Φουρλής: Θετική πορεία και στο γ' τρίμηνο

Διατήρηση της θετικής τάσης του α' εξαμήνου καταγράφηκε και στο δίμηνο Ιουλίου-Αυγούστου. Ο προγραμματισμός για επενδύσεις στο β' εξάμηνο του 2016. Προετοιμάζεται η εταιρική ομολογιακή έκδοση της House Market.

Φουρλής: Θετική πορεία και στο γ τρίμηνο

Βαρόμετρο για τις επιδόσεις του γ' τριμήνου αλλά και για την πορεία του ομίλου στο σύνολο της χρήσης χαρακτήρισε τον Σεπτέμβριο, ο διευθύνων σύμβουλος της Φουρλής κ. Απ. Πεταλάς, κατά τη διάρκεια της ενημέρωσης των αναλυτών για τα αποτελέσματα του α' εξαμήνου.

Ο ίδιος ανάφερε ότι η θετική τάση αύξησης των πωλήσεων, η οποία καταγράφηκε στο σύνολο του α' εξαμήνου, διατηρήθηκε και το δίμηνο Ιουλίου-Αυγούστου, με θετικές επιδόσεις και στα δύο λιανικά concept του ομίλου (ΙΚΕΑ και Intersport), τόσο στην Ελλάδα όσο και στις αγορές του εξωτερικού.

Σημείωσε ωστόσο ότι δεδομένου πως το περυσινό αντίστοιχο δίμηνο οι πωλήσεις επηρεάστηκαν από τις ειδικές συνθήκες (capital controls, δημοψήφισμα και πολιτική αβεβαιότητα), η φετινή αύξηση προήλθε από μια χαμηλή βάση.

Συμπλήρωσε δε ότι ο Σεπτέμβριος αποτελεί το 40% του τζίρου του γ' τριμήνου, και έχει σημαντική βαρύτητα τόσο σε απόλυτους αριθμούς όσο και ως ένδειξη για την καταναλωτική τάση. Επισήμανε ωστόσο ότι η όποια πρόβλεψη είναι παρακινδυνευμένη, δεδομένου ότι και φέτος το διαθέσιμο εισόδημα αναμένεται να επηρεαστεί από την υψηλή φορολογία.

Σε σχέση με τις αγορές του εξωτερικού, ο όμιλος καταγράφει διαρκή αύξηση πωλήσεων σε Ρουμανία, Βουλγαρία και Κύπρο, με την Τουρκία να υποχωρεί εξαιτίας των γεγονότων του καλοκαιριού. Σύμφωνα με τον κ. Πεταλά, η έκθεση του ομίλου στην Τουρκία παραμένει μικρή (5% του ενοποιημένου τζίρου) και δεν ασκεί ιδιαίτερη πίεση, συμπληρώνοντας ωστόσο ότι αποτελεί μια αγορά με σημαντικές προοπτικές στην οποία ο όμιλος επενδύει.

Στο μέτωπο των επενδύσεων, ο όμιλος έχει ήδη δαπανήσει 6 εκατ. ευρώ για την ανακαίνιση υφιστάμενων λιανικών σημείων, ενώ αναμένεται στο σύνολο του έτους να δαπανήσει ακόμη 4-5 εκατ. ευρώ προκειμένου να προσθέσει ένα ακόμη pick up point της ΙΚΕΑ στη Βάρνα της Βουλγαρίας, 4 νέα σημεία πώλησης της Intersport αλλά και να εγκαταστήσει σύστημα SAP στην Τουρκία.

Επίσης, ο όμιλος επανέρχεται -μετά τη συγκυριακή επιλογή του 2015- στην έκδοση πλήρους καταλόγου της ΙΚΕΑ, ο οποίος λανσάρεται επισήμως σήμερα 1 Σεπτεμβρίου. Έτσι, φέτος αναμένεται να αυξήσει τα έξοδα μάρκετινγκ κατά 2,5 εκατ. ευρώ (κόστος που αντιστοιχεί σε μια πλήρη έκδοση του καταλόγου), αλλά να αποκτήσει ένα σημαντικό εργαλείο πώλησης. Σύμφωνα με τον κ. Πεταλά, οι φετινές τιμές ΙΚΕΑ παραμένουν σταθερές, με ένα μόνο μικρό ποσοστό 5% των προϊόντων να έχουν σημειώσει αύξηση και ένα 10% μείωση.

Σε ό,τι αφορά στον καθαρό δανεισμό του ομίλου, αυτό στο α' εξάμηνο διαμορφώθηκε στα 134 εκατ. ευρώ, χαμηλότερα από το αντίστοιχο περυσινό διάστημα, ενώ διατηρείται η πρόβλεψη στο τέλος του 2016 αυτός να διαμορφωθεί στο επίπεδο των 115 εκατ. ευρώ. Ο όμιλος έχει προχωρήσει σε αναδιάρθρωση δανεισμού σε Βουλγαρία και Κύπρο με ευνοϊκότερους όρους, που θα οδηγήσει σε μείωση χρηματοοικονομικών εξόδων.

Σ' αυτό το πλαίσιο, ο όμιλος προετοιμάζεται επίσης για την πρώτη εταιρική ομολογιακή έκδοση για τη μη εισηγμένη εταιρία του House Market (IKEA). Σημειώνεται πως η εν λόγω δημόσια προσφορά έχει λάβει πράσινο φως από τη Διοικούσα Επιτροπή του Χ.Α. και αυτό που μένει είναι η αντίστοιχη έγκριση από το Δ.Σ. της Επιτροπής Κεφαλαιαγοράς. Σύμφωνα με πηγές του ομίλου, μετά τις απαραίτητες εγκρίσεις θα οριστικοποιηθεί και το διάστημα διενέργειας της εν λόγω έκδοσης, με τις εκτιμήσεις να κάνουν λόγο για το τέλος Σεπτεμβρίου.

 

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v