Ο Όμιλος ΟΠΑΠ, ολοκλήρωσε την αναθεώρηση της στρατηγικής του στον τομέα της τεχνολογίας και επέλεξε τους κύριους συνεργάτες, με τους οποίους θα προχωρήσει στο πλαίσιο της υλοποίησης του Οράματος 2020. Οι νέες συνεργασίες είναι συνεπείς με τις στρατηγικές προτεραιότητες του ΟΠΑΠ για την ανάπτυξη ενός χαρτοφυλακίου προϊόντων και υπηρεσιών παγκόσμιας κλάσης και την αξιοποίηση των πλέον σύγχρονων ψηφιακών και τεχνολογικών δυνατοτήτων.
Όπως αναφέρεται σε σχετική ανακοίνωση, ο ΟΠΑΠ επέλεξε τη Novomatic Lottery Systems (NLS), μέλος του ομίλου Novomatic, ως το νέο τεχνολογικό του συνεργάτη στον τομέα των αριθμολαχειών, με τη συνεργασία να καλύπτει το ΚΙΝΟ, το ΤΖΟΚΕΡ, το ΛΟΤΤΟ και το ΠΡΟΤΟ. Η μετάβαση του ΟΠΑΠ στην πλατφόρμα της NLS θα πραγματοποιηθεί κατά τη διάρκεια του 2018, με τη διαδικασία αυτή να περιλαμβάνει την αντικατάσταση όλων των υπαρχόντων τερματικών μηχανών στα πρακτορεία ΟΠΑΠ. Επίσης, η NLS θα παράσχει στον ΟΠΑΠ το σύστημα Player Account Management (PAM), το οποίο θα αποτελέσει τη βάση για τη διαχείριση των σχέσεων με τους πελάτες, αρχικά για τα ψηφιακά κανάλια.
Επίσης, ο ΟΠΑΠ ήρθε σε συμφωνία με την Playtech BGT Sports για την παροχή αδειών λογισμικού και υπηρεσιών για τις συσκευές αυτόματης εξυπηρέτησης στοιχηματισμού (SSBTs), καθώς και την επακόλουθη εισαγωγή μιας ολοκληρωμένης πλατφόρμας αθλητικού στοιχηματισμού για το δίκτυο πρακτορείων του ΟΠΑΠ. Η εισαγωγή των SSBTs θα ξεκινήσει το πρώτο εξάμηνο του 2017 και το 2018 θα ακολουθήσει η πλατφόρμα αθλητικού στοιχηματισμού (over the counter) στα πρακτορεία.
Σημαντική θα είναι η αναβάθμιση της ψηφιακής πλατφόρμας αθλητικού στοιχήματος του ΟΠΑΠ. Με δεδομένη τη μεταβαλλόμενη και ανταγωνιστική φύση αυτής της αγοράς, ο ΟΠΑΠ επέλεξε την Betgenius ως κύριο προμηθευτή μιας ολοκληρωμένης ψηφιακής πλατφόρμας αθλητικού στοιχηματισμού (integrated digital sportsbook service). Βάσει της συμφωνίας, ο ΟΠΑΠ θα λάβει επίσης για τα επόμενα δύο χρόνια, πλήρως αυτοματοποιημένες αποδόσεις για περίπου 130.000 αθλητικά γεγονότα ετησίως, συμπεριλαμβανομένων όλων των μεγάλων αγώνων ποδοσφαίρου, μπάσκετ και τένις.
Ο ΟΠΑΠ σχεδιάζει να προχωρήσει με μια επένδυση μεγαλύτερη των 100 εκατ. ευρώ τα επόμενα έτη για την υλοποίηση του Οράματος 2020, η οποία μεταξύ άλλων περιλαμβάνει την αναβάθμιση του ρόλου της τεχνολογίας στον οργανισμό. Συγκεκριμένα, συμπεριλαμβάνονται η μετάβαση στις νέες πλατφόρμες, η επένδυση στις νέες συσκευές αυτόματης εξυπηρέτησης και η αντικατάσταση του υπάρχοντος τεχνολογικού εξοπλισμού στα πρακτορεία. Επίσης, η επένδυση καλύπτει την απαραίτητη αναβάθμιση των τεχνολογικών υποδομών τόσο στο δίκτυο των πρακτορείων όσο και ψηφιακά, καθώς και θα παράσχει σύγχρονες, κορυφαίες στο είδος τους, λύσεις για όλες τις υφιστάμενες δραστηριότητες του ομίλου και θέσει τη βάση για την υλοποίηση μελλοντικών στρατηγικών.
Παράλληλα, ο ΟΠΑΠ θα δημιουργήσει περισσότερες από 100 νέες θέσεις εργασίας στην Ελλάδα το 2017, οι οποίες θα υποστηρίξουν την υλοποίηση αυτών των σχεδίων, πλέον των έμμεσων ευκαιριών απασχόλησης που δημιουργούνται στη χώρα από τις δραστηριότητες του ομίλου.
Σχολιάζοντας τις νέες στρατηγικές συνεργασίες, ο Διευθύνων Σύμβουλος του ΟΠΑΠ, Ντάμιαν Κόουπ δήλωσε: «Η αξιοποίηση των πλέον σύγχρονων ψηφιακών και τεχνολογικών δυνατοτήτων είναι μια σαφής στρατηγική προτεραιότητα του ΟΠΑΠ, στο πλαίσιο του Οράματος 2020. Ύστερα από μια μακρά και ενδελεχή διαδικασία αξιολόγησης, έχουμε πλέον προσδιορίσει πως σκοπεύουμε να το επιτύχουμε αυτό και με ποιους συνεργάτες. Η επιλογή αυτών των κύριων συνεργατών αντανακλά τον ξεκάθαρο στόχο που έχουμε, να εργαζόμαστε με τους κορυφαίους παρόχους σύγχρονων τεχνολογικών λύσεων για τον κλάδο των τυχερών παιγνίων. Παράλληλα, επιτρέπει στον ΟΠΑΠ να αυξήσει το επίπεδο ελέγχου και ευελιξίας του στο συνεχώς εξελισσόμενο ψηφιακό περιβάλλον. Το Διοικητικό Συμβούλιο του ΟΠΑΠ ενέκρινε μια σημαντική επένδυση σε ανθρώπους, συστήματα, λύσεις και υποδομές.
Είμαι ιδιαίτερα χαρούμενος που ανακοινώνουμε αυτές τις νέες συμφωνίες με κορυφαίους παγκοσμίως παρόχους τεχνολογικών υπηρεσιών, με εξειδίκευση στον κλάδο, που θα βοηθήσουν στην αναβάθμιση του ρόλου της τεχνολογίας στον οργανισμό μας. Με τον τρόπο αυτό θα είμαστε σε θέση να βελτιώσουμε τα υπάρχοντα προϊόντα μας, να εισαγάγουμε νέα και να ενισχύσουμε την παικτική εμπειρία των πελατών μας, τόσο στο δίκτυο των πρακτορείων μας όσο και διαδικτυακά».
Επισημαίνεται ότι ο ΟΠΑΠ έχει ήδη ανακοινώσει τη συμφωνία του με την Inspired Entertainment για την παροχή virtual προϊόντων αθλητικού στοιχηματισμού και η εισαγωγή των προϊόντων αυτών αναμένεται να ξεκινήσει εντός του πρώτου εξαμήνου του 2017. Αρχικά, θα ξεκινήσει με το επιτυχημένο virtual ποδοσφαιρικό προϊόν. Επιπλέον αθλήματα αναμένεται να προστεθούν εντός του 2018.