και παιδαριώδης. Κι αυτό γιατί στην επίτευξη του στόχου αυτού θα συνεισφέρουν υπέρμετρα τα αυξημένα έσοδα του 2008 και κατά συνέπεια τα κέρδη, από το Στοίχημα, αφενός μεν λόγω της διοργάνωσης του Πανευρωπαϊκού Κυπέλλου EURO 2008, όπου συμμετέχει η Εθνική Ομάδα Ποδοσφαίρου της Ελλάδος, αφετέρου λόγω του στοιχηματισμού σε αθλήματα των Ολυμπιακών Αγώνων του 2008 στο Πεκίνο. Και φρόντισε να προσδιορίσει τις αποδοχές του κατά τέτοιο τρόπο, προκειμένου να επιτύχει:

* Τον διπλασιασμό περίπου των τακτικών του αποδοχών.

* Την συνέχιση των καταγγελθέντων και στο παρελθόν πρακτικών κακοδιαχείρισης από τον ίδιο και της αδιαφανούς μεταχείρισης των εσόδων από τα κέρδη του ΟΠΑΠ του Πολιτισμού, του Αθλητισμού και των Μετόχων.

2) Μετά από τα παραπάνω, προβληματίζουν ακόμα περισσότερο οι σκοπιμότητες και οι λόγοι για τους οποίους καταργήθηκε σε μια νύκτα η Νομική Υπηρεσία της ΟΠΑΠ, με αποτέλεσμα να δημιουργούνται τέτοιες ανεξέλεγκτες καταστάσεις, ενώ αντ’ αυτής ορίσθηκε ως απόλυτος άρχων Νομικός Σύμβουλος της Διοίκησης το Μέλος του ΔΣ κ. Δ. Παναγέας στενός φίλους του κ. Χατζηεμμανουήλ ο οποίος φαίνεται πως ανταποδοτικά βόλεψε τον κ. ΠΑΝΑΓΕΑ ορίζοντας τις αποδοχές του στο ποσό των 10 χιλ. € μηνιαίως.

Ελπίζουμε να μην πρόκειται για μία αρνητική εφαρμογής της κοινής ρήσης ”Οι φίλοι στην ανάγκη φαίνονται”, καθώς οι προσωπικές ”ανάγκες” των στελεχών του ευρύτερου δημοσίου τομέα, δεν μπορεί και δεν πρέπει να αποτελούν τον άξονα γύρω από τον οποίο ασκούν τις εξουσίες που τους αποδίδονται.

3) Δυστυχώς, φαίνεται πως στην ίδια λογική καθόλου ”σεμνής και ταπεινής” συμπεριφοράς των ”εκλεκτών” του συστήματος Καραμανλή, ο Πρόεδρος της ΟΠΑΠ, εκτός από την ευνοϊκή ρύθμιση των ατομικών του αποδοχών από την θέση στην οποία διορίστηκε με απόφαση της Κυβέρνησης Καραμανλή, φρόντισε και επέτυχε, σύμφωνα με πληροφορίες, να προμηθευτεί ο Οργανισμός ειδικά για τον ίδιο, πολυτελές αυτοκίνητο της επιλογής του, και συγκεκριμένα ένα AUDI A6, προκαλώντας εντύπωση σε όλους τους εργαζομένους της ΟΠΑΠ σχετικά με τη διγλωσσία που χρησιμοποιεί για τη δήθεν περικοπή των δαπανών.

Είναι προφανές, ότι ως ανώτατο στέλεχος ενός Οργανισμού Δημοσίου ενδιαφέροντος, διορισμένου από την Κυβέρνηση, ο κ. Χατζηεμμανουήλ όφειλε πρώτος αυτός να επιδείξει εγκράτεια και να συμβάλλει στην μείωση και όχι στην διόγκωση των δαπανών του Οργανισμού αυτού, απέχοντας από συμπεριφορές που δημιουργούν εύλογα την εντύπωση πρακτικών αυθαιρεσίας, ματαιοδοξίας, και κατασπατάλησης δημοσίου χρήματος.

ΔΙΑΡΚΗΣ ΑΠΟΥΣΙΑ ΑΠΟ ΤΟΝ ΟΡΓΑΝΙΣΜΟ



4) Πρέπει, άλλωστε να σημειωθεί, ότι λόγω της διπλής του ιδιότητας, ως Προέδρου της ΟΠΑΠ και της ΟΠΑΠ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ, ο κ. Χατζηεμμανουήλ λαμβάνει αποδοχές, που δημιουργούν στου κύκλους του Οργανισμού την εντύπωση ότι είναι αποτέλεσμα μισθοδοσίας για υπηρεσίες που δεν παρέχονται, καθώς ο Πρωθυπουργικός εκλεκτός τις μισές εργάσιμες ημέρες της εβδομάδας απουσιάζει από την Ελλάδα, προκειμένου να διδάσκει στο London School of Economics, προφανώς επ’ αμοιβή.

Σε ό,τι αφορά την απασχόλησή του τις υπόλοιπες εργάσιμες ημέρες φαίνεται ότι κανείς στην ΟΠΑΠ δεν μπορεί να βεβαιώσει απόλυτα που εργάζεται, δεδομένου ότι απουσιάζει από τα γραφεία του ΟΠΑΠ στη Λεωφόρο Κηφισού, ενώ υπάρχει έντονη φημολογία πως κάποιες φορές τον βλέπουν στα γραφεία της ΟΠΑΠ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ να συνεργάζεται με άτομα άγνωστα μεν στο περιβάλλον της ΟΠΑΠ αλλά γνωστά στο Μέγαρο Μαξίμου και στο Υπουργείο Οικονομίας, όπως πχ. με τον κ. Σπύρο Κλαδά, με τον οποίο έχει καθημερινές επαφές στα παραπάνω γραφεία.

Μετά τα παραπάνω ερωτάσθε:

1) Είστε σε θέση να διαψεύσετε τις παραπάνω πληροφορίες που αποτελούν πλέον κοινό τόπο στις συζητήσεις των εργαζομένων της ΟΠΑΠ, οι οποίοι και νιώθουν αδικημένοι, παρατηρώντας τον Πρόεδρο του Οργανισμού όχι μόνο να εξαιρεί εαυτόν από τις περικοπές δαπανών που επιβάλλει, αλλά να απολαμβάνει αυξήσεις και πολυτελή προνόμια τα οποία ο ίδιος εισηγείται για τον εαυτό του, επιβαρύνοντας οικονομικά τον Οραγνισμο;

2) Εάν όχι, θα θέσετε όρια στις αυθαιρεσίες του ”εκλέκτου” του Πρωθυπουργού κ. ΧΑΤΖΗΕΜΜΑΝΟΥΗΛ;

3) Θα θέσετε όρια και προϋποθέσεις στη αμφιλεγόμενη και φερόμενη ως αδιαφανή και ύποπτη διαχείριση, που χαρακτηρίζεται από ιδιαίτερα προκλητικές δαπάνες χορηγιών σε σωματεία, δαπάνες που ζημιώνουν την κερδοφορία και για τις οποίες δεν μας δώσατε καμία ουσιαστική απάντηση στην σχετική υπ’ αριθμ. 18999/91/14-11-08 ερώτησή μας, υιοθετώντας τις προκλητικές θέσεις του Πρωθυπουργικού Εκλεκτού περί ”ιδιωτικού μαγαζιού” της ΟΠΑΠ που δεν δίνει λογαριασμό στη Βουλή;

4) Θα μεριμνήσετε, ώστε να τεθούν πραγματικά ορθολογικά και διαφανή κριτήρια στην κατανομή της διαφημιστικής πίτας στα διάφορα ΜΜΕ ανάλογα με την ανταποδοτικότητα του μέσου (κυκλοφορία, ακροαματικότητα, θεαματικότητα), ώστε να μην μένουν περιθώρια άδικης και ευνοιοκρατικής διαχείρισης των διαφημίσεων από την διορισμένη Διοίκηση της ΟΠΑΠ, με θυσία της κερδοφορίας στο βωμό κομματικών επιδιώξεων με στόχο τον εκμαυλισμό των ΜΜΕ;

5) Θα πάψουν οι διοικούντες της ΟΠΑΠ να διαχειρίζονται τα έσοδα του Οργανισμού και κατ΄ επέκταση του Ελληνικού Δημοσίου ως κομματικό κορβανά, κάτι που έχει άμεση επίπτωση στην κερδοφορία της εταιρείας, αλλά και στο δημόσιο συμφέρον;

6) Θα αποδοθούν επιτέλους στον Αθλητισμό, τον Πολιτισμό και τους Μετόχους τα κέρδη που νομίμως δικαιούνται από την διαχείριση των τυχερών παιχνιδιών σύμφωνα με τις πραγματικές δυνατότητες του οργανισμού;

7) Θα συνεχίσετε να επιτρέπετε, όπως καταγγέλλεται, στη νέα Διοίκηση και στο διαβόητο για την αλαζονική του συμπεριφορά Πρωθυπουργικό golden boy, που παρουσιάζεται ως κήνσορας της διαφάνειας, η οποία όμως με τις ενέργειές του εύλογα αμφισβητείται, να μη δίνει λογαριασμό σε κανένα και για τίποτα; Και μάλιστα να επιστρατεύει για το σκοπό της μη λογοδοσίας, ανερμάτιστους, αυθαίρετους και νομικά αστήρικτους ισχυρισμούς ότι ο ΟΠΑΠ είναι δήθεν αμιγώς ιδιωτική εταιρεία, σε ευθεία αμφισβήτηση του δημοσίου χαρακτήρα της, και ως τέτοια δεν οφείλει να δίνει λόγο στο Κοινοβούλιο, παρά το γεγονός ότι η Διοίκηση είναι διορισμένη από το Ελληνικό Δημόσιο;

8) Τι απαντά το Υπουργείο Εξωτερικών που παγίως διαβεβαιώνει την ΕΕ για τον δημόσιο χαρακτήρα του Οργανισμού, στις αιτιάσεις περί ”ιδιωτικής εταιρείας” και στις ενέργειες του κ. Χατζηεμμανουήλ, με τις οποίες προσπαθεί συστηματικά και απεγνωσμένα να εδραιώσει αυτή την άποψη; Μια άποψη που εκτός από τον εμφανή στόχο της να διαιωνίσει την άρνηση του κ. Χατζηεμμανουήλ να υπαχθούν οι επιλογές και οι διαχειριστικές πράξεις του στον Κοινοβουλευτικό Έλεγχο, ενδέχεται να δημιουργεί και οιονεί αρνητικό δεδικασμένο για την πορεία του μονοπωλίου του Οργανισμού, με όλες τις δυσμενείς επιπτώσεις που μπορεί αυτό να έχει για το δημόσιο συμφέρον;

9) Παρακαλούμε να κατατεθούν τα παρακάτω στοιχεία:

Α. Όλες οι αποφάσεις του ΔΣ που ελήφθησαν πριν από την πραγματοποίηση της Γενικής Συνέλευσης των Μετόχων της 16-11-2007 καθώς και τις σχετικές γνωμοδοτήσεις και αφορούν εισήγηση προς την Γενική Συνέλευση των Μετόχων για τον καθορισμό των πάσης φύσεως αποδοχών του κου Χ. ΧΑΤΖΗΕΜΜΑΝΟΥΗΛ.

Β. Τα Πρακτικά της Γενικής Συνέλευσης των μετόχων της 16-11-2007.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v