Με «σπριντ» κατά την εορταστική περίοδο, ο όμιλος Αττικά Πολυκαταστήματα ολοκλήρωσε το 2015 μια ακόμη θετική χρήση, επιτυγχάνοντας σημαντική αύξηση κύκλου εργασιών ακόμη και για τα ίδια καταστήματα του δικτύου της.
Ολόκληρο το δεύτερο εξάμηνο του έτους -το οποίο καθορίστηκε και από την επιβολή των capital controls-, ο όμιλος ακολούθησε αντίστροφη πορεία από τον μέσο όρο της αγοράς, σύμφωνα με τον γενικό διευθυντή κ. Ηλία Κούκουτσα. Στο πλαίσιο της ανακατανομής μεριδίων που συντελείται στην αγορά, ο όμιλος βγήκε κερδισμένος αποσπώντας σημαντικό μέρος της μειωμένης κατανάλωσης, γεγονός που αποδείχθηκε και με την επίδοση του Δεκεμβρίου.
Συγκεκριμένα, το κεντρικό πολυκατάστημα στο City Link εμφάνισε αύξηση πωλήσεων κατά 15%, εκείνο στο Golden Hall κατά 13%, το πολυκατάστημα στο Mediterranean Cosmos κατά 12% και το νέο, επίσης στη συμπρωτεύουσα, επί της Τσιμισκή, κατά 13%. Οι επιδόσεις μάλιστα αυτές ξεπερνούν σε ρυθμό την αύξηση πωλήσεων που είχαν εμφανίσει τα πολυκαταστήματα Attica τον Δεκέμβριο του 2014, περίοδο που παρά τη διαρκώς πιεσμένη κατανάλωση εκτιμάται ως σαφώς ευνοϊκότερη από τον αντίστοιχο φετινό Δεκέμβριο.
Πέρα από τις αποδόσεις των γιορτών, ο όμιλος μετρά θετικές επιδόσεις για το σύνολο της χρήσης που μόλις ολοκληρώθηκε. Ο κύκλος εργασιών ανήλθε στα 160 εκατ. ευρώ, αυξημένος έναντι των 136 εκατ. ευρώ της χρήσης του 2014.
Η επίδοση αυτή ενισχύθηκε σαφώς από την προσθήκη του δεύτερου κεντρικού πολυκαταστήματος του ομίλου στη Θεσσαλονίκη, επί της Τσιμισκή, το οποίο πρόσφερε στο δωδεκάμηνο του 2015 πωλήσεις ύψους 16 εκατ. ευρώ (ξεπερνώντας μάλιστα τις αρχικές προβλέψεις για κύκλο εργασιών της τάξης των 12 εκατ. ευρώ) αλλά και μικρή κερδοφορία.
Ακόμη ωστόσο και χωρίς τη συνεισφορά του νέου αυτού σημείου, το οποίο πρωτολειτούργησε τον Οκτώβριο του 2014, ο όμιλος των Αττικών Πολυκαταστημάτων έκλεισε τη χρήση με αύξηση πωλήσεων κατά 7,5% σε ομοειδή βάση.
Αναλυτικότερα, το κεντρικό πολυκατάστημα στο City Link (το οποίο αποτελεί το πρώτο κατάστημα του δικτύου και συμπλήρωσε 10 χρόνια λειτουργίας) εμφάνισε πωλήσεις της τάξης των 64 εκατ. ευρώ, αυξημένες κατά 8%. Το δεύτερο μεγάλο αθηναικό κατάστημα στο εμπορικό κέντρο Golden Hall παρουσίασε πωλήσεις 43 εκατ.ευρώ, αυξημένες κατά 7% έναντι του 2014, ενώ το μικρότερο σημείο στο The Mall Athens, αύξησε τις πωλήσεις του κατά 2% στα 2 εκατ.ευρώ. Το πολυκατάστημα του ομίλου εντός του Mediterranean Cosmos στη Θεσσαλονίκη προσέφερε πωλήσεις της τάξης των 15 εκτα.ευρώ, μειωμένες κατά 3%, δεδομένης της ύπαρξης και του νέου σημείου πώλησης στην Τσιμισκή.
Σε ό,τι αφορά στην προ φόρων κερδοφορία, διαμορφώθηκε στα 10,3 εκατ. ευρώ το 2015, ελαφρώς μειωμένη έναντι των 10,5 εκατ. ευρώ του 2014, μεταξύ άλλων λόγω και των υψηλών αποσβέσεων για την πρόσφατη επένδυση της Θεσσαλονίκης.
Σύμφωνα με τον σχεδιασμό της διοίκησης το 2016, συνεχίζεται η αναζήτηση κατάλληλου ακινήτου για τη δημιουργία ενός ακόμη σημείου στα νότια προάστια της Αθήνας, ενώ προγραμματισμένη είναι για φέτος η έναρξη ανακαίνισης του κεντρικού και παλαιότερου καταστήματος στο City Link, τη φετινή άνοιξη, η οποία αναμένεται να απαιτήσει επένδυση ύψους 4 εκατ. ευρώ.