Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Attica Group: Αυξημένα κέρδη λόγω έκτακτων εσόδων

Τα ενοποιημένα αποτελέσματα της Attica Group στα οποία περιλαμβάνονται έκτακτα κέρδη 12,5 εκατ. ευρώ από την πώληση του Superfast X και 27,7 εκατ. ευρώ από συμμετοχές και χρεόγραφα που αφορούν την πώληση του ποσοστού συμμετοχής της Attica Group στο μετοχικό κεφάλαιο των Μινωικών Γραμμών, παρουσιάζουν καθαρά κέρδη μετά από Φόρους και Δικαιώματα Μειοψηφίας 61,71 εκατ. ευρώ έναντι 27,96 εκατ. ευρώ.

Attica Group: Αυξημένα κέρδη λόγω έκτακτων εσόδων
Το Διοικητικό Συμβούλιο της Attica Συμμετοχών ανακοινώνει τα αποτελέσματα εννεαμήνου 2007 του Ομίλου τα οποία παρουσιάζουν ενοποιημένες πωλήσεις 254,01 εκατ. ευρώ (262,82 εκατ. ευρώ το εννεάμηνο 2006) και Ενοποιημένα Κέρδη προ Φόρων, Χρηματοδοτικών, Επενδυτικών Αποτελεσμάτων και Αποσβέσεων (EBITDA) 69,64 εκατ. ευρώ ( 61,34 εκατ. ευρώ).

Τα ενοποιημένα αποτελέσματα της Attica Group στα οποία περιλαμβάνονται Έκτακτα Κέρδη 12,5 εκατ. ευρώ από την πώληση του Superfast X και Κέρδη 27,7 εκατ. ευρώ από συμμετοχές και χρεόγραφα που αφορούν την πώληση του ποσοστού συμμετοχής της Attica Group στο μετοχικό κεφάλαιο των Μινωικών Γραμμών, παρουσιάζουν Καθαρά Κέρδη μετά από Φόρους και Δικαιώματα Μειοψηφίας 61,71 εκατ. ευρώ (έναντι 27,96 εκατ. ευρώ).

Στα αποτελέσματα του εννεαμήνου 2006 περιλαμβάνονται οι συνεχιζόμενες και οι διακοπείσες δραστηριότητες (αφορούν την πώληση τριών Superfast τον Απρίλιο 2006) και κέρδη Ευρώ 13,29 εκατ. από την πώληση των πλοίων Superfast VII, Superfast VIII, Superfast IX, Seajet 2, Πάτμος και Ρόδος και κέρδη Ευρώ 7,09 εκατ. από την πώληση μετοχών της Hellenic Seaways και άλλων χρεογράφων.

Τα οικονομικά στοιχεία του Ομίλου για το εννεάμηνο 2007 δεν είναι απολύτως συγκρίσιμα με αυτά του 2006 λόγω μεταδρομολόγησης τριών πλοίων του Ομίλου (Blue Star 1, RoRos Marin και Nordia) και της προσθήκης του αποκτηθέντος τον Ιούλιο 2006 πλοίου Διαγόρας που δρομολογήθηκε στη γραμμή των Δωδεκανήσων τον Αύγουστο 2006.

Στα αποτελέσματα του εννεαμήνου 2007 περιλαμβάνονται αποσβέσεις ύψους Ευρώ 20,13 εκατ. (23,76 εκατ. ευρώ το εννεάμηνο 2006) και καθαρά χρηματοοικονομικά έσοδα 13,13 εκατ. ευρώ στα οποία συμπεριλαμβάνονται κέρδη συμμετοχών και χρεογράφων 27,69 εκατ. ευρώ από την πώληση μετοχών των Μινωικών Γραμμών (έναντι καθαρών χρηματοιοκονομικών εξόδων 10,54 εκατ. ευρώ το εννεάμηνο 2006).

Τα οικονομικά στοιχεία του εννεαμήνου 2007 ως και αυτά της αντίστοιχης περιόδου του 2006 απεικονίζονται με βάση τα Διεθνή Πρότυπα Χρηματοοικονομικής Πληροφόρησης και παρουσιάζουν την 30η Σεπτεμβρίου 2007, καθαρή θέση των Μετόχων της Εταιρίας 400,05 εκατ. ευρώ (Ευρώ 344,29 εκατ. την 31η Δεκεμβρίου 2006), ταμειακά διαθέσιμα Ευρώ 185,42 εκατ. (Ευρώ 123,38 εκατ. στις 30 Σεπτεμβρίου 2006) και πάγια στοιχεία αξίας Ευρώ 711,95 εκατ. (Ευρώ 757,28 εκατ. την 31η Δεκεμβρίου 2006).

Στα ανωτέρω ταμειακά διαθέσιμα δεν περιλαμβάνονται πληρωθέντα μερίσματα προς τους μετόχους της Attica Group ύψους Ευρώ 13,2 εκατ. που αφορούν το οικονομικό έτος 2006 και πληρώθηκαν στις αρχές Ιουλίου 2007.

ΜΕΤΑΒΟΛΕΣ ΣΤΟΛΟΥ-ΠΡΟΣΦΑΤΕΣ ΕΞΕΛΙΞΕΙΣ

Κατά το εννεάμηνο του 2007 η Attica Group δραστηριοποιήθηκε στις γραμμές Ελλάδος-Ιταλίας στην Αδριατική θάλασσα με τέσσερα Superfast, ένα Blue Star και ένα RoRo, στη Βόρειο θάλασσα με ένα Blue Star και στην Ελληνική Ακτοπλοΐα με επτά πλοία Blue Star. Ο στόλος του Ομίλου συμπληρώνεται από τρία ακόμα πλοία RoRo (Nordia, Challenge και Shield) που είναι ναυλωμένα.

Στις αρχές του έτους 2007, το Blue Star 1 μεταδρομολογήθηκε από τη γραμμή Πάτρα-Ηγουμενίτσα-Μπάρι στη γραμμή Rosyth-Zeebrugge σε αντικατάσταση του πωληθέντος Superfast X και το Φεβρουάριο 2007, μετά από διετή επιτυχή εκμετάλλευση στη σύνδεση Γερμανίας-Φινλανδίας, το RoRo Marin ξεκίνησε δρομολόγια στη γραμμή Πάτρα-Βενετία (Porto Marghera)-Πάτρα. Τον Νοέμβριο 2006, η Διοίκηση της Attica Group ήλθε σε συμφωνία με τη γαλλική εταιρία Fret Cetam για τη ναύλωση του RoRo Nordia για δύο χρόνια.

Την 19η Ιουνίου 2007, η Attica Group επώλησε το σύνολο του ποσοστού συμμετοχής της στο μετοχικό κεφάλαιο της εταιρίας Μινωικές Γραμμές ΑΝΕ.

Την 12η Σεπτεμβρίου 2007 η Attica Group ανακοίνωσε την αγορά δύο φορτηγών-οχηματαγωγών πλοίων RoRo έναντι συνολικού τιμήματος Ευρώ 30,4 εκατ. Τα δύο νεοαποκτηθέντα πλοία Challenge και Shield, έτους ναυπήγησης 1998 και 1999 αντίστοιχα, παραμένουν ναυλωμένα μεταξύ Αγγλίας και Ιρλανδίας.

Στις 3 Οκτωβρίου 2007, η Marfin Investment Group απέκτησε άμεσα και έμμεσα μέσω της θυγατρικής της MIG Shipping S.A., το 51,64% του μετοχικού κεφαλαίου και του συνόλου των δικαιωμάτων ψήφου της Attica Συμμετοχών. Στις 26 Νοεμβρίου 2007 το συνολικό ποσοστό (άμεσο και έμμεσο) που κατέχει η MIG στο μετοχικό κεφάλαιο και στα δικαιώματα ψήφου της Attica Συμμετοχών ανήρχετο σε 56,49%.

Στις 23 Οκτωβρίου 2007, η MIG Shipping S.A. υπέβαλε Υποχρεωτική Δημόσια Πρόταση προς τους μετόχους της Attica Συμμετοχών για την αγορά του συνόλου των κοινών ανωνύμων, μετά ψήφου μετοχών τους, με τιμή αγοράς Ευρώ 5,50 ανά μετοχή, τοις μετρητοίς.

Αντίστοιχη Υποχρεωτική Δημόσια Πρόταση υπέβαλε η MIG Shipping S.A. και προς τους μετόχους της κατά 48,795% θυγατρικής εταιρίας Blue Star Ναυτιλιακή Α.Ε. για την αγορά των κοινών ανωνύμων, μετά ψήφου μετοχών τους, προς Ευρώ 3,83 ανά μετοχή, τοις μετρητοίς.

Η διαδικασία των Υποχρεωτικών Δημόσιων Προτάσεων βρίσκεται σε εξέλιξη.

ΑΝΑΣΚΟΠΗΣΗ ΑΓΟΡΩΝ

Στις γραμμές Ελλάδος-Ιταλίας στην Αδριατική θάλασσα τα πλοία Superfast V, Superfast VI, Superfast XI και Superfast XII μετέφεραν 497.838 επιβάτες (αύξηση 14,2%), 85.597 φορτηγά οχήματα (αύξηση 28,3%) και 103.186 Ι.Χ. οχήματα (αύξηση 17,0%) και διατήρησαν σταθερά την πρώτη θέση σε επιβάτες, φορτηγά οχήματα και Ι.Χ. οχήματα με μερίδιο αγοράς 27,6% στους επιβάτες, 25,4% στα φορτηγά οχήματα και 24,6% στα Ι.Χ. οχήματα επί του συνόλου των μεταφερθέντων επιβατών, φορτηγών οχημάτων και Ι.Χ. οχημάτων στις γραμμές Ελλάδος-Ιταλίας στην Αδριατική θάλασσα το εννεάμηνο του 2007. Στη διάρκεια του εννεαμήνου 2007, το RoRo Marin μετέφερε 5.209 φορτηγά οχήματα και 1.091 Ι.Χ. αυτοκίνητα. Τα μερίδια αγοράς προέρχονται από στοιχεία των Ελληνικών Λιμενικών Αρχών.

Ο Όμιλος Blue Star είχε παρουσία στην Αδριατική θάλασσα με το πλοίο Blue Horizon έναντι δύο πλοίων το 2006. Το μεταφορικό έργο της Blue Star Ferries στη σύνδεση Ελλάδος-Ιταλίας το εννεάμηνο 2007 ανήλθε σε 114.570 επιβάτες (μείωση 44,8% σε σχέση με το εννεάμηνο του 2006), 16.705 Ι.Χ. οχήματα (μείωση 40,2%) και 21.063 φορτηγά οχήματα (μείωση 34,8%).

Στη σύνδεση Σκωτίας-Βελγίου στη Βόρειο θάλασσα, ο Όμιλος δραστηριοποιήθηκε με το πλοίο Superfast X μέχρι τις 29 Ιανουαρίου, 2007 και στη συνέχεια με το Blue Star 1 το οποίο μεταδρομολογήθηκε από τη γραμμή Πάτρα-Ηγουμενίτσα-Μπάρι. Κατά το εννεάμηνο του 2007 το μεταφορικό έργο στη γραμμή Σκωτίας - Βελγίου ανήλθε σε 87.812 επιβάτες (μείωση 1,3% σε σχέση με το εννεάμηνο του 2006), 30.622 Ι.Χ. οχήματα (αύξηση 2,2%) και 16.889 φορτηγά οχήματα (μείωση 18,7% λόγω μειωμένης χωρητικότητος του νέου πλοίου σε φορτηγά οχήματα).

Αποτελέσματα εννεαμήνου της Blue Star

Την περίοδο 1/1-30/9/07, ο ενοποιημένος κύκλος εργασιών της Blue Star Ναυτιλιακή Α.Ε., στην οποία η Attica Group κατέχει ποσοστό 48,79%, ανήλθε σε Ευρώ 136,78 εκατ. έναντι Ευρώ 113,28 εκατ. το εννεάμηνο του 2006 (αύξηση 20,76%).

Τα κέρδη προ φόρων, χρηματοδοτικών, επενδυτικών αποτελεσμάτων και αποσβέσεων (EBITDA) αυξήθηκαν στα Ευρώ 42,94 εκατ. έναντι Ευρώ 36,25 εκατ. (αύξηση 18,4%) ενώ τα κέρδη μετά από φόρους και δικαιώματα μειοψηφίας ανήλθαν σε Ευρώ 25,43 εκατ., έναντι Ευρώ 22,41 εκατ. την αντίστοιχη περυσινή περίοδο (αύξηση 13,5%).

Στην αύξηση των Πωλήσεων και της λειτουργικής κερδοφορίας (ΕΒΙΤDA) συνέβαλε η σημαντική βελτίωση του μεταφορικού έργου στη γραμμή της Δωδεκανήσου, λόγω της δρομολόγησης του πλοίου Διαγόρας καθ’ όλη τη διάρκεια του εννεαμήνου 2007.

Το πλοίο αυτό αποκτήθηκε τον Ιούλιο του 2006 και δρομολογήθηκε τον Αύγουστο του 2006. Επίσης στην αύξηση του κύκλου εργασιών συνέβαλε και η μεσοσταθμική αύξηση του εσόδου ανά μεταφερόμενο επιβάτη και όχημα στις γραμμές των Κυκλάδων και της Δωδεκανήσου, που επιτεύχθηκε με την εφαρμογή από τον Όμιλο Blue Star ελεύθερης εμπορικής πολιτικής προσαρμοσμένης στους κανόνες της προσφοράς και της ζήτησης.

Τέλος στην αύξηση του κύκλου εργασιών συνέβαλε και η βελτίωση των πληροτήτων στις γραμμές Ελλάδας-Ιταλίας όπου εκτελώντας 47,4% λιγότερα δρομολόγια, μετά τη μεταδρομολόγηση του πλοίου Blue Star 1 στη γραμμή της Βορείου Θαλάσσης, ο Όμιλος βελτίωσε σημαντικά το μεταφορικό έργο του Blue Horizon και τα έσοδα ανά δρομολόγιο συγκριτικά με την αντίστοιχη περυσινή περίοδο.

Το συνολικό μεταφορικό έργο του Ομίλου Blue Star για το εννεάμηνο του 2007 ανήλθε σε 2.960.661 επιβάτες (αύξηση 3,6%), 395.384 Ι.Χ. οχήματα (αύξηση 8,5%) και 122.033 φορτηγά οχήματα (αύξηση 15,0%).

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v