Σημαντικό μερίδιο στην ανάπτυξη μεγεθών του μητρικού ομίλου Dixons Carphone στη Νότια Ευρώπη είχε η ελληνική θυγατρική της, η αλυσίδα Κωτσόβολος. Σύμφωνα με τα στοιχεία που ανακοίνωσε χθες ο βρετανικός πολυεθνικός όμιλος, στο α' εξάμηνο της χρήσης του (έως τις 29 Οκτωβρίου) οι πωλήσεις στη Νότια Ευρώπη (όπου περιλαμβάνεται η Ισπανία και η Ελλάδα) αυξήθηκαν κατά 20% και κατά 7% σε ομοειδή βάση σύγκρισης, αν και μεταφρασμένα σε τοπικό νόμισμα (ευρώ) η αύξηση ήταν οριακή κατά 2%. H διαφορά στη μετάφραση της ποσοστιαίας αύξησης αποτυπώνει βεβαίως και τη νομισματική διολίσθηση που επέφερε το Brexit.
Πάντως η επίδοση αυτή προήλθε κυρίως από τη δραστηριότητα της ελληνικής θυγατρικής Κωτσόβολος παρά από την ισπανική τοποθέτηση της Dixons, γεγονός που επιβεβαιώνεται και από παλαιότερες δηλώσεις του διευθύνοντος συμβούλου της Κωτσόβολος, κ. Ανδρέα Αθανασόπουλου.
Είναι δε χαρακτηριστική η δήλωση του διευθύνοντος συμβούλου της Dixons Carphone, κ. Seb James, κατά τη διάρκεια της χθεσινής τηλεδιάσκεψης ενημέρωσης των αναλυτών, όπου ανάφερε πως «σε διάφορες κατηγορίες και περιοχές η θυγατρική μας έχει κατακτήσει μερίδιο αγοράς της τάξης του 50%. Και δεν θα σταματήσουμε, αν δεν κατακτήσουμε το 100%». Παρά τη μαξιμαλιστική αναφορά, η δήλωσή του αποτυπώνει τη μετακίνηση μεριδίων στην αγορά λιανικής ηλεκτρικών στην Ελλάδα, η οποία εμφανίζει πλέον υψηλή συγκέντρωση.
Σημειώνεται ότι για την οικονομική χρήση 2015-2016 που ολοκληρώθηκε στο τέλος του Απριλίου 2016, ο κύκλος εργασιών της Κωτσόβολος ανήλθε στα 366 εκατ. ευρώ (+5%), ενώ τα ενοποιημένα κέρδη προ φόρων ανήλθαν τελικά σε 6,7 εκατ. ευρώ.
Η εταιρία συνεχίζει να επενδύει αξιοποιώντας τις ταμειακές ροές που παράγει η ίδια και προγραμματίζει δαπάνες της τάξης των 8,5 εκατ. ευρώ για τη δημιουργία νέων σημείων πώλησης αλλά και για την ανακαίνιση υφιστάμενων καταστημάτων.