ΑΚΤΩΡ - ABAΞ διεκδικούν έργο 3 δισ. στη Ρουμανία

Το έργο κατασκευής του αυτοκινητοδρόμου Comarnic - Brasov, που αποτελεί τμήμα του οδικού άξονα Βουκουρέστι – Μπρασόφ, διεκδικεί ο Άκτωρας σε κοινοπραξία με την εταιρία Vinci, αλλά και η κοινοπραξία J&P – ΑΒΑΞ, μαζί με την Αθηνά και αυστραλιανή Macqarie. Η παρουσία των ελληνικών εταιριών στη Ρουμανία.

ΑΚΤΩΡ - ABAΞ διεκδικούν έργο 3 δισ. στη Ρουμανία
Το έργο κατασκευής του αυτοκινητοδρόμου Comarnic - Brasov, που αποτελεί τμήμα του οδικού άξονα Βουκουρέστι – Μπρασόφ, διεκδικεί ο Άκτωρας σε κοινοπραξία με την εταιρία Vinci.

Το ίδιο έργο - που είναι ένα από τα μεγαλύτερα συγχρηματοδοτούμενα οδικά έργα στη Ρουμανία, διεκδικεί και η J&P – ΑΒΑΞ, μαζί με την Αθηνά και την αυστραλιανή Macqarie, τον μεγαλύτερο όμιλο στον κόσμο στη διαχείριση έργων υποδομής.

Τόσο η κοινοπραξία Ακτωρ - Vinci όσο και η κοινοπραξία J&P-ΑΒΑΞ, ΑΘΗΝΑ - Μacqarie συμπεριλαμβάνονται μεταξύ των 11 ομίλων που διεκδικούν την κατασκευή και διαχείριση του οδικού άξονα Comarnic – Brasov.

Σημειώνεται ότι η J&P – ΑΒΑΞ, σε κοινοπραξία με τη γαλλική Vinci, είχε βρεθεί κοντά στην ανάληψη του έργου, αλλά η ανατροπή του πολιτικού σκηνικού στη Ρουμανία οδήγησε προ ετών στην ακύρωση του πρώτου διαγωνισμού.

Επίσης, στο νέο διαγωνισμό συμμετέχουν από ελληνικής πλευράς και ο όμιλος Μοχλός σε κοινοπραξία με ξένους κατασκευαστές.

Το κόστος του έργου υπολογίζεται σε περίπου 3 δισ. ευρώ. Η ανάδοχος κοινοπραξία θα κληθεί να μελετήσει και να κατασκευάσει το τμήμα Comarnic - Brasov μήκους 58 χιλιομέτρων, από το σύνολο των 160 χιλιομέτρων του άξονα Βουκουρέστι - Μπρασόφ, και στη συνέχεια θα έχει την εκμετάλλευσή του για 25 έως 30 χρόνια.

Η μάχη των κατασκευαστών για το συγκεκριμένο έργο είναι ιδιαίτερα σκληρή καθώς όπως ανακοινώθηκε από την Εταιρία Διαχείρισης Αυτοκινητοδρόμων της χώρας (CNADNR), προσφορές για την ανάληψη του έργου έχουν καταθέσει ακόμη έντεκα κοινοπρακτικά σχήματα με συμμετοχή εταιριών από πολλές χώρες της Ευρώπης.

Η Εταιρία Διαχείρισης Αυτοκινητοδρόμων της Ρουμανίας, η οποία να σημειώσουμε ότι είχε θέσει ως όρο για τη συμμετοχή μιας κοινοπραξίας στον διαγωνισμό να έχει την τελευταία τριετία τζίρο 500 εκατομμύρια ευρώ ετησίως, θα προχωρήσει σε προεπιλογή των κοινοπραξιών που θα συμμετάσχουν στην επόμενη φάση από την οποία και θα αναδειχτεί ο ανάδοχος του έργου.

Η υπογραφή της σύμβασης με την επιλεγείσα κοινοπραξία αναμένεται έως τις αρχές του καλοκαιριού, ενώ έως τις αρχές του φθινοπώρου, εκτός απροόπτου, θα ξεκινήσει η κατασκευή του έργου.





--- Οι ελληνικές εταιρίες στη Ρουμανία



Η αγορά της Ρουμανίας παρουσιάζει τεράστιο ενδιαφέρον για τις κατασκευαστικές εταιρίες και ήδη αρκετές ελληνικές επιχειρήσεις διαθέτουν παρουσία στη χώρα.

Τα επόμενα χρόνια, το διάστημα 2007 – 2013, πρόκειται να κατασκευαστούν εκατοντάδες χιλιόμετρα οδικών αξόνων. Ο προϋπολογισμός των έργων αυτών αναμένεται ότι θα ξεπεράσει τα 13 δισ. ευρώ, ενώ η κοινοτική συμμετοχή μέσω του Κοινοτικού Πλαισίου Στήριξης θα ανέλθει σε 1,5 δισ. ευρώ, 6,5 δισ. θα καταβάλει το Κράτος, ενώ το υπόλοιπο ποσό θα προέλθει από άλλες πηγές χρηματοδότησης, μεταξύ αυτών και των σχημάτων που θα κληθούν να αναλάβουν τα έργα αφού τα περισσότερα θα κατασκευαστούν με το μοντέλο των συμβάσεων παραχώρησης.



Ο Άκτωρας διαθέτει ήδη σημαντική παρουσία στη χώρα καθώς συμμετέχει σε κοινοπραξία που έχει αναλάβει την κατασκευή του βιολογικού καθαρισμού στο Βουκουρέστι.

Στην ίδια κοινοπραξία συμμετέχει επίσης και η εταιρία Αθηνά. Σημαντικά έργα, μεταξύ αυτών και οικιστικά projects, υλοποιούν επίσης στη χώρα ο όμιλος ΓΕΚ - ΤΕΡΝΑ καθώς και οι εταιρίες ΔΙΕΚΑΤ, Intrakat και Έδραση – Χ. Ψαλλίδας.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v