ΤΑΙΠΕΔ: Νέα παράταση στον διαγωνισμό για ΟΛΘ

Στα τέλη Μαρτίου θα υποβληθούν οι δεσμευτικές προσφορές για το πλειοψηφικό πακέτο του ΟΛΘ, όπως αποφάσισε σήμερα το διοικητικό συμβούλιο του Ταμείου Ιδιωτικοποιήσεων

ΤΑΙΠΕΔ: Νέα παράταση στον διαγωνισμό για ΟΛΘ

Στις 24 Μαρτίου θα υποβληθούν, αν δεν υπάρξει και νέα παράταση, οι δεσμευτικές προσφορές για το πλειοψηφικό πακέτο του Οργανισμού Λιμένος Θεσσαλονίκης (ΟΛΘ), όπως αποφάσισε σήμερα το διοικητικό συμβούλιο του Ταμείου Ιδιωτικοποιήσεων (ΤΑΙΠΕΔ). Ο διαγωνισμός για τον ΟΛΘ έχει πάρει απανωτές παρατάσεις και σύμφωνα με τον τελευταίο προγραμματισμό του ΤΑΙΠΕΔ, οι προσφορές θα υποβάλλονταν στα μέσα Φεβρουαρίου. 

Υπενθυμίζεται πως πριν από σχεδόν τρία χρόνια είχαν καταθέσει αρχικό ενδιαφέρον για τον ΟΛΘ οκτώ όμιλοι. Και οι οκτώ είχαν περάσει στο δεύτερο στάδιο της διαδικασίας, αλλά είναι άγνωστο πόσοι διατηρούν το ενδιαφέρον τους για τον οργανισμό. Ως σίγουρος υποψήφιος εμφανίζεται σχήμα γερμανικού επενδυτικού ομίλου που συνεργάζεται με τον Ιβάν Σαββίδη, ενώ κατά καιρούς έχουν ακουστεί και άλλα ονόματα.

Στη δεύτερη φάση του διαγωνισμού είχαν περάσει η APM Terminals (που διεκδικούσε και τον ΟΛΠ χωρίς τελικά να υποβάλλει δεσμευτική προσφορά), η Deutsche Invest, η Duferco, η ICTS, η Mitsui, η P&O (ανήκει στον όμιλο της Dubai Ports), η κοινοπραξία των ρωσικών σιδηροδρόμων (RZD) με τη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ και η τουρκική Yilport Holding Inc. Η τελευταία έχει σίγουρα αποσυρθεί, όπως και οι Ρωσικοί Σιδηρόδρομοι και κάποιοι από τους άλλους υποψηφίους. Αν δεν υπάρξει νέα παράταση, στις 24 Μαρτίου θα γνωρίζουμε ποιος πραγματικά ενδιαφέρεται.

Πάντως όλα δείχνουν πως για να διατηρηθεί το όποιο ενδιαφέρον η διοίκηση του ΤΑΙΠΕΔ αναγκάστηκε να κατεβάσει πολύ τις προσδοκίες τόσο για τις επενδύσεις που θα κληθεί να υλοποιήσει ο νέος ιδιοκτήτης, όσο και για άλλα στοιχεία του διαγωνισμού. Ετσι οι υποχρεωτικές επενδύσεις περιορίστηκαν στα 180 εκατ. ευρώ στην επταετία, ενώ η δυναμικότητα του σταθμού εμπορευματοκιβωτίων πρέπει να φτάσει τα 500.000 TEUs στα εννέα χρόνια. 

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v