Στην τουρκική αγορά στρέφεται η Δάιος Πλαστικά

Στη νοτιοανατολική Ευρώπη στρέφεται η Δάιος Πλαστικά, με προεξάρχουσα την αγορά της Τουρκίας, όπου έχει τοποθετήσει φέτος για πρώτη φορά τα προϊόντα της. Η εταιρεία θα προσθέσει από τα τέλη Οκτωβρίου μια νέα παραγωγική δραστηριότητα, της οποίας ανάλογη δεν υπάρχει στην εσωτερική αγορά. Οι προοπτικές και η αισιοδοξία της διοίκησης.

Στην τουρκική αγορά στρέφεται η Δάιος Πλαστικά
Στις αγορές της νοτιοανατολικής Ευρώπης στρέφει το ενδιαφέρον της η Δάιος Πλαστικά, με προεξάρχουσα την Τουρκία, όπου έχει τοποθετήσει φέτος για πρώτη φορά τα προϊόντα της.

Η εταιρεία θα προσθέσει από τα τέλη Οκτωβρίου μια νέα παραγωγική δραστηριότητα, της οποίας ανάλογη δεν υπάρχει στην εσωτερική αγορά.

Οι τελευταίες δοκιμές πραγματοποιούνται στη νέα γραμμή παραγωγής εξειδικευμένων φιλμ για συσκευασίες παλέτας, την οποία ολοκλήρωσε πρόσφατα η Δάιος στις εγκαταστάσεις της, συνολικής δαπάνης 1 εκατ. ευρώ, που καλύφθηκε από ίδια κεφάλαια.

Πρόκειται για νέο είδος το οποίο θα παράγει από τα τέλη του μηνός η εισηγμένη, καθώς μέχρι τώρα η αγορά καλυπτόταν από εισαγωγές. Αρχικά, τα είδη αυτά θα προορίζονται για την εσωτερική αγορά, αλλά θα ακολουθήσουν και εξαγωγές στις αγορές όπου δραστηριοποιείται η Δάιος.

Η εταιρεία εκτός από τις χώρες της Ε.Ε. όπου παραδοσιακά κινείται, τώρα προσανατολίζεται και στις αγορές των Βαλκανίων και ειδικότερα στη FYROM, στη Βουλγαρία και στην Αλβανία, όπου οι πωλήσεις της υπερδιπλασιάστηκαν το πρώτο εξάμηνο του έτους.

Συγκεκριμένα, οι πωλήσεις της στις αγορές αυτές ανήλθαν σε 447.264 ευρώ στις 30/6 από 196.368 ευρώ στο αντίστοιχο διάστημα του 2006.

Παράλληλα, η Δάιος ενδιαφέρεται να επεκταθεί στη μεγάλη αγορά της Τουρκίας όπου τοποθέτησε τους τελευταίους μήνες τα προϊόντα της και τα αποτελέσματα αναμένει να διαφανούν στη νέα καλλιεργητική περιόδο του 2008.

Αντίθετα, οι πωλήσεις της εταιρείας στις χώρες της Ε.Ε. στο εξάμηνο εμφανίζονται μειωμένες, γεγονός που αποδίδεται από τη διοίκησή της στις καιρικές συνθήκες οι οποίες επηρεάζουν άμεσα τη δραστηριότητά της.

Έτσι, από τζίρο 3,139 εκατ. που είχε σημειώσει στο 6μηνο του 2006 περιορίστηκε στα 2,288 εκατ. ευρώ το αντίστοιχο φετινό διάστημα.

”Δεν χάνουμε έδαφος στις χώρες αυτές”, υποστήριξε εκπρόσωπος της διοίκησης της Δάιος. ”Τα προϊόντα μας απευθύνονται στην αγροτική οικονομία και ως εκ τούτου επηρεάζονται άμεσα από τις καιρικές συνθήκες”.

Σε κάθε περίπτωση, ο συνολικός τζίρος της Δάιος στο 6μηνο ήταν αυξημένος, εξέλιξη που προήλθε κυρίως από την ενίσχυση του μεριδίου της στην ελληνική αγορά και δευτερευόντως από το άνοιγμά της στη Βαλκανική.

Συγκεκριμένα, οι πωλήσεις εσωτερικού αυξήθηκαν στα 5,763 εκατ. ευρώ στις 30/6 από 4,468 εκατ. ευρώ στο εξάμηνο του 2006.

Για το σύνολο του έτους η διοίκηση της Δάιος αναμένει ο κύκλος εργασιών της να είναι αυξημένος περίπου κατά 10% σε σχέση με το 2006, προσδοκία η οποία βασίζεται στην καλή πορεία του ξενοδοχείου που λειτουργεί στην παλιά παραλία της Θεσσαλονίκης, στη νέα επένδυση καθώς και στην έναρξη της νέας καλλιεργητικής περιόδου που φαίνεται να είναι ευοίωνη.

Αντίθετα, η κερδοφορία της εισηγμένης στη χρήση του 2007 θα είναι συμπιεσμένη, όπως έχει ήδη αποτυπωθεί, εξαιτίας του υψηλού χρηματοοικονομικού κόστους λόγω των νέων επενδύσεων, των αυξημένων δαπανών και αποσβέσεων κατά το πρώτο στάδιο λειτουργίας του ξενοδοχείου στη Θεσσαλονίκη και των υψηλών τιμών των πρώτων υλών, που είχαν ως συνέπεια τη μείωση του περιθωρίου κέρδους της εταιρείας.

Α.Κ.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v