«Ντεμπούτο» για το πρώτο ομόλογο του ΧΑ

Στην ανάπτυξη του προϊόντος των εταιρικών ομολόγων ευελπιστούν οι χρηματιστηριακές αρχές, προκειμένου να χρηματοδοτηθούν οι ελληνικές εταιρείες. Τι δήλωσε ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της MLS, Γιάννης Καματάκης.

«Ντεμπούτο» για το πρώτο ομόλογο του ΧΑ

Στην ευκαιρία που ανοίγει η αγορά των εταιρικών ομολόγων προκειμένου οι ελληνικές επιχειρήσεις να αποκτήσουν πρόσβαση σε πηγές χρηματοδότησης αναφέρθηκε τόσο ο CEO της ΕΧΑΕ κ. Σωκράτης Λαζαρίδης, όσο και ο πρόεδρός της κ. Ιάκωβος Γεωργάνας κατά τη χθεσινή εκδήλωση που έγινε για τα εγκαίνια της σχετικής έκδοσης της MLS (ο κ. Γεωργάνας υπήρξε και πρωτεργάτης κατά το μακρινό παρελθόν για την έκδοση των ομολόγων ΕΤΒΑ).

Χαρακτηριστική επίσης ήταν η αναφορά του διευθύνοντος συμβούλου της BETA Χρηματιστηριακής Ευάγγελου Χαρατσή σχετικά με τις δυνατότητες ανάπτυξης του θεσμού κατά τα επόμενα χρόνια στην Ελλάδα. Σύμφωνα με τον γνωστό χρηματιστή:

• Η τρέχουσα σχέση μεταξύ ομολογιακών δανείων και τραπεζικού δανεισμού στην Ευρώπη είναι μόλις 30 προς 70, όταν η σχέση αυτή στις ΗΠΑ είναι αντίστροφη.

• Οι ομολογιακές εκδόσεις που στην Ευρώπη αποτελούν μόλις το 43% του ΑΕΠ. Στόχος είναι να αυξηθεί το ποσοστό αυτό στο 65% έως το 2020.

• Στην Ελλάδα, οι εκδόσεις εταιρικών ομολόγων του 2014 ανέβασαν το ποσοστό γύρω στο 3,5% του ΑΕΠ.

• Οι εκδόσεις εταιρικών ομολόγων μέσω του ΧΑ απευθύνονται στις περισσότερες ελληνικές επιχειρήσεις, καθώς οι εκδόσεις του εξωτερικού είναι δυσανάλογα μεγάλες για τα μεγέθη των περισσοτέρων εξ αυτών.

• Ενώ για τις εκδόσεις των ξένων ομολογιακών δανείων απαιτείται κατ' ελάχιστον ένα ποσό επένδυσης της τάξεως των 100 χιλιάδων ευρώ (άρα ένα χαρτοφυλάκιο δέκα ομολόγων απαιτεί τουλάχιστον ένα εκατ. ευρώ επένδυση), τα ελάχιστα ποσά είναι πολύ χαμηλότερα για τους ελληνικούς τίτλους (π.χ. 10.000 ευρώ για την έκδοση της MLS).

Από την πλευρά του, ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της MLS Γιάννης Καματάκης, προχωρώντας σε μια σύντομη παρουσίαση της εισηγμένης, αναφέρθηκε μεταξύ άλλων:

• Στα ανοδικά αποτελέσματα του 2015 (κύκλος εργασιών 21,4 εκατ. και καθαρά κέρδη 2,02 εκατ. ευρώ) και στη θετική εκτίμηση για την πορεία της φετινής χρονιάς («ίσως να είναι η καλύτερη χρονιά, με ιστορικά επίπεδα πωλήσεων και κερδών»).

• Στα μερίδια αγοράς της MLS στην εγχώρια αγορά (άνω του 50% στις συσκευές πλοήγησης, πρώτη θέση στα tablets και μερίδιο 5% στα κινητά τηλέφωνα, επίδοση που πιάστηκε για πρώτη φορά μέσα στο 2016, ενώ βραχυμεσοπρόθεσμος στόχος είναι το 10%).

• Στη στρατηγική της MLS που θέλει πρώτα την εδραίωση στην εγχώρια αγορά και στη συνέχεια στη διεθνή επέκταση. Ειδικότερα, σε ό,τι αφορά τις διεθνείς προοπτικές, έγινε αναφορά στην πολυεθνική παρουσία που έχουν οι εγχώριοι πελάτες της.

• Στη σταδιακή είσοδο που έχει γίνει στο προϊόν της τηλεόρασης («η πρώτη Android τηλεόραση στον κόσμο»).

Τα κεφάλαια που αντλήθηκαν από την έκδοση (4 εκατ. ευρώ) θα διατεθούν για τη χρηματοδότηση της έρευνας νέων προϊόντων και για τη διεθνοποίηση των εργασιών της εταιρείας.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v