Την πρώτη θέση στην αγορά αναψυκτικών -πλην προϊόντων cola- επιδιώκει να κατακτήσει μεσοπρόθεσμα η πατρινή οικογενειακή βιομηχανία Λουξ-Μαρλαφέκας, συνεπικουρούμενη από τη νέα σειρά προϊόντων της με τη διακριτική επωνυμία plus+light.
Η εταιρία, η οποία κατέχει σήμερα μερίδιο 9,5% της συνολικής αγοράς αναψυκτικών και 27% στην υποκατηγορία των flavors, διατηρώντας ήδη τη δεύτερη θέση στην ελληνική αγορά, εκτιμά ότι η καινοτομία του νέου προϊόντος θα την οδηγήσει αφενός στην πρωτιά, αλλά θα αποτελέσει και σημαντικό πλεονέκτημα περαιτέρω διείσδυσης στις αγορές του εξωτερικού.
Συγκεκριμένα, η εταιρία, μετά από αυτοχρηματοδοτούμενη επένδυση 6 εκατ. ευρώ και έρευνα & ανάπτυξη, κατέληξε σε τρία προϊόντα light (cola, πορτοκαλάδα, λεμονάδα) με φυσικά γλυκαντικά, τα οποία είναι ενισχυμένα με βιταμίνες και με τα οποία εκτιμά ότι διαφοροποιείται καθοριστικά από τον εγχώριο αλλά και τον διεθνή ανταγωνισμό. Σύμφωνα με τον κ. Γιάννη Μαρλαφέκα, πρόεδρο της εταιρίας, κατά τη διάρκεια δημοσιογραφικής εκδήλωσης, έπονται και νέα προϊόντα στη συγκεκριμένη κατηγορία, όπως προϊόντα τσαγιού.
Η διάθεση των προϊόντων της νέας σειράς ξεκίνησε μόλις τον Ιούνιο, οπότε χρειάζεται χρόνος για να αποτιμηθεί η διείσδυσή τους, ωστόσο, η εταιρία τρέχει ήδη με αύξηση των πωλήσεών της κατά 7,5%, τη στιγμή που ο μέσος όρος της αγοράς αναψυκτικών υποχωρεί κατά 12,5% στο ίδιο διάστημα. Η διοίκηση της εταιρίας εκτιμά ότι το 2016 θα κλείσει με αύξηση πωλήσεων κατά 5%. Σημειώνεται ότι το 2015 η εταιρία εμφάνισε κύκλο εργασιών ύψους 30 εκατ. ευρώ, ενώ τα κέρδη της προ φόρων διαμορφώθηκαν στα 3,3 εκατ. ευρώ.
Η Λουξ επενδύει στην εξωστρέφειά της, με αποτέλεσμα σήμερα να διαθέτει τα προϊόντα της σε 22 αγορές (με μεγαλύτερη εξ αυτών τη Νότια Κορέα!), με τις εξαγωγές της να ανέρχονται πλέον στο 5% του ενοποιημένου κύκλου εργασιών της.
Η εταιρία ωστόσο προσβλέπει και στην ελληνική αγορά, δημιουργώντας νέες εμπορικές συμφωνίες με το λιανεμπόριο. Σύμφωνα με τη διοίκηση της εταιρίας, βρίσκεται σε προχωρημένες συζητήσεις για την τοποθέτηση των προϊόντων της στην αλυσίδα Lidl. Η συγκεκριμένη συνεργασία εκτιμάται ότι μπορεί να της αποφέρει επιπλέον 1,5 εκατ. τζίρο σε ετήσια βάση. Παράλληλα, συζητά την τοποθέτηση των προϊόντων Λουξ στο δίκτυο της αλυσίδας Coffee Island.
Η Λουξ, η Μαρινόπουλος και το λιανεμπόριο
Σύμφωνα με τον εμπορικό διευθυντή της εταιρίας κ. Κώστα Μαρλαφέκα, οι ανακατατάξεις στο ελληνικό λιανεμπόριο δεν έχουν επηρεάσει την εμπορική πολιτική της εταιρίας. Σ’ αυτό ίσως συνέβαλε και το γεγονός του ότι η εταιρία δεν συναίνεσε στο «κούρεμα» απαιτήσεων από τη Μαρινόπουλος, έχοντας νωρίς υποβάλει τις ενστάσεις της επί της αρχής αλλά και επί του οφειλόμενου ποσού, με αποτέλεσμα σήμερα να μην υφίσταται πιέσεις από τους υπόλοιπους λιανεμπόρους για την παροχή έξτρα παροχών και εκπτώσεων.
Η εταιρία, ωστόσο, βρίσκεται υπό την προστασία συμβολαίων ασφάλισης πιστώσεων, που την καλύπτουν σε ποσοστό έως και 85% των απαιτήσεών της αλλά και την υποχρεώνουν σ’ ένα βαθμό να μη δεχθεί «κούρεμα» οφειλών.