Ένα διαρκές αίτημα αλλά και μια προσδοκία περί επιστροφής του ΦΠΑ στην εστίαση στο 13% μέσα στο 2017 εξέφρασε ο διευθύνων σύμβουλος της MIG και διευθύνων σύμβουλος του Ομίλου Εστίασης της Vivartia, Θανάσης Παπανικολάου.
Στο περιθώριο της επίσημης παρουσίασης στον Τύπο του νέου καταστήματος-ναυαρχίδας της αλυσίδας Goody's στο Σύνταγμα, ο κ. Παπανικολάου υποστήριξε πως η στρέβλωση του αυξημένου ΦΠΑ πρέπει να αρθεί «προς όφελος καταναλωτών, επιχειρήσεων, εργαζομένων σ' αυτές αλλά και του δημοσίου». Η επισήμανση έχει πάρει επίσημη μορφή και έχει απευθυνθεί προς κυβέρνηση, αντιπολίτευση και στελέχη των Θεσμών από τα αρμόδια θεσμικά όργανα του κλάδου εστίασης, θέτοντας παράλληλα θέμα ανταγωνιστικότητας του κλάδου καθώς στη Νότια Ευρώπη ο συντελεστής κυμαίνεται στο 8%-10%.
Ο ίδιος σημείωσε δε ότι την ίδια ώρα στην ελληνική αγορά ο περιορισμός του διαθέσιμου εισοδήματος οδηγεί σε περαιτέρω μείωση κύκλου εργασιών των κλάδο σε ποσοστό 8%-10% στο εννεάμηνο του 2016.
Παρά τις δυσχερείς συνθήκες ωστόσο η αλυσίδα και τα υπόλοιπα σήματα που ανήκουν στον τομέα εστίασης της Vivartia, ισορροπούν κατά τον κ. Παπανικολάου στα επίπεδα του 2015, αναμένοντας κύκλο εργασιών στα 170 εκατ. ευρώ περίπου το 2016. Η εξέλιξη αυτή αποδίδεται τόσο στην «αξία» των σημάτων που διατηρούν μερίδια μέσα στην κρίση, στην επιθετική εμπορική πολιτική προσφορών αλλά και σ'ένα ευρύ πλάνο αναδιάρθρωσης των δικτύων προκειμένου αυτά να προσαρμοστούν στις συνθήκες ζήτησης. Κατά τον κ. Παπανικολάου «κάθε κατάστημα πρέπει να είναι κερδοφόρο και αποτελεσματικό» οπότε σ'αυτό το πλαίσιο η αλυσίδα Goody's προχώρησε σ'ένα εκτεταμένο πρόγραμμα κλεισίματος και μετεγκατάστασης καταστημάτων, διαλέγοντας πιο οικονομικά μοντέλα καταστημάτων για περιοχές της περιφέρειας.
Από την άλλη, ο όμιλος προχώρησε σε επενδυτικές κινήσεις όπως η δημιουργία του καταστήματος στο Σύνταγμα, το οποίο έχει προνομιακή θέση και διεκδικεί μερίδιο και από το τουριστικό ρεύμα. Το κατάστημα που κόστισε 600.000 ευρώ ενσωματώνει διάφορες καινοτομίες και θα αποτελέσει μοντέλο για την μετεξέλιξη περίπου 15 καταστημάτων της αλυσίδας (από τα 135 που αριθμεί σήμερα), ενώ η εταιρία στοχεύει στη δημιουργία δύο καταστημάτων αντίστοιχου ύφους και στη Θεσσαλονίκη, την «γενέτειρα» πόλη των Goody's.
Το εξωτερικό
Την ίδια ώρα ο όμιλος στρέφεται στο εξωτερικό, αλλάζοντας το κοστοβόρο μοντέλο αυτόνομης ανάπτυξης, και επιλέγει συνεργασίες franchise με τοπικούς παίκτες. Έτσι κάπως έγινε η επέκταση στην Αυστραλία τον περασμένο Αύγουστο, ενώ ο κ. Παπανικολάου αποκάλυψε ότι ο όμιλος βρίσκεται κοντά σε συμφωνία για επέκταση της αλυσίδας στην Κίνα.
Ειδικότερα, ο κ. Παπανικολάου ανάφερε πως μετά από ένα χρόνο έρευνας αλλά και περιπετειών στην Κίνα (όπου υπήρχε «μαϊμού» εταιρία Goody's, και η Vivartia τελικώς δικαιώθηκε δικαστικά), ο όμιλος βρίσκεται κοντά συμφωνία με τοπικό επιχειρηματία (με δραστηριότητα στο χώρο των ιδιωτικών πανεπιστημίων και του real estate) για την ανάπτυξη της Goody's αρχικά σε 4 πόλεις.
Εκτίμησε δε ότι μια καταληκτική συμφωνία είναι πιθανή μέσα στο α' τρίμηνο του 2017, και ενδεχομένως να αποτελέσει το γεγονός «που θα αλλάξει το μέγεθος της Goody's».