Οι τελικές σκέψεις του ΥΕΝ για ΣΕΜΠΟ σε ΟΛΠ-ΟΛΘ

Η νέα ηγεσία του ΥΕΝ έχει ξεκαθαρίσει το μοντέλο με το οποίο θα προχωρήσει στην ιδιωτικοποίηση των ΣΕΜΠΟ στα δύο μεγάλα λιμάνια της χώρας, του Πειραιά και της Θεσσαλονίκης. Στον μεν Πειραιά προκρίνεται η λύση των δύο παρόχων, με τον ΟΛΠ να είναι ο ένας από αυτούς, στη δε Θεσσαλονίκη δεν προβλέπεται συμμετοχή του ΟΛΘ, αλλά η μια προβλήτα θα εκχωρηθεί αποκλειστικά σε ιδιώτη.

Οι τελικές σκέψεις του ΥΕΝ για ΣΕΜΠΟ σε ΟΛΠ-ΟΛΘ
της Αθηνάς Καλαϊτζόγλου

Η νέα ηγεσία του υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας έχει ξεκαθαρίσει το μοντέλο με το οποίο θα προχωρήσει στην ιδιωτικοποίηση των Σταθμών Εμπορευματοκιβωτίων στα δύο μεγάλα λιμάνια της χώρας, του Πειραιά και της Θεσσαλονίκης.

Στον μεν Πειραιά προκρίνεται η λύση των δύο παρόχων, με τον ΟΛΠ να είναι ο ένας από αυτούς, στη δε Θεσσαλονίκη δεν προβλέπεται συμμετοχή του ΟΛΘ, αλλά η υπάρχουσα μία προβλήτα θα εκχωρηθεί αποκλειστικά σε ιδιώτη. Αυτό που απομένει να διευκρινιστεί είναι ποια προβλήτα από τις τρεις θα κρατήσει ο ΟΛΠ και ποιες θα εκχωρηθούν στον ενδιαφερόμενο επενδυτή. Επίσης, δεν έχει αποφασιστεί και ο χρόνος παραχώρησης των ΣΕΜΠΟ στους ιδιώτες.

Ο ΥΕΝ κ. Γ. Βουλγαράκης διαφοροποιείται από τον προκάτοχό του στο ότι δεν επιθυμεί να υπάρχει ιδιωτικό μονοπώλιο στο μεγαλύτερο λιμάνι της χώρας, για ευνόητους λόγους, ενώ στη Θεσσαλονίκη, λόγω μεγέθους, δεν τίθεται τέτοιο θέμα.

Αντίθετα, ο κ. Μ. Κεφαλογιάννης δεν συζητούσε το ενδεχόμενο συμμετοχής του Δημοσίου, αλλά υπερθεμάτιζε για την εκχώρηση όλων των ΣΕΜΠΟ σε ιδιώτες.

Η επίσημη ανακοίνωση της πολιτικής ιδιωτικοποίησης των ΣΕΜΠΟ σε Πειραιά και Θεσσαλονίκη καθυστερεί σε αυτή τη φάση για δύο κρίσιμους λόγους:

Πρώτον, γιατί ο κ. Βουλγαράκης επιθυμεί να ολοκληρώσει τον κύκλο επαφών του με επενδυτές οι οποίοι έχουν εκδηλώσει ως τώρα ενδιαφέρον συμμετοχής, προκειμένου να θέσει υπόψη τους τα νέα δεδομένα που διαμορφώνονται και να εξασφαλίσει την ανταπόκρισή τους.

Δεύτερον, γιατί η κυβέρνηση αποδίδει ιδιαίτερη σημασία στο υφιστάμενο πολιτικό περιβάλλον και δεν θα προχωρήσει σε οποιαδήποτε επίσημη ανακοίνωση, αν δεν ολοκληρωθούν πρώτα οι εσωκομματικές διαδικασίες στο κόμμα της αξιωματικής αντιπολίτευσης για την εκλογή νέου αρχηγού και δεν υπολογιστούν και οι αντιδράσεις από τους εσωκομματικούς ”αντάρτες”.

Σε κάθε περίπτωση, πηγές που μίλησαν στο euro2day εξέφραζαν την άποψη ότι ”αν ο πολιτικός περίγυρος διασφαλίσει τη δυνατότητα προώθησης των μεταρρυθμίσεων αυτών χωρίς κραδασμούς” τότε το ΥΕΝ θα κάνει επίσημες ανακοινώσεις περί τα τέλη Νοεμβρίου, ώστε οι διαγωνισμοί να βγουν στον αέρα τον Ιανουάριο του 2008.

Μέχρι στιγμής διατηρούν το ενδιαφέρον συμμετοχής τους για την εκχώρηση των ΣΕΜΠΟ οι Dubai Ρorts World, Cosco Pacific, Μaersk Line, Ηutchinson και Ζim Lines. Σε ό,τι έχει να κάνει με την ΜSC το ενδιαφέρον της σε αυτή τη φάση παραμένει θολό.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v