Τον υπερδιπλασιασμό του δικτύου της μέσα στο 2017 και την επίσημη είσοδό της στην Ελλάδα μέσω της αμερικανικής πολυεθνικής φίρμας ένδυσης Forever 21 σχεδιάζει η Teren Management Europe, εταιρία που αποτελεί αποκλειστικό franchisee της συγκεκριμένης αλυσίδας.
Σύμφωνα με τον διευθύνοντα σύμβουλο της Teren Αλέξανδρο Δούκα, η συνεργασία των δύο πλευρών -η οποία αφορά στην ανάπτυξη της φίρμας σε 12 ευρωπαϊκές αγορές- μέσα στο 2016 απέδωσε τη δημιουργία 7 καταστημάτων σε 6 χώρες.
Συγκεκριμένα, το 2016, η εταιρία εγκαινίασε καταστήματα σε Βουλγαρία (Σόφια), Ρουμανία (Βουκουρέστι), Σλοβακία (Μπρατισλάβα), Πολωνία (Λοτζ και Πόζναν), Τσεχία (Πράγα) και Πορτογαλία (Λισαβόνα). Επιπλέον, ανέλαβε την εκμετάλλευση και τη διαχείριση δύο καταστημάτων που ήδη βρίσκονταν σε λειτουργία, στη Μαδρίτη και τη Βαρκελώνη.
Εντός του 2017, στόχος της Teren είναι το δίκτυο των καταστημάτων να περιλαμβάνει 20 καταστήματα σε 12 χώρες, συμπεριλαμβανομένης και της Ελλάδας. Σ’ αυτό το επενδυτικό πρόγραμμα περιλαμβάνεται και το άνοιγμα του πρώτου ελληνικού καταστήματος Forever 21 επί της οδού Ερμού (στο ακίνητο όπου παλιότερα στεγαζόταν κατάστημα της αλυσίδας Sprider) την άνοιξη του 2017. Σημειώνεται ότι η ελληνική παρουσία της φίρμας θα υποστηριχθεί από τοπική θυγατρική, η οποία θα αναλάβει και τη μελλοντική της ανάπτυξη στη χώρα. Το πλάνο επέκτασής της εξαρτάται εν πολλοίς από την εξεύρεση κατάλληλων ακινήτων, καθώς κατά τον κ. Δούκα, «η προσβασιμότητα στο καταναλωτικό κοινό αποτελεί βασικό κριτήριο».
Παράλληλα, το κάθε κατάστημα θα πρέπει να μπορεί να φιλοξενήσει τη μεγάλη γκάμα προϊόντων, αλλά και να αντιπροσωπεύει τη διεθνή εικόνα του brand.
Η Teren, που αν και ελληνικών συμφερόντων εδρεύει στη Βουλγαρία, έχει θέσει το στοίχημα ανάπτυξης της αμερικανικής αλυσίδας ένδυσης Forever 21 σε Ελλάδα, Βουλγαρία, Ελβετία, Ιταλία, Ισπανία, Κύπρο, Ουγγαρία, Πολωνία, Πορτογαλία, Ρουμανία, Σλοβακία και Τσεχία, φιλοδοξώντας να δημιουργήσει «ρήγμα» σε μια αγορά που κυριαρχείται από την παρουσία των μεγάλων Ευρωπαίων λιανεμπόρων της ένδυσης, όπως οι όμιλοι Inditex και H&M.
Παρά την δεδομένη διείσδυση εισαγόμενων προϊόντων και φιρμών στην ελληνική αγορά, εν τούτοις η κρίση και η πτώση της ζήτησης δημιουργεί ένα επισφαλές περιβάλλον για την εκδήλωση νέων επενδύσεων. Ο κ. Δούκας αναγνωρίζει πως η ένδυση αποτελεί έναν από τους κλάδους που επλήγησαν περισσότερο από την οικονομική κρίση των τελευταίων χρόνων και πως η αντίστοιχη λιανική αγορά συρρικνώθηκε και ο ανταγωνισμός εντάθηκε. Σύμφωνα με τον ίδιο, ωστόσο, η τάση αυτή δείχνει να αντιστρέφεται. «Όχι με ταχείς ρυθμούς, αλλά η κατανάλωση φαίνεται πλέον να περνά σε μία περίοδο συντηρητικής ανάκαμψης», σημειώνει.
Υπό αυτό το πρίσμα, εκτιμά ότι δίνονται σημαντικές ευκαιρίες διείσδυσης στην αγορά της ένδυσης. «Πλέον το προφίλ του καταναλωτή έχει διαφοροποιηθεί σε σχέση με μερικά χρόνια πριν. Στο πλαίσιο αυτό, θεωρώ ότι η παρουσία της Forever 21 στην Ελλάδα όχι μόνο συνάδει με τις νέες συνθήκες της ελληνικής αγοράς, αλλά παράλληλα προωθεί ένα νέο σύγχρονο μοντέλο», υποστηρίζει.
Σημειώνεται ότι η αλυσίδα ελέγχει παγκοσμίως 800 καταστήματα σε 56 αγορές και κινείται στο πλαίσιο της «οικονομικής μόδας» και της γρήγορης εναλλαγής των συλλογών της. Σύμφωνα με τη μέχρι σήμερα εμπειρία του κ. Δούκα, «σε όποια χώρα ή περιοχή ανοίγουμε ένα κατάστημα, αφουγκραζόμαστε την τοπική αγορά και εξελισσόμαστε μαζί της. Στον χώρο μας, αυτό που μπορεί να είναι λειτουργικό τη μία μέρα, είναι πιθανό να μην είναι την επομένη», αναφέρει εξηγώντας την ευελιξία της εταιρίας.