Αύξηση μεγεθών απ'όλους τους κλάδους δραστηριότητας- παρά τη δυσμενή εποχικότητα και τα περιορισμένα οφέλη από τον ταξιδιωτικό τουρισμό- παρουσίασε στο α' τρίμηνο του 2016 ο όμιλος Folli Follie, η οποία δεν εμπεριέχει συναλλαγματική επίπτωση σε αντίθεση με τα προηγούμενα τρίμηνα της χρήσης του 2015.
Συγκεκριμένα, ο όμιλος παρουσίασε αύξηση κύκλου εργασιών κατά 9,3% στα 293,7 εκατ. ευρώ, και κερδών EBITDA κατά 6,9% στα 70,9 εκατ. ευρώ, ενώ τα καθαρά κέρδη της περιόδου διαμορφώθηκαν στα 43,2 εκατ. ευρώ, αυξημένα κατά 25,1%.
Πίεση ωστόσο δέχθηκε το περιθώριο κέρδους του ομίλου, καθώς στον τομέα κοσμημάτων και αξεσουάρ το περιθώριο EBITDA υποχώρησε στο 30% από 31,2% και στον τομέα χονδρικής/λιανικής ενδυμάτων στο 14,6% έναντι 16,2% το α' τρίμηνο του 2015. Σύμφωνα με τον διευθύνοντα σύμβουλο του ομίλου, κ. Τζ. Κουτσολιούτσο κατά την ενημέρωση των αναλυτών για τα αποτελέσματα της περιόδου, πρόκειται για συγκυριακή επίπτωση κατά τους πρώτους μήνες του έτους, εκτιμώντας ότι το περιθώριο κέρδους θα ισορροπήσει σε υψηλότερα επίπεδα στα επόμενα τρίμηνα.
Ο όμιλος κατά το α' τρίμηνο του 2016 προχώρησε σε σημαντικές επενδύσεις ύψους 34,8 εκατ. ευρώ, διπλάσιες σε σχέση με την αντίστοιχη περυσινή περίοδο, προκειμένου να εξυπηρετήσει την ανάπτυξη του νέου concept καταστημάτων της Folli Follie, το οποίο προβλέπει μεγαλύτερου εμβαδού σημεία.
Οι αυξημένες επενδύσεις εξάλλου ευθύνονται σύμφωνα με τον κ. Κουτσολιούτσο για τις αρνητικές ταμειακές ροές που εμφάνισε ο όμιλος, αν και υποστήριξε ότι οι ανάγκες κεφαλαίου κίνησης ήταν φέτος σαφώς βελτιωμένες. Πρόσθεσε δε ότι στα επόμενα τρίμηνα θα υπάρξουν θετικές ταμειακές ροές. Επιφυλάχθηκε ωστόσο να κάνει πρόβλεψη για τα βασικά μεγέθη του ομίλου στο σύνολο της τρέχουσας χρήσης υπογραμμίζοντας ότι κινείται «σ'ένα περιβάλλον γεμάτο προκλήσεις» με πολλές παραμέτρους αβεβαιότητας, ώστε να σχηματίσει ποσοτικοποιημένη εκτίμηση.
Ερωτηθείς για την εξέλιξη των απαιτήσεων του ομίλου, οι οποίες ξεπερνούν τα 500 εκατ. ευρώ δήλωσε πως στο α΄τρίμηνο –παρά την αύξηση τζίρου- υπήρξε μείωση τους κυρίως λόγω της συμμετοχής του e-commerce αλλά και της βελτίωσης είσπραξης κάποιων απαιτήσεων.
Ο κ. Κουτσολιούτσος ανάφερε ότι το α' τρίμηνο δεν είναι ευθέως συγκρίσιμο με το αντίστοιχο του 2015, λόγο της μετακίνησης της πασχαλινής εορταστικής περιόδου, προσθέτοντας ότι ο Απρίλιος ήταν ένας εξόχως θετικός μήνας.
Eκτός των «παραδοσιακών» καταστημάτων, ιδιαίτερη αναφορά έκανε ο επικεφαλής του ομίλου στις on line πωλήσεις της Folli Follie στην Κίνα (απ'όπου αναμένει τζίρο 20 εκατ. ευρώ φέτος), στις θετικές επιδόσεις των ηλεκτρονικών πωλήσεων της Links of London, αλλά και εκείνων που προέρχονται από το e-shop των Factory Outlet.
O όμιλος αναμένεται να δαπανήσει φέτος ακόμη 25 περίπου εκατ. ευρώ (σύνολο 60 εκατ. ευρώ) για την επέκταση των ηλεκτρονικών πλατφορμών και του δικτύου Folli Follie, ενώ ταυτόχρονα επενδύει σε συστήματα εσωτερικής οργάνωσης. Θετική επίδραση αναμένει ο όμιλος και από την αύξηση της τουριστικής κίνησης στην Ελλάδα, κυρίως από τη Ρωσία και τη Μέση Ανατολή- εξ' ου και η επέκταση των καταστημάτων Collective σε resorts, με στόχο τους πελάτες υψηλών εισοδηματικών κριτηρίων.