Αισιοδοξία για την πορεία της οικονομίας εν γένει αλλά και ειδικότερα για την επίδοση του τουρισμού εξέφρασε ο κ. Τζ. Κουτσολιούτσος, διευθύνων σύμβουλος της Folli Follie, στο περιθώριο της εκδήλωσης βράβευσής του ως «Επιχειρηματία της Χρονιάς», στον διαγωνισμό που πραγματοποίησε η Εrnst & Young.
Ασχολούμενος επί χρόνια με το ταξιδιωτικό εμπόριο (μέσω ΚΑΕ) και έχοντας επιχειρήσει να δημιουργήσει συνέργειες μεταξύ τουρισμού και εμπορίου, ο κ. Κουτσολιούτσος ανέφερε ότι πέρα από την αύξηση των τουριστικών ροών, θετικά σημάδια καταγράφονται σε ό,τι αφορά και στο ύψος της κατανάλωσης που πραγματοποιούν οι επισκέπτες στη χώρα.
«Τα καταστήματα σε Βουκουρεστίου και Βαλαωρίτου έχουν σωθεί από τους τουρίστες», ανέφερε και παρατήρησε ότι τα τελευταία τέσσερα χρόνια έχει αλλάξει το μίγμα των τουριστών και μαζί και η καταναλωτική συμπεριφορά τους.
«Έως πρότινος, ο μέσος τουρίστας ήταν Ευρωπαίος που ερχόταν με τουριστικό πακέτο στη χώρα και μετά βίας έτρωγε μία φορά σε ταβέρνα. Τώρα όμως έχουμε επισκέπτες από Ρωσία, Ασία, Κίνα και Τουρκία που διαθέτουν διαφορετική κουλτούρα και το απαραίτητο εισόδημα».
Συμπλήρωσε πως αν και δεν έχουν γίνει οι απαραίτητες κινήσεις (καθυστερήσεις με την έκδοση βιομετρικής βίζας για τους Ρώσους τουρίστες, απουσία μιας αεροπορικής σύνδεσης Ελλάδας-Κίνας παρά την αυξημένη ζήτηση, αλλά και η απαγόρευση ανοίγματος των καταστημάτων περισσότερων Κυριακών), εν τούτοις το τουριστικό συνάλλαγμα είναι εμφανώς αυξημένο.
Είναι χαρακτηριστικό ότι οι πωλήσεις tax free που πραγματοποιούνται στα Attica αυξάνουν σταθερά σε ετήσια βάση ενώ φέτος η αύξηση των tax free πωλήσεων κινείται μεταξύ 30%-35%.
Για να επιβεβαιώσει την εκτίμησή του, ανέφερε περιστατικά «καταναλωτικού οργίου» στο κατάστημα του ομίλου στο Nammos της Μυκόνου. Πελάτες (κυρίως Άραβες) αγοράζουν μαγιό αξίας 200-250 ευρώ και επιστρέφουν μερικές ώρες μετά για να αγοράσουν δεύτερο, αφήνοντας το πρώτο... βρεγμένο (και πληρωμένο) στο κατάστημα.
Στο ίδιο σημείο, πρόπερσι έγινε η πώληση μαγιό της γαλλικής φίρμας Vilebrequin που κόστιζε 7.500 ευρώ (είχε χρυσή διακόσμηση...). Η εταιρία μετά από αυτό το «τεστ» πούλησε πέρυσι άλλα τέσσερα κομμάτια αντίστοιχης τιμής και τώρα στοκάρει και για το 2016.
Προκειμένου μάλιστα να «απαντήσει» σ' αυτό το νέο καταναλωτικό κοινό, ο όμιλος δημιούργησε ένα νέο μοντέλο καταστήματος, το οποίο πρωτοπαρουσιάστηκε στην οδό Ερμού αλλά αποτέλεσε πρότυπο για άλλα 11 σημεία στον κόσμο, το οποίο παρουσιάζει ευρεία γκάμα προϊόντων.