Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Τζ. Κουτσολιούτσος: Δεν είναι προβλέψιμη η Ελλάδα

Συντηρητικές εκτιμήσεις για την πορεία της εγχώριας κατανάλωσης εκφράζει ο διευθύνων σύμβουλος του ομίλου FFGroup. Αναλύει τα σχέδια για μια νέα τοποθέτηση στη λιανική διεθνώς μέσω της on line παρουσίας.

Τζ. Κουτσολιούτσος: Δεν είναι προβλέψιμη η Ελλάδα

Νέο μίγμα στη λιανική εκπροσώπηση τόσο των βασικών φιρμών -Folli Follie και Links of London- όσο και των επιμέρους εμπορικών δραστηριοτήτων του δημιουργεί ο ελληνικός εμπορικός όμιλος Folli Follie, επενδύοντας με ταχείς ρυθμούς στην on line εκπροσώπησή του.

«Ο κόσμος αλλάζει και μαζί και η κατανάλωση. Την ημέρα μετράς τα μερίδιά σου και τη νύχτα μπορεί να έχεις χάσει πελάτες», υπογραμμίζει χαρακτηριστικά ο διευθύνων σύμβουλος του ομίλου κ. Τζώρτζης Κουτσολιούτσος.

«Προκειμένου να καταστήσουμε τη φίρμα ως παγκόσμιο brand οφείλουμε να επενδύσουμε στην on line παρουσία μας». Ήδη, τα ηλεκτρονικά καταστήματα της FF και της Links Of London στην Κίνα εμφανίζουν ραγδαία αύξηση των πωλήσεων, αναμένοντας φέτος να παρουσιάσουν τζίρο 20 εκατ. ευρώ.

Επέκταση σχεδιάζεται επίσης και για το ηλεκτρονικό κατάστημα των πολυκαταστημάτων Factory Outlets, με σκοπό να καλύψει μελλοντικά τόσο τη Ρουμανία και τη Βουλγαρία αλλά και άλλες περιοχές της Ευρώπης, όπου ο όμιλος δεν διαθέτει φυσική παρουσία. Επίσης, βρίσκεται σε συζητήσεις για τον έλεγχο του online καταστήματος της Juicy Couture πανευρωπαϊκά.

Στο πλαίσιο αυτό ο όμιλος δαπανά ήδη το σημαντικό ποσό των 60 εκατ. ευρώ που προγραμματίζει για φέτος ενώ ταυτόχρονα επανασχεδιάζει την εσωτερική του οργάνωση ώστε να ανταποκριθεί στα νέα δεδομένα. «Η λιανική αλλάζει. Ακόμη και στην off line παρουσία μας χρειάζεται διαφορετικό στήσιμο, μια νέα εμπορική πρόταση, η οποία εκφράζεται μέσα από το νέο concept καταστημάτων της Folli Follie», σημειώνει και προσθέτει πως ο σύγχρονος καταναλωτής έχει την ανάγκη μιας συνολικής εμπειρίας. Αναφέρει πως o όμιλος έχει προχωρήσει σε εσωτερικές αλλαγές τόσο στον τομέα διαχείρισης των logistics, όπου στρέφεται σε συνεργασίες outsourcing, όσο και σε αλλαγές στη στρατηγική μάρκετινγκ.

Η επιλογή της ηλεκτρονικής εκπροσώπησης εκτιμά ότι θα έχει οφέλη και στην απόδοση των πωλήσεων που πραγματοποιεί ο όμιλος καθώς αυτή θα μειώσει σταδιακά και την εξάρτηση από τρίτους, όπως τα πολυκαταστήματα.

Σήμερα οι πωλήσεις σε τρίτα δίκτυα αλλά και στα καταστήματα franchise που αναπτύσσει ο όμιλος στην Κίνα αποτελούν περισσότερο από το 50% του ενοποιημένου κύκλου εργασιών. Σύμφωνα με τον κ. Κουτσολιούτσο, αυτή είναι και η βασική αιτία για τον σχηματισμό υψηλών απαιτήσεων που στο α' τρίμηνο του 2016 άγγιξαν τα 518 εκατ. ευρώ. «Οι απαιτήσεις ωστόσο βαίνουν μειούμενες, αφενός γιατί δυναμώνουν οι ίδιες πωλήσεις μας και αφετέρου γιατί έχοντας μεγαλύτερη διαπραγματευτική ισχύ, μειώνουμε ταυτόχρονα και τον χρόνο πληρωμής», σημειώνει.

Ενόσω ο όμιλος προσδιορίζει τη νέα του στρατηγική, συνεχίζει να επενδύει σε όλους του τομείς δραστηριότητας. Προσφάτως εγκαινίασε νέο εμπορικό πολυχώρο στο Βουκουρέστι και εγκαινίασε ένα ακόμη πολυσυλλεκτικό κατάστημα του brand Collective στη συγκεκριμένη αγορά, η οποία σύμφωνα με τον κ. Κουτσολιούτσο συνεχίζει να αναπτύσσεται, συνεχίζει την ανάπτυξη στην Κίνα με τη μετακόμιση καταστημάτων και τη δημιουργία σημείων με βάση το νέο concept, αναλαμβάνει νέες αντιπροσωπείες όπως εκείνη της Molton Brown για την αγορά της Ισπανίας και διατηρεί ανοιχτούς διαύλους για νέες πιθανές συνεργασίες. «Είναι πρόωρο αλλά ενδεχομένως μέσα στο 2016 να υπάρξουν και νέες συμφωνίες αντιπροσώπευσης, καθώς ο όμιλος έχει ισχυροποιηθεί και έχει αποκτήσει διακριτή θέση ως συνεργάτης μεγάλων οίκων», σημειώνει.

Ο ίδιος υποστηρίζει ότι ακόμη και σε μια περίοδο παρατεταμένης κρίσης υπάρχουν ευκαιρίες, φέρνοντας ως παράδειγμα τον τομέα καλλυντικών επιλεκτικής διανομής. «Ξεκινήσαμε με μερικές φίρμες αρωματικών και σήμερα διαθέτουμε στο χαρτοφυλάκιό μας τη Shiseido και τη Max Factor» αναφέρει, υπολογίζοντας ότι το 2017, η συγκεκριμένη δραστηριότητα θα αποφέρει τζίρο 40 εκατ.ε υρώ στον όμιλο.

Παρά την ενδυνάμωσή του και την κατοχύρωση μεριδίων στην Ελλάδα, ο κ. Κουτσολιούτσος χαρακτηρίζει την εσωτερική αγορά «δύσκολα προβλέψιμη». Αναγνωρίζει ότι το κλίμα δεν ήταν καλό το τελευταίο διάστημα με ολοφάνερη επίπτωση στην κατανάλωση, ενώ εκτιμά ότι οι νέες επιβαρύνσεις στη φορολογία θα επιδράσουν αρνητικά. Σημειώνει δε ότι και ο τουρισμός έως σήμερα δεν δείχνει να βοηθά, καθώς το εισερχόμενο ρεύμα «δεν έχει ποιότητα», εννοώντας τη δυναμική του στην κατανάλωση. Υποστηρίζει ωστόσο «πως κάπου εδώ θα συναντήσουμε τον πάτο. Αυτό είναι ένα ζητούμενο», αναφέρει.

Σε ό,τι αφορά στις ξένες αγορές, ο κ. Κουτσολιούτσος μεταφέρει θετικές εκτιμήσεις για τη δυναμική της Ασίας, και ειδικότερα της Κίνας, όπου ο όμιλος διαθέτει δίκτυο 260 σημείων (110 franchise-150 ίδια). «Είναι η δεύτερη οικονομία στον κόσμο, με προοπτική έως το 2020 να ξεπεράσουν τις ΗΠΑ. Ακόμη κι αν οι ρυθμοί επιβραδύνουν σε σχέση με το πρόσφατο παρελθόν, έχουμε να κάνουμε με ένα οικονομικό περιβάλλον εξαιρετικά δυναμικό, που όμοιό του δεν συναντάμε αυτή τη στιγμή παγκοσμίως», καταλήγει.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v