Νέα αεροπορική εταιρεία με κεφάλαια από το Ντουμπάι

Με αραβικά κεφάλαια ετοιμάζεται να «απογειωθεί» από την Αθήνα η Air Mediterranean του σεΐχη Χαμάντ Αλ Θανί. Οι ανταγωνιστές και το δέλεαρ των «χρυσοφόρων» δρομολογίων προς Ιράκ.

Νέα αεροπορική εταιρεία με κεφάλαια από το Ντουμπάι

Μια νέα αεροπορική εταιρεία με αραβικά κεφάλαια και έδρα την Αθήνα ετοιμάζεται να εισέλθει στην ελληνική αγορά, έχοντας ως βάση το αεροδρόμιο «Ελευθέριος Βενιζέλος».

Πρόκειται για την Air Mediterranean (Μεσογειακές Αερογραμμές), η οποία έχει εξασφαλίσει ήδη την απαραίτητη τεχνική άδεια για την πραγματοποίηση πτήσεων (AOC) από την Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας (ΥΠΑ) και αναμένει την άδεια εμπορικής εκμετάλλευσης, για να ξεκινήσει και επίσημα τις δραστηριότητές της.

Σύμφωνα με τα στοιχεία που έχει στη διάθεσή του το Euro2day.gr, η εταιρεία Μεσογειακές Αερογραμμές, με διακριτικό τίτλο «Air Mediterranean», ιδρύθηκε πριν από αρκετούς μήνες, τον Σεπτέμβριο του 2015. Η σύσταση της εταιρείας έγινε μέσω της Υπηρεσίας Μιας Στάσης για τη σύσταση εταιρειών και η έδρα της βρίσκεται στον δήμο Ν. Σμύρνης της Περιφερειακής Ενότητας Νοτίου Τομέα της Περιφέρειας Αττικής.

Η ελληνική αγορά δεν είναι άγνωστη στους ιδρυτές της νέας εταιρείας αφού δραστηριοποιούνται σε αυτήν μέσω της εταιρείας VIP πτήσεων GainJet Aviation. Η τελευταία εδρεύει επίσης στην Αθήνα, πραγματοποιεί πτήσεις στην Ευρώπη και τη Μέση Ανατολή ενώ ελέγχει τη θυγατρική της αεροπορική εταιρεία GainJet Ireland, η οποία εδρεύει στο Sannon της Ιρλανδίας.

Σύμφωνα με το καταστατικό της Air Mediterranean, η εταιρεία θα δραστηριοποιείται σε ένα ευρύ φάσμα υπηρεσιών που συνδέονται με τις αερομεταφορές ενώ προβλέπονται δρομολόγια εντός και εκτός Ελλάδας.

Η Air Mediterranean ελέγχεται από τον σεΐχη Χαμάντ Αλί Τζ.Μ.-Θανί από το Ντουμπάι, ο οποίος είναι και πρόεδρος. Το πρώτο τριμελές Δ.Σ. της Air Mediterranean (προβλέπεται να είναι έως και επταμελές) συμπληρώνουν οι Φαντί-Ηλίας Χάλακ (δ/νων σύμβουλος) και Ανδρέας Χάλακ.

Η εταιρεία εξασφάλισε την άδεια πτήσεων (AOC) χρησιμοποιώντας ένα αεροσκάφος Μπόινγκ 737-400, το οποίο σταθμεύει στο «Ελευθέριος Βενιζέλος». Το δεύτερο αεροπλάνο ίδιου τύπου της εταιρείας αναμένεται στην Αθήνα ίσως και εντός της ημέρας.

Σύμφωνα με τις πρώτες πληροφορίες, η Air Mediterranean θα επιδιώξει να ανταγωνιστεί αεροπορικές εταιρείες της Ανατολικής Μεσογείου, αποφεύγοντας να ανοίξει «μέτωπο» με την Aegean Airlines.

Στην εκτίμηση αυτή συνέκλιναν πηγές της ελληνικής αγοράς αερομεταφορών, μιλώντας στο Euro2day.gr.

Σύμφωνα με αυτές, ένα από τα πρώτα δρομολόγια της Air Mediterranean θα συνδέει την Αθήνα με το Ιράκ αλλά όχι την πρωτεύουσα Βαγδάτη. Ένδειξη, όπως ανέφεραν, ότι η νέα εταιρεία θέλει να αποφύγει, αρχικά τουλάχιστον, να εμπλακεί σε αντιπαράθεση με τον ισχυρότερο «παίκτη» της ελληνικής αγοράς (Aegean), ο οποίος πετά ήδη εκεί.

Ερμηνεύοντας την πρόθεση της Air Mediterranean να πετάξει στο Ιράκ, άλλη πηγή της εγχώριας αγοράς εξήγησε στο Euro2day.gr το «δέλεαρ» που προσελκύει εταιρείες στην περιοχή. Το θέμα, σημείωσαν, συνδέεται με τα έργα ανοικοδόμησης της χώρας, μετά τις καταστροφικές πολεμικές συγκρούσεις πολλών χρόνων. Κι αυτό καθώς καταγράφεται υψηλή ζήτηση για αεροπορικές μετακινήσεις προς την περιοχή από ελληνικές εταιρείες (κατασκευαστικές κατά βάση) που έχουν αναλάβει ή ενδιαφέρονται να αναλάβουν έργα και στέλνουν τεχνικούς και άλλα στελέχη τους.

«Οι ναύλοι, μάλιστα, των αεροπορικών εταιρειών είναι ιδιαίτερα υψηλοί καθώς επιβαρύνονται με ειδικά ασφάλιστρα εξαιτίας της κατάστασης στην ευρύτερη περιοχή. Τα δρομολόγια προς το Ιράκ, λοιπόν, αποτελούν φλέβα χρυσού για τις αεροπορικές εταιρείες που πετούν εκεί», εξηγούν.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v