ΟΤΕ: Δυο επερωτήσεις και τροπολογία από το ΠΑΣΟΚ

Δυο επίκαιρες ερωτήσεις αναφορικά με τις προθέσεις του Δημοσίου σε σχέση με τον ΟΤΕ αλλά και με την προέλευση των κεφαλαίων και τη μετοχική σύνθεση της Marfin Investment Group κατέθεσε το ΠΑΣΟΚ, προχωρώντας παράλληλα και σε δική του πρόταση τροπολογίας.

ΟΤΕ: Δυο επερωτήσεις και τροπολογία από το ΠΑΣΟΚ
Δυο επίκαιρες ερωτήσεις αναφορικά με τις προθέσεις του Δημοσίου σε σχέση με τον ΟΤΕ αλλά και με την προέλευση και τη μετοχική σύνθεση της Marfin Investment Group κατέθεσε το ΠΑΣΟΚ, προχωρώντας παράλληλα και σε δική του πρόταση τροπολογίας.

Ειδικότερα, σε επερώτηση την οποία συνυπογράφουν 34 βουλευτές της αντιπολίτευσης, και τίτλο ”Ελλιπής ενημέρωση σχετικά με το μεγαλύτερο ιδιώτη μέτοχο του Οργανισμού Τηλεπικοινωνιών Ελλάδος (ΟΤΕ)”, το ΠΑΣΟΚ σημειώνει:

”Κατά το τελευταίο διάστημα παρατηρούμε με μεγάλη ανησυχία τις εξελίξεις στον ΟΤΕ, τον μεγαλύτερο τηλεπικοινωνιακό οργανισμό της χώρας μας. Η Κυβέρνηση, μετά από σειρά ολέθριων σφαλμάτων και παλινωδιών, έχει μειώσει ασφυκτικά τα περιθώρια ελιγμών του Ελληνικού Δημοσίου προς την κατεύθυνση διατήρησης του ελέγχου του ΟΤΕ:

- Κατήργησε για τον ΟΤΕ την προστατευτική ρύθμιση του Νόμου 2257/1994 (παρ. 2&3, άρθρο7), με την οποία ”σε περίπτωση που η συμμετοχή άλλου μετόχου υπερβαίνει το 5%, τότε ο μέτοχος δεν έχει δικαίωμα παράστασης και ψήφου στη Γ.Σ. πέραν του 5%”.

- Κατήργησε τον περιορισμό που προέβλεπε ο Νόμος 2843/2000 (παρ. 1, εδαφ. 2, άρθρο 26) ότι ”σε κάθε περίπτωση το Ελληνικό Δημόσιο διατηρεί τουλάχιστον το 1/3 (33,3%) του μετοχικού κεφαλαίου του Οργανισμού Τηλεπικοινωνιών Ελλάδος”

- Με το νόμο 3604/2007 αναθεώρησε το νόμο 2190 περί Α.Ε., μειώνοντας το ποσοστό καταστατικής μειοψηφίας από το 1/3 (33,3%) στο 1/5 (20%)

Η Κυβέρνηση έρχεται εκ των υστέρων να συγκαλύψει την ευθύνη της και να κερδίσει χρόνο, περιορίζοντας, με νομοθετική πρωτοβουλία αμφίβολης αποτελεσματικότητας, τα καταστατικά δικαιώματα της μειοψηφίας. Οι χειρισμοί της έχουν:

• Μειώσει την περιουσιακή αξία της εταιρείας, του Ελληνικού Δημοσίου και των μετόχων

• Διασύρει τη χώρα σε διεθνείς επενδυτές

• Υπονομεύσει ακόμα και την ίδια της την προσπάθεια για αναζήτηση στρατηγικού επενδυτή

Δεδομένου ότι η MIG αποτελεί πλέον το μεγαλύτερο ιδιώτη μέτοχο μιας στρατηγικής σημασίας επιχείρησης δημοσίου συμφέροντος, είναι αναγκαίο να δημοσιοποιηθούν όλα τα στοιχεία που έχει στη διάθεσή της η Επιτροπή Κεφαλαιαγοράς και το Υπουργείο Οικονομίας και Οικονομικών.

Ερωτάται ο κ. Υπουργός Οικονομίας και Οικονομικών:

(α). Ποια είναι η προέλευση των κεφαλαίων από την αύξηση κεφαλαίου 5,19 δισεκ. που πραγματοποίησε η MIG, βάσει της από 29/03/2007 απόφαση της Γενικής Συνέλευσης των μετόχων της εταιρείας;

(β). Ποια είναι η μετοχική σύνθεση της MIG και κάθε άλλης συνδεδεμένης με αυτή εταιρεία που συμμετέχει στο μετοχικό κεφάλαιο του ΟΤΕ;

(γ). Ποια είναι η συμμετοχή των αραβικών κεφαλαίων στο μετοχικό κεφάλαιο της MIG και κάθε άλλης συνδεδεμένης με αυτή εταιρεία που συμμετέχει στο μετοχικό κεφάλαιο του ΟΤΕ;

(δ). Ποια τα πρόσωπα και ποιες οι δραστηριότητες των Μελών της Διοίκησης της MIG και κάθε άλλης συνδεδεμένης με αυτή εταιρεία που συμμετέχει στο μετοχικό κεφάλαιο του ΟΤΕ;

(ε). Ποιο ήταν το περιεχόμενο των συζητήσεων και επαφών που είχε το Υπουργείο Οικονομίας και Οικονομικών (ως εκπρόσωπος του μεγαλύτερου μετόχου του ΟΤΕ, δηλαδή του Ελληνικού Δημοσίου) με εκπροσώπους της MIG σχετικά με τον ΟΤΕ, για τις οποίες έχουν γίνει αναφορές στον Τύπο;

Παρακαλώ όπως κατατεθούν στη Βουλή όλα τα σχετικά έγγραφα”.

Παράλληλα, σε διαφορετική επίκαιρη ερώτηση, την οποία υπογράφει η Βουλευτής Επιτρατείας Λούκα Κατσέλη και έχει θέμα ”Οι πολιτικές της Κυβέρνησης υπονομεύουν το δημόσιο συμφέρον στον ΟΤΕ”, ο υπουργός Οικονομίας και Οικονομικών ερωτάται:

(α). Προτίθεται να μειώσει το ποσοστό του Ελληνικού Δημοσίου στον ΟΤΕ κάτω από το 28% που είναι σήμερα; Εμμένει στη δήλωσή του ο κ. Υπουργός ότι προτίθεται να μειώσει στο 5-10% τη συμμετοχή του Ελληνικού Δημοσίου στο μετοχικό κεφάλαιο του ΟΤΕ (δήλωση στις 10/9/2007 σε συνέντευξη προς τους δικτυακούς ιστοτόπους οικονομικών ειδήσεων Euro2day και Capital Reporter).

(β). Σε τι στάδιο βρίσκονται οι διαδικασίες αναζήτησης στρατηγικού επενδυτή για τον ΟΤΕ; Έχει έλθει σε επαφή ο κ. Υπουργός με επενδυτές; Με ποιους και πότε; Ποια ήταν τα αποτελέσματα των συζητήσεων;

(γ). Ποια είναι συνολικά η στρατηγική που προτίθεται να ακολουθήσει στο εξής σε σχέση με τον ΟΤΕ; Μπορεί να εγγυηθεί η Κυβέρνηση ότι ακόμα και αν βρεθεί στρατηγικός επενδυτής, το Ελληνικό Δημόσιο θα διατηρήσει τον έλεγχο της διοίκησης του ΟΤΕ, διασφαλίζοντας το δημόσιο συμφέρον;

Τέλος, το ΠΑΣΟΚ, σε κείμενο το οποίο υπογράφουν έξι βουλευτές του, προτείνει προσθήκη-τροπολογία στο σ.ν. ”Σύσταση Εθνικού Ταμείου Κοινωνικής Συνοχής και άλλες διατάξεις”.

Όπως αναφέρει: ”Ο έλεγχος υψηλών ποσοστών δικαιωμάτων ψήφου με την είσοδο τρίτων φυσικών και νομικών προσώπων στο μετοχικό κεφάλαιο ανωνύμων εταιρειών εθνικής στρατηγικής σημασίας, όπως είναι οι εταιρείες που διαχειρίζονται εθνικά δίκτυα υποδομών (επικοινωνίες, μεταφορές, ενέργεια),μπορεί να δημιουργήσει σοβαρές αμφισβητήσεις στην εξυπηρέτηση του δημοσίου και εθνικού συμφέροντος. Για την αποφυγή τέτοιων κινδύνων προτείνεται η ακόλουθη τροπολογία- προσθήκη:

ΑΡΘΡΟ

1. Σε κάθε περίπτωση η συμμετοχή του Ελληνικού Δημοσίου επί του μετοχικού κεφαλαίου του ΟΤΕ δεν δύναται να είναι κατώτερη του 28% των μετά ψήφου μετοχών της εταιρείας.

2. Στις ανώνυμες εταιρείες των παρ. 1,2,3,4,5 και 6 του άρθρου 1 του ν.3429/2005, οι οποίες προσφέρουν υπηρεσίες κοινής ωφελείας και είναι εθνικής σημασίας ή γενικότερου κοινωνικού και οικονομικού συμφέροντος, καθορίζεται ότι για την άσκηση των δικαιωμάτων μειοψηφίας των άρθρων 39 παρ.5, 40 παρ.3 και 22α παρ.4 του Κ.Ν. 2190/1920, απαιτείται αριθμός μετόχων που εκπροσωπούν το ένα τέταρτο (1/4) του καταβεβλημένου μετοχικού κεφαλαίου.

3. Στις εταιρείες της προηγουμένης παραγράφου, εάν οποιοσδήποτε άλλος μέτοχος, εκτός του Ελληνικού Δημοσίου, οι συνδεδεμένες με αυτόν επιχειρήσεις ή μέτοχοι που δρουν από κοινού με εναρμονισμένο τρόπο αποκτήσουν δικαιώματα ψήφου από 20% και άνω του συνολικού μετοχικού κεφαλαίου, για να ασκήσουν τα δικαιώματα αυτά στη Γενική Συνέλευση των μετόχων απαιτείται προηγούμενη έγκριση της Διυπουργικής Επιτροπής Αποκρατικοποιήσεων του Ν.3049/2002”.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v