ΟΛΠ - ΟΛΘ: Οι όροι συμμετοχής στον διαγωνισμό

Έως τις 22 Ιανουαρίου θα βγει στον αέρα ο διεθνής πλειοδοτικός διαγωνισμός για τα ΣΕΜΠΟ σε ΟΛΠ και ΟΛΘ. Στον ΟΛΠ αποφασίστηκε να εκχωρηθούν οι προβλήτες ΙΙ και ΙΙΙ. Ποιοι είναι οι όροι συμμετοχής των υποψήφιων επενδυτών.

ΟΛΠ - ΟΛΘ: Οι όροι συμμετοχής στον διαγωνισμό
της Αθηνάς Καλαϊτζόγλου

Ανεξάρτητα από τις κινητοποιήσεις των εργαζομένων στα λιμάνια Πειραιά και Θεσσαλονίκης, ο διεθνής διαγωνισμός για την εκχώρηση των εμπορευματικών κέντρων σε ιδιώτες θα βγει στον αέρα έως τις 22 Ιανουαρίου.

Σύμφωνα με αποκλειστικές πληροφορίες του euro2day.gr, θα είναι πλειοδοτικός διαγωνισμός και θα εμπεριέχει συγκεκριμένες προϋποθέσεις για τη συμμετοχή ενδιαφερόμενων επενδυτών.

Συγκεκριμένα, για το λιμάνι του Πειραιά ο επενδυτής ή η κοινοπραξία θα πρέπει να παρουσιάσει διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων 5 εκατ. τόνων κατά μέσο όρο για την τελευταία 3ετία, να έχει καθαρή θέση 500 εκατ. ευρώ και η σχέση ιδίων προς δανειακά κεφάλαια να είναι 80/20.

Επιπλέον, ο ενδιαφερόμενος επενδυτής αναλαμβάνει την υποχρέωση να καλύψει το 65% της δυναμικότητας των δύο προβλητών που θα εκχωρηθούν.

Στον ΟΛΠ αποφασίστηκε να εκχωρηθούν σε ιδιώτες οι προβλήτες ΙΙ και ΙΙΙ, ενώ ο Οργανισμός θα διατηρήσει την προβλήτα Ι. Ο επενδυτής οφείλει εξάλλου να πραγματοποιήσει επενδύσεις ύψους περί τα 350-400 εκατ. ευρώ, που θα αφορούν στην αλλαγή του μηχανολογικού εξοπλισμού της προβλήτας ΙΙ και στην κατασκευή των αναγκαίων έργων στην ΙΙΙ.

Σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες, μέχρι τις 15 Ιανουαρίου ο διεθνής διαγωνισμός θα περάσει από το διοικητικό συμβούλιο του ΟΛΠ και στη συνέχεια θα δημοσιευτεί.

Ο διαγωνισμός για την εκχώρηση της 6ης προβλήτας του ΟΛΘ (είναι μόνον μία) θα περιλαμβάνει μικρότερες, αναλογικά, προϋποθέσεις.

*** Προειδοποιήσεις εξαγωγέων - Νέες κινητοποιήσεις

Στο μεταξύ, όπως εκτιμά ο Σύνδεσμος Εξαγωγέων Βορείου Ελλάδος, οποιαδήποτε εξέλιξη στο ιδιοκτησιακό ή διαχειριστικό καθεστώς των δύο μεγάλων λιμανιών της χώρας θα πρέπει να γίνει χωρίς επιπτώσεις στην ομαλή και απρόσκοπτη διεξαγωγή της οικονομικής δραστηριότητας.

Σε ανακοίνωσή του ο ΣΕΒΕ, με αφορμή τις κινητοποιήσεις των εργαζομένων στον Πειραιά και στη Θεσσαλονίκη, που αντιδρούν στην εκχώρηση των ΣΕΜΠΟ σε ιδιώτες, τάσσεται υπέρ της ένταξης του λιμένος Θεσσαλονίκης στα σημαντικά διευρωπαϊκά δίκτυα συνδυασμένων μεταφορών, θεωρεί προϋπόθεση μείζονος σημασίας για την ανάπτυξή του την πραγματοποίηση επενδύσεων σε υποδομές και την προμήθεια αναγκαίου μηχανολογικού εξοπλισμού και εκτιμά ότι προϋπόθεση για την εκχώρηση του ΣΕΜΠΟ του ΟΛΘ θα πρέπει να είναι μια τιμολογιακή πολιτική η οποία δεν θα επιβαρύνει την ανταγωνιστικότητα των επιχειρήσεων της συγκεκριμένης και της ευρύτερης περιοχής, που αντιπροσωπεύουν το 75% της κίνησης εμπορευματοκιβωτίων.

Ο ΣΕΒΕ καλεί το ΥΕΝ και τις διοικήσεις των δύο λιμανιών να λάβουν υπόψη τους τα παραπάνω και να προχωρήσουν στα επόμενα βήματα με προϋπόθεση τη διασφάλιση της οικονομικής και εμπορικής δραστηριότητας της χώρας.

Καλεί, επίσης, τους φορείς της Θεσσαλονίκης να συναντηθούν με πρωτοβουλία του ΟΛΘ για να συνδιαμορφώσουν κοινή και ενιαία στάση για την ανάπτυξη του λιμανιού της Θεσσαλονίκης.

Στο μεταξύ η ΟΜΥΛΕ αποφάσισε νέα 48ωρη απεργία στις 15 και 16 Ιανουαρίου, ενώ μέχρι και την 31η Ιανουαρίου 2008 οι λιμενεργάτες θα απέχουν από κάθε υπερωριακή εργασία, καθώς και από την εργασία τα σαββατοκύριακα.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v