Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Blue Star: Αύξηση 13,5% στα καθαρά κέρδη το 9μηνο

Τα κέρδη μετά από φόρους και δικαιώματα μειοψηφίας της Blue Star Ναυτιλιακή στο εννεάμηνο του 2007 ανήλθαν σε 25,43 εκατ. ευρώ σημαντικά αυξημένα από τα κέρδη ύψους 22,41 εκατ. ευρώ την αντίστοιχη περυσινή περίοδο (αύξηση 13,5%).

Blue Star: Αύξηση 13,5% στα καθαρά κέρδη το 9μηνο
Το Διοικητικό Συμβούλιο της Blue Star Ναυτιλιακή με ιδιαίτερη ικανοποίηση ανακοινώνει ότι το Εννεάμηνο του 2007 ο Όμιλος επέτυχε να βελτιώσει σημαντικά τα αποτελέσματα χρήσης της περιόδου.

Συγκεκριμένα, ο ενοποιημένος κύκλος εργασιών ανήλθε σε 136,78 εκατ.ευρώ έναντι 113,28 εκατ. ευρώ το εννεάμηνο του 2006 παρουσιάζοντας αύξηση 20,7%.

Τα Κέρδη προ φόρων, χρηματοδοτικών, επενδυτικών αποτελεσμάτων και αποσβέσεων (EBITDA) αυξήθηκαν στα 42,94 εκατ. ευρώ από 36,25 εκατ. ευρώ (αύξηση 18,4%) ενώ τα Κέρδη μετά από φόρους και Δικαιώματα μειοψηφίας ανήλθαν σε 25,43 εκατ. ευρώ σημαντικά αυξημένα από τα κέρδη ύψους 22,41 εκατ. ευρώ την αντίστοιχη περυσινή περίοδο (αύξηση 13,5%).

Στην αύξηση του κύκλου εργασιών συνέβαλε η σημαντική βελτίωση του μεταφορικού έργου στη γραμμή της Δωδεκανήσου, τόσο στους επιβάτες και τα Ι.Χ. οχήματα όσο και στα φορτηγά αυτοκίνητα, λόγω της δρομολόγησης του επιβατηγού – οχηματαγωγού πλοίου Διαγόρας καθ’ όλη τη διάρκεια του τρέχοντος Εννεαμήνου.

Πρέπει να σημειωθεί ότι το πλοίο αποκτήθηκε τον Ιούλιο του 2006 και δρομολογήθηκε τον Αύγουστο του 2006.

Επίσης στην αύξηση του κύκλου εργασιών συνέβαλε και η μεσοσταθμική αύξηση του εσόδου ανά μεταφερόμενο επιβάτη και όχημα στις γραμμές των Κυκλάδων και της Δωδεκανήσου, που επιτεύχθηκε μετά τη μερική απελευθέρωση του κρατικού ναυλολογίου τον Μάιο του 2006 και την εφαρμογή από τον Όμιλό μας, μιας ελεύθερης εμπορικής πολιτικής προσαρμοσμένης στους κανόνες της προσφοράς και της ζήτησης.

Τέλος στην αύξηση του κύκλου εργασιών συνέβαλε και η βελτίωση των πληροτήτων στις γραμμές Ελλάδας – Ιταλίας όπου εκτελώντας 47,6% λιγότερα δρομολόγια, μετά τη μεταδρομολόγηση του πλοίου Blue Star 1 στη γραμμή της Βορείου Θαλάσσης, ο Όμιλος βελτίωσε σημαντικά το μεταφορικό έργο του Blue Horizon και τα έσοδα ανά δρομολόγιο συγκριτικά με την αντίστοιχη περυσινή περίοδο.

Στη γραμμή της Βορείου Θαλάσσης όπου δραστηριοποιείται το πλοίο Blue Star 1 από τις 29 Ιανουαρίου 2007, οι πληρότητες έχουν κυμανθεί σε ιδιαίτερα υψηλά επίπεδα ενώ το μέσο έσοδο ανά μεταφερόμενο επιβάτη, Ι.Χ. όχημα και φορτηγό αυτοκίνητο είναι σαφώς υψηλότερο του αντίστοιχου που παρήγαγε το πλοίο στη γραμμή της Αδριατικής κατά το περυσινό Εννεάμηνο.

Η λειτουργική κερδοφορία του Ομίλου (ΕΒΙΤDA) βελτιώθηκε κατά 18,4% κυρίως λόγω της σημαντικής αύξησης των εσόδων, της μικρής ποσοστιαίας αύξησης των εξόδων διοικητικής λειτουργίας καθώς και της δρομολόγησης των πλοίων σε γραμμές όπου επιτυγχάνεται πλήρης εκμετάλλευσή τους καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους, και επετεύχθη παρά τη σημαντική αύξηση κατά 11% της μέσης τιμής των καυσίμων κατά τη διάρκεια του Γ΄ Τριμήνου του 2007 σε σύγκριση με το αντίστοιχο τρίμηνο του 2006.

Τέλος, πρέπει να σημειωθεί ότι στο Εννεάμηνο του 2007 τα κέρδη μετά από φόρους και Δικαιώματα Μειοψηφίας δεν περιλαμβάνουν έκτακτο κέρδος από πώληση πλοίων που κατά το Εννεάμηνο του 2006 ανήλθε σε Ευρώ 1,3 εκατ. περίπου.

Σε ό,τι αφορά τα στοιχεία του Ισολογισμού και των Ταμειακών Ροών πρέπει να σημειωθεί ότι ο Όμιλος διατήρησε υψηλά ταμειακά διαθέσιμα, που ανήλθαν σε Ευρώ 53,18 εκατ. σε σχέση με το τέλος της χρήσης 2006 (Ευρώ 42,24 εκατ.) και μείωσε σημαντικά τις μακροπρόθεσμες υποχρεώσεις του.

Επίσης, οι λειτουργικές ταμειακές ροές βελτιώθηκαν και ανήλθαν σε Ευρώ 27,73 εκατ. έναντι Ευρώ 23,28 εκατ. το Εννεάμηνο του 2006 αποδεικνύοντας τη σωστή διαχείριση των στοιχείων του ενεργητικού.

Οι σημαντικότερες εξελίξεις στον Όμιλο κατά τη διάρκεια του Εννεαμήνου του 2007 ήταν:

Τον Ιανουάριο του 2007 το πλοίο Blue Star 1 μεταδρομολογήθηκε από τη γραμμή Ελλάδας – Ιταλίας στη γραμμή Σκωτίας – Βελγίου στη Βόρεια Θάλασσα. Το Blue Star 1 ταξιδεύει με ιδιαίτερη επιτυχία στη γραμμή αυτή από τις 29 Ιανουαρίου 2007.

Τον Μάρτιο του 2007 ο Όμιλός μας βραβεύτηκε για δεύτερη συνεχόμενη χρονιά ως η ”Καλύτερη Ναυτιλιακή Εταιρία για ταξίδια στην Ελλάδα” από τους αναγνώστες του περιοδικού Voyager. Αναλυτικά ο Όμιλός μας βραβεύτηκε από το αναγνωστικό κοινό του περιοδικού στις ακόλουθες κατηγορίες: Αίσθημα ασφάλειας, καθαριότητα, service, καμπίνες.

Τον Ιούνιο του 2007, η Τακτική Γενική Συνέλευση της εταιρίας αποφάσισε τη διανομή μερίσματος, ύψους 0,09 ευρώ ανά μετοχή. Η καταβολή του μερίσματος άρχισε στις 9 Ιουλίου 2007.

Τον Ιούνιο του 2007, εκδόθηκε το πρώτο έντυπο με τίτλο ”Με προορισμό εσάς” που καταγράφει τις Ενέργειες Κοινωνικής Ευθύνης στις οποίες προέβη ο Όμιλος στη διάρκεια του 2006 καθώς και τους πρώτους μήνες του τρέχοντος έτους.

Τον Σεπτέμβριο του 2007, η μητρική εταιρία Blue Star Ναυτιλιακή προέβη στην πώληση των ακινήτων (κτίρια γραφείων) που κατείχε στον Πειραιά και στη Ρόδο. Το συνολικό τίμημα των πωλήσεων αυτών ανήλθε σε Ευρώ 2,4 εκατ. και ενίσχυσε τα ταμειακά διαθέσιμα του Ομίλου.

Στις 23 Οκτωβρίου 2007, η MIG SHIPPING S.A., θυγατρική εταιρία της MARFIN INVESTMENT GROUP ΑΝΩΝΥΜΟΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΣΥΜΜΕΤΟΧΩΝ (ως αποτέλεσμα της απόκτησης της πλειοψηφίας (>50%) των δικαιωμάτων ψήφου της Attica Α.Ε. Συμμετοχών από την ως άνω εταιρία), υπέβαλε Υποχρεωτική Δημόσια Πρόταση προς τους μετόχους της Blue Star Ναυτιλιακή για την αγορά των κοινών ανωνύμων, μετά ψήφου μετοχών τους, προς Ευρώ 3,83 ανά μετοχή, τοις μετρητοίς.

Η διαδικασία της Δημόσιας Πρότασης βρίσκεται σε εξέλιξη.

Στις 15 Νοεμβρίου 2007, το συνολικό ποσοστό (άμεσο και έμμεσο) που κατέχει η MARFIN INVESTMENT GROUP στο μετοχικό κεφάλαιο και στα δικαιώματα ψήφου της Blue Star Ναυτιλιακή, ανήλθε σε 50,18%.

Επίσης, πρέπει να σημειωθεί ότι από την 1η Οκτωβρίου 2007, σύμφωνα με σχετική υπουργική απόφαση, έγινε υποχρεωτική η χρήση ναυτιλιακών καυσίμων με χαμηλή περιεκτικότητα σε θείο για τα επιβατικά πλοία τακτικών δρομολογίων, στα πλαίσια εναρμόνισης της Ελληνικής με την Ευρωπαϊκή νομοθεσία.

Το κόστος του νέου τύπου καυσίμου είναι υψηλότερο (κατά 15-20 ευρώ ανά μετρικό τόνο) και σε συνδυασμό με τις ήδη πολύ υψηλές τιμές των καυσίμων, θα επιβαρύνει περαιτέρω τα αποτελέσματα όλων των ναυτιλιακών εταιριών του κλάδου.

Το συνολικό μεταφορικό έργο του Ομίλου στο Εννεάμηνο ανήλθε σε 2.960.661 επιβάτες, 395.384 Ι.Χ. οχήματα και 122.033 φορτηγά αυτοκίνητα. Σε σύγκριση με την αντίστοιχη περυσινή περίοδο το μεταφορικό έργο αυξήθηκε κατά 3,6% στους επιβάτες, 8,5% στα Ι.Χ. οχήματα και κατά 15% στα φορτηγά αυτοκίνητα.

Σε συνέχεια των εξελίξεων που παρουσιάστηκαν προηγούμενα τόσο σε επίπεδο οικονομικών αποτελεσμάτων όσο και μεταφορικού έργου, η Διοίκηση του Ομίλου λαμβάνοντας υπόψη της την μεγάλη άνοδο των τιμών των καυσίμων κατά τη διάρκεια του Γ΄ Τριμήνου καθώς και τους μήνες Οκτώβριο και Νοέμβριο, διαπιστώνει ότι αν συνεχιστεί η ανοδική πορεία των τιμών των καυσίμων, θα αποτελέσει ανασταλτικό παράγοντα για την απόδοση του Ομίλου κατά το Δ΄ Τρίμηνο του έτους.

Τέλος πρέπει να τονιστεί ότι η Διοίκηση του Ομίλου συνεχώς εξετάζει τις εξελίξεις των διεθνών γραμμών καθώς και της Ακτοπλοϊκής αγοράς και μελετά την ενίσχυση των υφισταμένων ή την ανάπτυξη νέων γραμμών μέσω αγοράς ή ναυπήγησης σύγχρονων συμβατικών πλοίων υψηλών προδιαγραφών, εφόσον οι συνθήκες της αγοράς το επιτρέψουν. Η Διοίκηση του Ομίλου βρίσκεται σε επαφή με ναυπηγεία για τη ναυπήγηση πλοίων.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v