Στην αναδιάρθρωση του δικτύου καταστημάτων του αλλά και στην ενίσχυση του με νέα σημεία προχωρά ο ισπανικός πολυεθνικός όμιλος Inditex, ο οποίος αναπτύσσει στην Ελλάδα επτά διαφορετικές αλυσίδες.
Ο μεγαλύτερος, από άποψη μεγεθών και δικτύου, λιανέμπορος ένδυσης στη χώρα προχώρησε πρόσφατα στο κλείσιμο του καταστήματος της αλυσίδας Zara (του παλαιότερου και μεγαλύτερου concept του), το οποίο εδραζόταν επί της οδού Σκουφά, προκαλώντας εντύπωση τόσο στη αγορά ακινήτων όσο και του λιανεμπορίου.
Σύμφωνα με πληροφορίες του euro2day.gr ωστόσο το συγκεκριμένο κατάστημα πρόκειται να αξιοποιηθεί σύντομα από άλλη αλυσίδα του ισπανικού ομίλου. Σύμφωνα με τη διοίκηση του ομίλου στην Ελλάδα, το συγκεκριμένο κατάστημα δεν διέθετε κατάλληλο μέγεθος και υποδομές για να υποστηρίξει το concept Zara, οπότε επιλέχθηκε η αντικατάσταση του. Ήδη στο Κολωνάκι λειτουργούν καταστήματα των αλυσίδων Massimo Dutti και Zara Home, και ο όμιλος έχει αποφασίσει να αξιοποιήσει το άδειο πλέον σημείο με κάποιο κατάστημα από τις υπόλοιπες αλυσίδες του (Stradivarius, Pull&Bear, Oysho, Bershka).
Πέραν τη συγκεκριμένης κίνησης, εντός του 2016 ο όμιλος έχει ανοίξει ένα νέο κατάστημα Stradivarius στην Κοζάνη, ενώ έχουν ανακαινιστεί το κατάστημα Stradivarius στην οδό Τσιμισκή, τα Pull & Bear και Stradivarius στο The Mall Athens, ενώ σε εξέλιξη είναι και η ανακαίνιση του καταστήματος Zara εντός του ίδιου εμπορικού κέντρου.
Κατά το προηγούμενο έτος άνοιξαν τα Pull & Bear, Stradivarius και Berska στο εμπορικό κέντρο River West, δύο νέα καταστήματα Stradivarius σε Ρόδο και Τρίκαλα,και το εποχιακό κατάστημα της Οysho στη Μύκονο. Αυτή την στιγμή ο όμιλος Inditex λειτουργεί στη χώρα μας συνολικά 46 καταστήματα για τη φίρμα Ζara, 29 για την Berska, 19 της αλυσίδας Οysho, 24 της Pull & Bear, 20 ακόμη καταστήματα της Stradivarius, 13 της Massimo Dutti, 10 της Zara Home, ενώ ο όμιλος διαθέτει online εμπορική παρουσία για όλες τις αλυσίδες του συμπεριλαμβανομένης και της Uterque (η οποία είχε αποχωρήσει στα τέλη του 2014 κλείνοντας τα δυο φυσικά της καταστήματα στην Ελλάδα).
Πάνω οι πωλήσεις το 2015
Εκτός από τις ανακατατάξεις και την ενεργή διαχείριση του δικτύου καταστημάτων, οι ελληνικές θυγατρικές αλυσίδες του ομίλου επιτυγχάνουν επίσης αύξηση πωλήσεων. Το 2015, η ενοποιημένη αύξηση πωλήσεων των επτά αλυσίδων ανήλθε σε 5,95%.
Ειδικότερα, η αλυσίδα Zara στη χρήση του 2015 εμφάνισε αύξηση πωλήσεων κατά 6,04% στα 196,3 εκατ.ευρώ, ενώ διψήφια αύξηση πωλήσεων παρουσίασαν οι αλυσίδες Stradivarius (+15,02%) με πωλήσεις 43,7 εκατ.ευρώ και Zara Home (+12,41%) στα 17,2 εκατ.ευρώ. Ακολούθησε η αλυσίδα Bershka με αυξημένες πωλήσεις κατά 7,03% στα 68,6 εκατ.ευρώ, η Oysho με 20 εκατ.ευρώ (+2,93%) και η Pull&Bear με πωλήσεις της τάξης των 48,1 εκατ.ευρώ (+0,51%).
Η μοναδική αλυσίδα του ομίλου η οποία παρουσίασε μικρή κάμψη (-1,74%) είναι η Massimo Dutti, της οποίας οι πωλήσεις ανήλθαν το 2015 στα 26,6 εκατ.ευρώ. Ετσι ο αθροιστικός κύκλος εργασιών του ομίλου ανήλθε στα 420,5 εκατ.ευρώ, ποσό στο οποίο δεν συμπεριλαμβάνονται οι πωλήσεις που πραγματοποιούν τα ηλεκτρονικά καταστήματα των αντίστοιχων αλυσίδων.