Πίεση στο μικτό περιθώριο κέρδους, ισχυρές ταμειακές ροές που απορροφώνται από αυξημένες επενδύσεις αλλά και αύξηση πωλήσεων σε ενοποιημένη βάση, παρά το δύσκολο εμπορικά περιβάλλον, αποτελούν τα βασικά χαρακτηριστικά των επιδόσεων του ομίλου Folli Follie κατά το γ' τρίμηνο του 2016, σύμφωνα με την ενημέρωση που παρείχε η διοίκησή του στους αναλυτές στην τηλεδιάσκεψη παρουσίασης των αποτελεσμάτων εννεαμήνου.
Τα αποτελέσματα προκάλεσαν ισχυρή πτώση (9%) στη χθεσινή συνεδρίαση του χρηματιστηρίου. Κατά τον διευθύνοντα σύμβουλο του ομίλου κ. Τζώρτζη Κουτσολιούτσο, η υποχώρηση του μικτού περιθωρίου κέρδους στο γ' τρίμηνο (στο 45,3%) επήλθε από το «εκπτωτικό» εμπορικό περιβάλλον, στο οποίο δραστηριοποιείται η εταιρία τόσο στην Ελλάδα όσο και στην Ασία, στην αυξημένη δραστηριοποίηση του ομίλου στο online κανάλι πωλήσεων (όπου εν πολλοίς λόγω ανταγωνισμού εκδηλώνονται προσφορές), αλλά και στη μείωση του τουριστικού ρεύματος των Κινέζων ταξιδιωτών.
Ο κ. Κουτσολιούτσος υποστήριξε ωστόσο ότι το μικτό περιθώριο κέρδους θα «επιστρέψει» σε ανοδική πορεία στο δ' τρίμηνο της χρήσης, διατηρώντας μάλιστα την πρόβλεψη για αύξηση των κερδών EBITDA σε ποσοστό 10%. Ο όμιλος διατηρεί επίσης θετική πρόβλεψη και για τις ενοποιημένες πωλήσεις, αναμένοντας αντίστοιχα αύξηση της τάξης του 10%, αναλόγως των συναλλαγματικών διαφορών που θα εγγράψει.
Ο διευθύνων σύμβουλος του ομίλου στάθηκε επίσης στη δημιουργία ισχυρών ταμειακών ροών, οι οποίες ωστόσο απορροφήθηκαν από το επενδυτικό πρόγραμμα του ομίλου που στο εννεάμηνο άγγιξαν τα 90 εκατ. ευρώ, ποσό που ξεπερνά την εκτίμηση για 60 εκατ. ευρώ επενδύσεων φέτος.
Ο ίδιος ανάφερε ότι η ανάγκη για μετεγκατάσταση δικτύου καταστημάτων, αλλά και το κόστος για την ενεργότερη παρουσία του ομίλου στο online κανάλι πώλησης, αύξησαν την επενδυτική δαπάνη υψηλότερα, η οποία αναμένεται να διαμορφωθεί στα 100 εκατ. ευρώ έως το τέλος του 2016. Επίσης, ο όμιλος επιβαρύνθηκε με κόστος αρνητικής αποτίμησης του ομολογιακού του δανείου κατά 8 εκατ. ευρώ στο γ' τρίμηνο της χρήσης. Πάντως, υποστήριξε ότι η ρευστότητα του ομίλου θα επιστρέψει σε θετικό πρόσημο στο τέλος του 2016.
Όσον αφορά τις επιδόσεις του ομίλου, ο κ. Κουτσολιούτσος στάθηκε στην αύξηση πωλήσεων των Factory Outlet κατά 15% αλλά και στη δυναμική των χονδρικών και λιανικών πωλήσεων σε Βουλγαρία και Ρουμανία. Επίσης, εκτίμησε ότι στο δ' τρίμηνο -χωρίς την επίδραση σημαντικών εκπτωτικών γεγονότων- ο όμιλος θα παρουσιάσει σημαντική βελτίωση μεγεθών.